[epox] 8k7a+ + AMD XP2200+

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:24
nadat mijn CPU (AMD T-bird 1400) kapot is gegaan, heb ik dus epox gemailed of er een XP2200+ op kan:
XP2200+ mag geen probleem zijn.

Normaal gesproken, hoeft het board niet kapot te zijn maar met zekerheid kan ik dat nooit zeggen.

Best Regards,

Michael (FAE Team)

EPoX Europe Computer B.V
E-mail : support@epox.nl
Web : www.epox.nl
hij is vandaag binnen gekomen.. helemaal blij.. want het mobo was dus helemaal niet kapot (pfieew) maar nu... ik boot XP1700+ hmm ff nieuwe bios downloaden van de epox site.. nog steeds XP1700+.. nog vager...

wat is dit nou.. epox zegt zelf dat er een XP2200+ op kan.. maar uhm zo te zien dus niet.. of heb ik het fout.. iemand een id?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Opnieuw instellen in BIOS?

Anders unlocken en handmatig de multiplier en/of FSB verhogen :Y)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
uhh XP1700+ staat in de PROC, dus uhh denk dat je geen 2200+ hebt...

waar heb je hem gehaalt?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Ankh
einsteyn.. en hij is wel 2200 stond op de CPU
Op maandag 15 juli 2002 21:50 schreef ThaNetRunner het volgende:
uhh XP1700+ staat in de PROC, dus uhh denk dat je geen 2200+ hebt...

waar heb je hem gehaalt?
in de PROC?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Je hebt een Thoroughbred en niet een Palomino. Tis nog maar de vraag of je mobo een Thoroughbred aankan ...

Dus mail epox weer ff, en vraag nadrukkelijk of er een Thoroughbred op kan.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Vorkie
  • Niet online
Op maandag 15 juli 2002 21:54 schreef RaMMSTeiN het volgende:
einsteyn.. en hij is wel 2200 stond op de CPU
[..]

in de PROC?
beetje basiskennis

Processor :{

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Ankh
hmm ok. zijn er daar dan ook nog verschillende in .. dacht dat er maar 1 XP2200+ bestaat .... maar ok.. ik zal ze ff mailen

• Ankh
hmmm
http://www.epox.nl/info/CPU-Support.pdf

helemaal laatste ik heb de rev 1.1 versie.. er staat dat ie dus gewoon ondersteund wordt.. en ja hij is al geunlocked..

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kun je niet handmatig de processor instellen dmv multiplier/FSB in de BIOS :?

• Ankh
ik kan de MP.. op max 12.5 zetten (staat in boekie) en dat moet ik op het mobo zelf doen kan niet in bios...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 15 juli 2002 22:03 schreef RaMMSTeiN het volgende:
ik kan de MP.. op max 12.5 zetten (staat in boekie) en dat moet ik op het mobo zelf doen kan niet in bios...
Met de MP op 12.5 en FSB op 133MHz zou je nog altijd een XP2000+ moeten krijgen.. Kun je niet proberen om de MP op de laagste instelling te zetten? Misschien dat deze dan met de nieuwe BIOS update als 13x wordt geinterpreteerd (en eventueel de een-na-de-laagste multiplier als 13.5x) :)

• Ankh
daar zat ik al ook al aan te denken =)
ik ga het ff proberen =) :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op maandag 15 juli 2002 22:11 schreef RaMMSTeiN het volgende:
daar zat ik al ook al aan te denken =)
ik ga het ff proberen =) :)
Laat ff weten hoe het afloopt :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Zeg knul, als ik zo effe aan het rekenen sla, dan krijg ik toch de indruk dat een xp 2200 op een fsb van 100 mhz zo ongeveer 1700 gaat aangeven (ook al is dat de reeeting; verhoudingen blijven). Waar ik dus heen wil:

Heb je wel fijn je fsb op 133 gezet?

Als dat het probleem is mag je wel eens achter de oren krabben...

• Ankh
Op maandag 15 juli 2002 22:20 schreef freubelaar het volgende:
Zeg knul, als ik zo effe aan het reken ga, dan krijg ik toch de indruk dat een xp 2200 op een fsb van 100 mhz zo ongeveer 1700 gaan aangeven (ook al is dat de reeeting verhoudingen blijven). Waar ik dus heen wil:

nou wat denk je freubel sjees DOH

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 22:20 schreef RaMMSTeiN het volgende:

[..]

nou wat denk je freubel sjees DOH
Goed , that one is ruled out :)
Ik heb dit als vrij vaak meegemaakt in mijn gematigde trobbelsjoet carriere, vandaar kon ik het niet laten....
:) no offence intended...

