Weet iemand hoe ik deze konstant volgas kan laten draaien, door bv de thermistor te verwijderen? als ik deze verwarm met mijn vinger gaat de fan harder draaien,en neemt de koeleing flink toe, en nu zou ik deze door bv een variabele weerstand , of geheel verwijderen sneller willen laten draaien.
Verwijderd
Als je die thermische weerstand er af haal en die 2 draadjes aan elkaar door verbindt draaid hij op volle toeren, Hij gaat waarschijnlijk wel meer geluid maken...
je kunt de thermische weerstand ook tussen de koelribben drukken. Hierdoor pakt de thermische weerstand de warmte van de processor beter. Ik heb dit ook gedaan, en dit werkt aardig goed, want als de fan op 5000 rpm draait maakt ie behoorlijk veel lawaai. iig suc6
Om een of andere vage reden blijft mijn V7 draaien op ~ 3600 rpm. Waarom haal ik die 5000 niet?Op dinsdag 16 juli 2002 16:43 schreef The_Invincible het volgende:
je kunt de thermische weerstand ook tussen de koelribben drukken. Hierdoor pakt de thermische weerstand de warmte van de processor beter. Ik heb dit ook gedaan, en dit werkt aardig goed, want als de fan op 5000 rpm draait maakt ie behoorlijk veel lawaai. iig suc6
Misschien ook wel handig om te weten dat mijn Proc op 55 graden IDLE draait.
The object of war is not to die for your country, but let the bastard die for his.
op high speed is het een dikke straaljager
.
op low koelt ie volgens mij nog goed genoeg.
Maar uuhhm als je hem sneller wil laten draaien geeft echt kabaal.
op low koelt ie volgens mij nog goed genoeg.
Maar uuhhm als je hem sneller wil laten draaien geeft echt kabaal.
je haalt de 5000 rpm niet omdat de thermische weerstand niet warm genoeg wordt, dit komt omdat deze te ver weg is van het koelblok en de omgevingstemp in de kast niet warm genoeg is. Als je em nu tussen de koelribben drukt (moet je ff koeler eraf halen) doet ie het veel beter. Ik heb dit ook gedaan en nu haalt ie de 5000 rpm wel.Op dinsdag 16 juli 2002 17:19 schreef Biertjuh het volgende:
[..]
Om een of andere vage reden blijft mijn V7 draaien op ~ 3600 rpm. Waarom haal ik die 5000 niet?
Misschien ook wel handig om te weten dat mijn Proc op 55 graden IDLE draait.
Nalang schroeven kwamen we er achter dat het mijn fout wasOp woensdag 17 juli 2002 02:03 schreef The_Invincible het volgende:
[..]
je haalt de 5000 rpm niet omdat de thermische weerstand niet warm genoeg wordt, dit komt omdat deze te ver weg is van het koelblok en de omgevingstemp in de kast niet warm genoeg is. Als je em nu tussen de koelribben drukt (moet je ff koeler eraf halen) doet ie het veel beter. Ik heb dit ook gedaan en nu haalt ie de 5000 rpm wel.
Ik ga niet in op details hehehehe
mare ts idd wel een idee op die temp tussen het koelblok te proppen.thx
The object of war is not to die for your country, but let the bastard die for his.
Pagina: 1