En nu maar lekker verder freubelen...>:)

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
download effe de laatste handleinding meestal staan daar nieuwe multiplier setting.

dit was ookzo bij een oude A7V bordje van mij.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Ankh
benk weer =)

tis nu een XP2000+ wh00t lol :)

maar uhm de MP 5x werkt dus gewoon als 5x niet als 13x ofzo balen....

ff wat duidelijkheid.. wanneer de CPU niet unlocked was.. zou hij het dan wel gedaan hebben als een XP2200+.. naar mijn id niet.. want ik zelf kan de MP ook niet instellen .. maar moet het ff zeker weten.. :)

• Ankh
Op maandag 15 juli 2002 22:23 schreef freubelaar het volgende:

[..]

Goed , that one is ruled out :)
Ik heb dit als vrij vaak meegemaakt in mijn gematigde trobbelsjoet carriere, vandaar kon ik het niet laten....
:) no offence intended...

En nu maar lekker verder freubelen...>:)
ik ben ook een freubel hoor.. (me kast heeft wat extra gaten :D , de dremel schoot uit >:) :P ;) ) maar goed.. nee moet wel het maximum uit mijn pc trekken he ;)

Verwijderd

Houd in de gaten dat als je de FSB op 133 zet dat je soms ook nog een jumper op je bord moet verzetten, niet alleen in het bios!!!!

Ik heb een Epox8kha+ waar ik ook die jumper vergat... oops...

• Ankh
me bios heeft het over genomen van de jumper.. en daarna kan je het nog manual instellen

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

rammstein kijk eens op je mobo
daar moet een jumpertje opzitten die schakelt
tussen 100Mhz FSB en 133Mhz FSB

zet die eens om

Verwijderd

Ja, een jumper op het mobo op 133 zetten.

Btw. ik heb ook zo'n mobo en hoop ter zijnertijd te upgraden naar een barton.
Helaas is ook nu al mijn mobo niet reccomended voor de T-Bred.
Van Epox heb ik vernomen dat al is die niet reccomended, in principe moet er alles op kunnen draaien wat ook op de rev 1.2 draait.
Maar dat terzijde.

Naar aanleiding van de recommended list zou een 2200+ moeten werken.
Doch aangezien de hardware multiplier settings daar niet voor toereikend zijn, en ze naar je zelf zegt "helaas" nog steeds origineel zijn....
Zou het wel eens kunnen zijn dat naast dat je zowieso de laatste bios moet hebben óók de multiplier dipswitch op automatisch moet zetten.
Heb je dat al geprobeerd?

Dus jumper op 133, multiplier op automatisch.

• Ankh
100Mhz
code:
1
2
3
1 [.]
  [.]
3 [ ]

133Mhz
code:
1
2
3
1 [ ]
  [.]
3 [.]

en hij staat op de onderste... maar goed weer een reboot =)

• Ankh
honderste keer dat kreng staat op 133Mhz arg * Rammstein wordt hopeloos maar goed ik ga wel checken hoor

• Ankh
Op maandag 15 juli 2002 22:24 schreef RaMMSTeiN het volgende:
ff wat duidelijkheid.. wanneer de CPU niet unlocked was.. zou hij het dan wel gedaan hebben als een XP2200+.. naar mijn id niet.. want ik zelf kan de MP ook niet instellen .. maar moet het ff zeker weten.. :)
weet iemand dit?

morgen weer een nieuwe dag.. nieuwe kansen ;)

Verwijderd

Zou volgens mij nix uit maken.
Maar heb je 'm al geprobeerd met de multiplier dipswitch op "auto" ?
Daar hoef je maar 1 dipswitch voor te verzetten om te kunnen testen, zo gebeurd dus.
Da's namelijk zoals het zich laat aanzien de enige manier om de benodigde multiplier (13,5x) in te kunnen stellen.

• Ankh
daar stond ie ook op toen ik hem er voor het eerst inzetten..
en kwam dat ding met een XP1700+, wat dus zou zeggen dat de mobo geen XP2200+ aan zou kunnen doordat hij geen MP 13,5x heeft..

Verwijderd

Aangezien je zegt dat je een revisie 1.1 bordje hebt en de 2200+ op de recommended list staat voor jou bord,
zou die het gewoon moeten doen.

Volgens mij word het tijd voor een telefoontje of e-mail naar epox, hoe dat nu precies zit.

Je zou nog es in de bios kunnen kijken waar de fsb op staat en of er toevallig een andere optie is bijgekomen waar je overheen hebt gekeken, ik doe maar een gooi....

Heb je overigens na de bios flash de boel wel ff gereset?
Restore factory defaults?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 15 juli 2002 22:58 schreef RaMMSTeiN het volgende:
weet iemand dit?
Als de CPU niet is ungelockt, dan zou ie zich niks aantrekken van de vooraf op de moederbord ingestelde multiplier. Hij zou dan dus gewoon op 13.5x gaan draaien.

De huidige generatie processoren hebben 4 pinnetjes voor de multiplierinstelling. Samen met 2 mogelijkheden (aan en uit) levert dit maximaal 16 multipliers op (2^4). De BIOS van jouw Epox interpreteert de laagste instelmogelijkheid als 5x en de hoogste als 12.5x (met stappen van telkens 0,5x). Het probleem is hier dus de BIOS die een beetje is verouderd t.o.v. de huidige generatie processoren. Als Epox een nieuw BIOS zou uitbrengen dat de laagste multiplier als bijvoorbeeld 10x zou interpreteren, dan had je instelmogelijkheden van 10x tot en met 17.5x :9

Kwestie van de juiste BIOS dus :)

Verwijderd

nee...als ie unlocked is kun je MAXIMAAl een MP van 12.5 nemen. Dus...
OF locken...of FSB opschroeven.

Ik zou voor het laatste gaan, daarom heb je hem toch geunlocked??

• Gaius
  • Niet online
Misschien he, als je hem op ze mainboard bij SW2 (die 5 dipswitches rechtsboven het batterijtje op "Auto" zet.

Das dipswitch5 (de bovenste) naar rechts als ik het goed heb, zou die het dan doen?

Mijn Athlon 1400 is tenslotte ook unlockt en staat met "Auto" gewoon op 10,5.

Wellicht dat ik ook die CPU wil gaan hebben, dus dis wel interessant.

• Ankh
Op dinsdag 16 juli 2002 17:17 schreef BalusC het volgende:

[..]

Als de CPU niet is ungelockt, dan zou ie zich niks aantrekken van de vooraf op de moederbord ingestelde multiplier. Hij zou dan dus gewoon op 13.5x gaan draaien.

De huidige generatie processoren hebben 4 pinnetjes voor de multiplierinstelling. Samen met 2 mogelijkheden (aan en uit) levert dit maximaal 16 multipliers op (2^4). De BIOS van jouw Epox interpreteert de laagste instelmogelijkheid als 5x en de hoogste als 12.5x (met stappen van telkens 0,5x). Het probleem is hier dus de BIOS die een beetje is verouderd t.o.v. de huidige generatie processoren. Als Epox een nieuw BIOS zou uitbrengen dat de laagste multiplier als bijvoorbeeld 10x zou interpreteren, dan had je instelmogelijkheden van 10x tot en met 17.5x :9

Kwestie van de juiste BIOS dus :)
wh00t lieve man @ epox.. hehe stuurde zo maar een GEMODIFICEERDE bios met de nieuweste highgpoint bios :D

maar goed.. die werkte dus ook niet .. ben net terug van werk ik ga weer ff kloten :)

• Ankh
Op dinsdag 16 juli 2002 18:32 schreef Thufir_Hawat het volgende:
Misschien he, als je hem op ze mainboard bij SW2 (die 5 dipswitches rechtsboven het batterijtje op "Auto" zet.

Das dipswitch5 (de bovenste) naar rechts als ik het goed heb, zou die het dan doen?

Mijn Athlon 1400 is tenslotte ook unlockt en staat met "Auto" gewoon op 10,5.

Wellicht dat ik ook die CPU wil gaan hebben, dus dis wel interessant.
allang gedaan.. dan gaat hij auto naar XP1700+

Verwijderd

Leuk allemaal, maar volgens mij kijkt je bios naar je ingestelde multiplyer en de fsb en maakt daar een leuk getalletje van. (1700+,2200+, whatever). Ik gebruik een ECS K7S5A (1700+), met daarop een overclock-bios. Als ik de fsb verhoog (wat ik gedaan heb naar 147 mhz) staat er tijdens het opstarten dat ik een 2000+ heb omdat de frequentie het dichtst in de buurt komt van de 2000+.
Dit wordt bij mij dus softwarematisch bekeken en heeft niets te maken met wat er in de processor staat. Wat meer van belang is: Op welke frequentie draait je proc nou werkelijk? Kijk ff met een softwareproggie.

• Ankh
11 x 133 = ??? een XP1700+ goedzo =)

Verwijderd

Het lijkt er dus op dat de cpu alleen maar op de juiste sneheid wil draaien als de multiplier locked is.

Lijkt mij een vreemd verhaal want de auto setting ziet mijn T-Bird 1.2 ook gewoon als 1.2 maar wellicht is dat omdat mijn cpu standaard unlocked is.

In ieder geval lijkt dat toch echt de enige reden te kunnen zijn.
Je zou aan Epox kunnen vragen of dat idd zo is.

Andere mogelijkheid is dat je helemaal geen xp2200+ T-Bred hebt maar een XP2000+ met palomino core.
Weet je echt zeker dat de aanduidingen op de cpu in overeenstemming zijn met een 2200+?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 16 juli 2002 23:07 schreef mietde het volgende:
Het lijkt er dus op dat de cpu alleen maar op de juiste sneheid wil draaien als de multiplier locked is.
Dat is niet zo vreemd. Zijn XP2200+ heeft een MP van 13.5x terwijl zijn mobo tot maximaal 12.5x kan gaan (handmatig). Een ungelockte XP2200+ zou op dat moederbord dus maximaal op 12.5x kunnen draaien. Een gelockte XP zou zich niks van de multiplierinstellingen op de mobo aantrekken en perminent op 13.5x lopen, of de mobo dat "ondersteunt" of niet :)

RaMMSTeiN, is de BIOS eigenlijk wel voorzien van de juiste CPU microcode?
Heb je al geprobeerd de XP te locken?

• Ankh
Op woensdag 17 juli 2002 07:57 schreef BalusC het volgende:

[..]

Dat is niet zo vreemd. Zijn XP2200+ heeft een MP van 13.5x terwijl zijn mobo tot maximaal 12.5x kan gaan (handmatig). Een ungelockte XP2200+ zou op dat moederbord dus maximaal op 12.5x kunnen draaien. Een gelockte XP zou zich niks van de multiplierinstellingen op de mobo aantrekken en perminent op 13.5x lopen, of de mobo dat "ondersteunt" of niet :)

RaMMSTeiN, is de BIOS eigenlijk wel voorzien van de juiste CPU microcode?
Heb je al geprobeerd de XP te locken?
welke code?

en hoe wil je dat doen de XP te locken.. ze hebben wat spul op de brug gesmeerd.. dat krijg je er natuurlijk niet af...

Verwijderd

Als je je situatie voorlegt heb je denk ik toch grote kans dat ze de cpu wel omruilen.
Hangt natuurlijk wel af van de shop.

Anders kun je proberen of hij op 166 wil lopen,
mijn ouwe t-bird heeft daar geen moeite mee en ik denk dat je een goede kans hebt dat de jouwe op 12,5x166 ook prima zal draaien.

Evengoed, vet balen, dat beperkt je oc mogelijkheden toch behoorlijk.

De CPU microcode is de aanduiding op de cpu zelf, of je ook echt een T-Bred 2200+ hebt.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 17 juli 2002 16:15 schreef mietde het volgende:
De CPU microcode is de aanduiding op de cpu zelf, of je ook echt een T-Bred 2200+ hebt.
Zoiets ja :)

De BIOS bestaat uit diverse initialisatiebestandjes en een daarvan is de CPU microcode tabel. Daarin staan alle CPU's gespecificeerd die ondersteund worden door de moederbord. Het bevat informatie over alle standaard FSB/MP/Voltage instellingen en de naamgeving van de CPU (zoals je die bij POST ziet) :)

• Ankh
ik wacht nog ff.. want de lieve mensen bij epox zijn er ook achter gekomen.. en ze zijn nu een nieuwe bios aan het maken, speciaal voor mij :* lievvvv.. :D

• Gaius
  • Niet online
Klantenbinding noemen ze dat :P

• Ankh
hehe
jah anderz had ik ze mooi opgezadelt.. met de prijs van een XP2200+ unlocked ;) want ze hebben me dan verkeerd voorgeligt hihi

ik zie dat je ook een 8k7a+ hebt.. moet je nog een gemodded bios hebben van ze.. met de nieuwste highpoint bios :D

• apd
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

apd

Aangezien ik ook een 8k7A+ heb lijkt me die bios ook wel wat. Kun je hem tzt ff ergens neer zetten? Alvast bedankt! :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 17 juli 2002 22:34 schreef RaMMSTeiN het volgende:
ik wacht nog ff.. want de lieve mensen bij epox zijn er ook achter gekomen.. en ze zijn nu een nieuwe bios aan het maken, speciaal voor mij :* lievvvv.. :D
Wow, goeie service zeg! :Y)

Laat ons wel weten als het is gelukt, hé? ;)

Verwijderd

Ik wil even weten of je echt goed geflashed hebt. Kijk eens onder aan je scherm als je gaat booten. Als het goed is, is er een "Magic Health" balk bijgekomen. Daarop kun je temperatuur en alles aflezen. Maar die krijg je alleeen als je goed geflashed hebt.

Tenminste dat is mijn ervaring met de 8k7a. Daarna gaf ie alles ook goed aan.

Of kijk hier even naar alles specs:
http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/bios/8k7a.htm

Verwijderd

En dan bedoel ik met name dit gedeelte
code:
1
2
3
4
5
6
7
-Fixed FAN sensor crashing system.
-Added support to show PCHealth.
-Added "MP Capable bit identify" in the BIOS to detect Athlon MP 
 processor names correctly.

* Actual CPU support varies for models.
Check our CPU support list for recommended processors

en die lijst kun je hier downen:
ftp://ftp.epox.com/support/motherboard/cpu-support.pdf

• Ankh
desperado dat heb ik allang al... ben niet achterlijk ofzo

want anders zou hij er ook niet eens een XP1700+ van maken |:(

ik ben niet verantwoordlijk voor de onderstaande bios =)
http://www.doomed.nl/files/epox/8k7a2529Beta + HTP v2.31.zip
http://www.doomed.nl/files/epox/Awdflash.zip

Verwijderd

"(running @ XP2000+, stupid epox)"

Inderdaad.

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 17:36 schreef NoStra het volgende:
nee...als ie unlocked is kun je MAXIMAAl een MP van 12.5 nemen. Dus...
OF locken...of FSB opschroeven.

Ik zou voor het laatste gaan, daarom heb je hem toch geunlocked??
LEES DIT NOU EENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(BTW: waarom heb je hem laten unlocken als je een MP wilt van 13.5???)

• Ankh
omdat misschien standaard is bij XP2200+? en daarna pas de FSB opschroeven.. anders moet ik de FSB eerst opschroeven voordat ik helemaal eerst bij de XP2200+ uitkom.. dan heb je er ook vele aan gehad.. dus met een MP setting van 13.5 kan je dus VEEEEL verder komen..

• Gaius
  • Niet online
Is dit die bios van epox al dan?

[qoute]
ik ben niet verantwoordlijk voor de onderstaande bios =)
http://www.doomed.nl/files/epox/8k7a2529Beta + HTP v2.31.zip
http://www.doomed.nl/files/epox/Awdflash.zip
[/quote]

En zou ik er met m'n huidige CPU veel profijt van hebben?
M'n systeempie draait toppie nu en ik heb al eens meegemaakt dat dat de situatie alleen maar erger werd met een nieuwere bios.
Die XP2100+ (of 2200) gaat er pas in zodra die rond de 150 euro zit dus volgens mij heb ik nog minstens een half jaar :)

• Ankh
nee dat is een andere gemodde bios van epox.. voor mij gemaakt.. hij is zo speciaal omdat er een Highpoint 2.31 bios bij zit.. wat ze er nog meer verandert hebben weet ik niet...

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 14:39 schreef RaMMSTeiN het volgende:
omdat misschien standaard is bij XP2200+? en daarna pas de FSB opschroeven.. anders moet ik de FSB eerst opschroeven voordat ik helemaal eerst bij de XP2200+ uitkom.. dan heb je er ook vele aan gehad.. dus met een MP setting van 13.5 kan je dus VEEEEL verder komen..
Jij snapt er ook geen bal van.... ga eerst de FAQ eens lezen....

ALS JE CPU UNLOCKED IS, DAN PAKT HIJ ALLEEN DE MP TUSSEN 5 EN 12.5!!!!!!!!!!!!!! DUS NIET 13.5!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Veel duidelijker kan ik niet zijn...
Ik bemoei me er verder niet meer mee..word te frustie van mensen die niet willen luisteren..

• Ankh
alsof jij er want van snapt, je caps blijft hangen knuppel

en lees eens wat ik zeg ei, ze zijn een nieuwe bios aan het maken. bozo... ga eens terug naar je hol.. pfff loopt dit topic niet te verkloten

Verwijderd

Laten we het leuk houden jongens,

mij lijkt het dat Nostra best wel eens gelijk kon hebben.
Maar als je die vraag stelt aan Epox zullen ze wel weer zeiken dat ze oc-en niet steunen.

Ik denk dat je ook een vette overclock wel eens beter zou kunnen vergeten.

De eerste samples van de T-Bred waren nou niet bepaald oc-vriendelijk.

Als Nostra gelijk heeft kun je het beste de cpu waarschijnlijk omruilen tegen een niet unlockte,
immers zoveel oc-winst zal je d'r toch niet meer uit trekken.

Wat oc-en betreft,
zet met de multiplier op 12,5 de fsb maar es op 166 en geef het ram dan 0.1v of max. 0.2v
Dat zou zonder pech te hebben toch moeten werken en je temps zullen dan ongeveer hetzelfde blijven.

Tsja, ik hoop dat Nostra geen gelijk heeft maar ik ben er bang voor, immers loop ik over een poos tegen hetzelfde upgrade probleem op.

• Ankh
epox staat gerant voor vriendelijk service en de beste OC mobo's die er zijn...

zal wel weer ff een quote geven DOH
Ben er mee bezig. Even geduld a.u.b.

Best Regards,

Michael (FAE Team)

EPoX Europe Computer B.V
E-mail : support@epox.nl
Web : [url="http://www.epox.nl"]www.epox.nl[/url]

-----Original Message-----
From: Paul van der Holst [mailto:mijn@emailadres.com]
Sent: Wednesday, July 17, 2002 12:15 PM
To: 'Michael Wassing'
Subject: epox 8k7a+ rev1.1

Heeft u het probleem al gevonden?

Op de site staat in de CPU Tabel dat het gewoon werkt een thorobred XP, maar handmatig kan je hem dus niet instellen :'(

MP settings kunnen het niet aan... kan dat niet verandert worden..

Bedankt,

Paul
en dit was gewoon 1 vd emails die ik naar ze gestuurd heb, hij is nu een bios aan het editen.. (zie bewijs van de gemodde bios die voor mij gemaakt is) zodat men tenmniste een betere MP kan kiezen, wie heeft er nog een 5 x 133 nodig? =)

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
[off-topic]
hoe warm wordt jouw CPU en met welke koeler koel je hem?? die van mij wordt op mijn Epox nl. 70, 75 graden en kweet niet of dit wel klopt
[/offtopic]

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
dat is wel warm de mijne haalt net 39 idle en stressed 45
en dat met een zalman 5100cu

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

erm heb je er al aan gedacht dat je genaait ben ?? dat ze gewoon een amd XP 1700 hebben gegeven ??
wat stond er op de core zelf waar zaten de weerstanden bij de proc ???

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Ankh
idle 37c full load 40c

ben niet genaaid.. heb al gezegd.. als je topic eens doorleest.. ik heb het na gekeken

• Ankh
het is precies dezelfde als deze:
[topic=546915]

• Ankh
en btw als ik genaaid ben.. LOL dan laten die XP's zich wel errug goed OC'en hahaha

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

Op vrijdag 19 juli 2002 22:35 schreef RaMMSTeiN het volgende:
en btw als ik genaaid ben.. LOL dan laten die XP's zich wel errug goed OC'en hahaha
erm ik heb me amd xp 1800 nu lekker op 1.8 Ghz lopen hoor ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Al wat nieuws te melden?

• Ankh
nope we lopen (epox NL en ik) op de taiwan.. die zijn een geheel nieuwe bios aan het devolepen.. dus nog ff wachten ;)

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 19:54 schreef RaMMSTeiN het volgende:
alsof jij er want van snapt, je caps blijft hangen knuppel

en lees eens wat ik zeg ei, ze zijn een nieuwe bios aan het maken. bozo... ga eens terug naar je hol.. pfff loopt dit topic niet te verkloten
Stumpert ...als er iemand is die er geen bal van snapt ben jij het wel...Wie heeft hier zijn XP2200+ nou op 1666Mhz lopen hahahahahahahahh....
Maar wees gewoon heerlijk eigenwijs... NoStra always wins..

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 05:46 schreef mietde het volgende:
Laten we het leuk houden jongens,

mij lijkt het dat Nostra best wel eens gelijk kon hebben.
Maar als je die vraag stelt aan Epox zullen ze wel weer zeiken dat ze oc-en niet steunen.

Ik denk dat je ook een vette overclock wel eens beter zou kunnen vergeten.

De eerste samples van de T-Bred waren nou niet bepaald oc-vriendelijk.

Als Nostra gelijk heeft kun je het beste de cpu waarschijnlijk omruilen tegen een niet unlockte,
immers zoveel oc-winst zal je d'r toch niet meer uit trekken.

Wat oc-en betreft,
zet met de multiplier op 12,5 de fsb maar es op 166 en geef het ram dan 0.1v of max. 0.2v
Dat zou zonder pech te hebben toch moeten werken en je temps zullen dan ongeveer hetzelfde blijven.

Tsja, ik hoop dat Nostra geen gelijk heeft maar ik ben er bang voor, immers loop ik over een poos tegen hetzelfde upgrade probleem op.
Tuurlijk heb ik gelijk...

Maareh..als jij je XP niet unlocked...is er nix aan de hand, dus ook geen upgrade probleem!

En ik snap nog steeds niet waarom meneer ramPstein zo eigenwijs blijft, ik weet dit toch echt wel 100% zeker.
En snap ook niet waarom hij zijn FSB niet gewoon opkrikt en zijn MP gewoon laag houdt...en dan toch 1800Mhz (2200+) gewon draaien. Dan draait het systeem gewoon sneller als met default FSB.

Hoge FSB = snelheid..

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op vrijdag 26 juli 2002 17:25 schreef NoStra het volgende:

[..]

Tuurlijk heb ik gelijk...

Maareh..als jij je XP niet unlocked...is er nix aan de hand, dus ook geen upgrade probleem!

En ik snap nog steeds niet waarom meneer ramPstein zo eigenwijs blijft, ik weet dit toch echt wel 100% zeker.
En snap ook niet waarom hij zijn FSB niet gewoon opkrikt en zijn MP gewoon laag houdt...en dan toch 1800Mhz (2200+) gewon draaien. Dan draait het systeem gewoon sneller als met default FSB.

Hoge FSB = snelheid..
Idd want wij PROS zijn gewoon n00bs wij hebben hier alles behalve verstand van. :Z
We lopen alleen maar wat te BLAATEN in alle replys.

|:( |:( |:( |:( |:( |:(

Turn it off and on again.

• Ankh
hoezo hoge dunk van mij zelf :/

en GOH ik ben dom omdat ik mijn XP2200+ UC tering.. waar bemoei je je mee..
de mensen bij Epox zijn een nieuwe bios aan het maken.. zo what dat ik hem nu op 1666Mhz heb lopen :/

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Jongens, chillen graag, er is wel weer genoeg (teveel) afgekraakt. En geen "Maar hij begon" en zo, vanaf nu weer normaal doen okay? :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ankh
dank u

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 22:19 schreef RaMMSTeiN het volgende:
hoezo hoge dunk van mij zelf :/

en GOH ik ben dom omdat ik mijn XP2200+ UC tering.. waar bemoei je je mee..
de mensen bij Epox zijn een nieuwe bios aan het maken.. zo what dat ik hem nu op 1666Mhz heb lopen :/
Voor de zoveelste keer...als je je XP niet had geunlocked..had hij gewoon 2200+ gepakt. Maar nu hij geunlocked is krijg je een MP die tussen de 5 en de 12.5 zit. Wil je een MP van 13 of hoger, dan moet je met de L10 L1 en L3 bruggen prutsen...

UNLOCKED = MP variabel van 5 t/m 12.5

Dus als jij gewoon 133Mhz FSB wil draaien en toch de 2200+ speed wil draaien. Dan zit er NIETS anders op dan die lock troep er af halen! Heeft vrij weinig met bios te maken. Aangezien de MP vast staat als ie gelocked is, daar kan de bios niets aan veranderen. Dan zal hij dus altijd 13.5 x 133Mhz = 1800Mhz =2200+ moeten pakken.

Je kunt wel gaan wachten op die nieuwe bios van epox die de 2200+ ondersteunt..zoals jij dat zegt. Maar het enige verschil is dat er ipv Athlon XP 1800Mhz Athlon XP 2200+ komt te staan (MITS hij dus gelocked is). Verder niets!

Ik hoop dat ik misschien nu duidelijker ben....

Zoals jij de cpu nu hebt (geunlocked), krijg jij NOOIT een MP van 13.5. Daar blijf ik bij...

• Ankh
tsa en als ie nu niet geunlocked was had ik hem ook niet kunnen oc'en :/ want MP zou dan vast zitten en kon dan FSB opschroeven.. waar je dan niet echt ver zou komen op dit board.. daarom ga ik echt die troep er nu afhalen omdat ik zo nodig een XP2200+ wil hebben die met een VEEL hogere FSB draait terwijl als men ff wacht dus de MP op 13,5 straks kan zetten en daarna nog een keer OC.. kom je veel hoger uit.. of ligt dat dan ook aan .. zoals de rest ook alles komt bij de user uit want nostra is goed :/

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 19:27 schreef RaMMSTeiN het volgende:
tsa en als ie nu niet geunlocked was had ik hem ook niet kunnen oc'en :/ want MP zou dan vast zitten en kon dan FSB opschroeven.. waar je dan niet echt ver zou komen op dit board.. daarom ga ik echt die troep er nu afhalen omdat ik zo nodig een XP2200+ wil hebben die met een VEEL hogere FSB draait terwijl als men ff wacht dus de MP op 13,5 straks kan zetten en daarna nog een keer OC.. kom je veel hoger uit.. of ligt dat dan ook aan .. zoals de rest ook alles komt bij de user uit want nostra is goed :/
Punt 1, waarom kom je niet ver met jou bord? Haal eens fatsoenlijk geheugen, dan kom jij echt wel hoog hoor. ennuh..12.5 x 166 = 2075Mhz 166Mhz haalt jou epox bordje toch echt wel! Die AMD chipsets zijn goede FSB overklokkers. Dus ik snap niet waarom je die 13.5MP nodig hebt. Heb je uberhaupt al wel geprobeerd je FSB te verhogen?

Punt 2, ben blij dat je inziet dat ik heel goed ben.

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 22:20 schreef freubelaar het volgende:
Zeg knul, als ik zo effe aan het rekenen sla, dan krijg ik toch de indruk dat een xp 2200 op een fsb van 100 mhz zo ongeveer 1700 gaat aangeven (ook al is dat de reeeting; verhoudingen blijven). Waar ik dus heen wil:

Nee hij zou dan 1500+ of 1600+ aangeven. ALS hij de MP van 13.5 zou pakken. Maar dat doet ie niet, hij pakt gewoon 12.5x133 = 1666Mhz = 2000+

Verwijderd

Als je toch wil overclocken kun je eventueel zolang de fsb verhogen naar 166.
Met je huidige multiplier op 12,5 heb je idd grote kans dat ie stabiel wil lopen.
En aangezien je je cpu unlocked hebt kun je als ie niet stabiel wil draaien op 12,5 altijd nog 11x of zo proberen.
In ieder geval kun je er ook in de huidige situatie geheid meer uithalen dan dat ie standaard zou zijn.

Waarom niet?
Kun je zolang in ieder geval profiteren van een minstens evensnelle cpu als het type waarvoor je betaald hebt.

Mijn t-bird 1.2 loopt op zich prima op 9x166 en is dan vergelijkbaar met een xp1600+.
Maar tis nogal warm en dan de extra herrie nog dus waarom zou ik.
Om een mp3 af te spelen heb ik geen gig+ proc nodig.

Gewoon de bios in en die fsb omhoog gooien naar 166,
als je een beetje redelijk geheugen hebt draait ie dan wel.

Maar goed, ik had een dergelijke tip meen ik al eens eerder gegeven.
Pagina: 1