Toon posts:

Bijna alles nieuw maar systeem wil nie ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb me een

nieuwe voeding (Enermax, 350W)
nieuw mobo (Epox EP-8K3A+)
nieuwe videokaart (GF4 Ti4400)
nieuwe cputje (Athlon 1800+ Xp)

gekocht, kzwier de oude boel eruit en plaats de nieuwe erin. Ik dacht dus even genieten van de kracht, niet dus.

Scherm blijft zwart, vanaf ik de knop achteraan op voeding op I zet branden men lichtjes van men keyboard even. Ik dus powerknop in, koelers beginnen te werken. Maar niks geen beeld. Probleem licht niet bij me denk ik aangezien ik al menig systeem in elkaar gestoken heb (werk in pc winkel).
Kheb alles afgekoppeld zodat juist nog de cpu, cpukoeler, moederbord, rams, voeding en videokaart in verbinding stonden, nog steeds niks, alles daarvan is nieuw behalve rams en koeler.
Op het moederbord zit een codedisplay, der komt zelfs niks op.
Iemand enig idee ?

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 14:38
Zelfs met kapot ram zou ie moeten piepen...Ik denk dat je mobo de grote boosdoener is en die vervangen moet worden!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11
mobo kan ook contact maken aan de achterkant. Probeer eens je mobo eruit te halen en deze op een krant te leggen. Alleen cpu, cooler, geheugen en grafische kaart erin. Power aansluiten en dan kijken of hij wel opstart.

Verwijderd

Topicstarter
Het is juist een nieuwe mobo, en dat was dus de reden waarom ik een nieuw mobo gekocht heb, men vorig was kapot, of zo dacht ik. Dus ik twijfel sterk of het probleem bij het mobo ligt, 2x na elkaar lijkt me sterk

Verwijderd

Ik denk mobo..
daar zijn veel problemen mee...

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet aan gedacht, even proberen, wordt vervolgt

Verwijderd

wat je ook kunt doen, beter zelf:

mobo ergens op de grond pleure, met NIX derin, kan zelf zonder processor, dan kijken of je pc speaker gaat piepen indien nee: oftewel voeding oftewel moederbord

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:45

job

sommige moederborden hebben er een jumper opzitten zodat je pc alleen start als je een toetsenbord knop indrukt

misschien even alle jumpers op je mobo nalopen, met de handleiding van je pc erbij

Verwijderd

Hey,

ik heb het zelfde probleem gehad als wat jij had en ik heb het als volgt verholpen.

Ik had teveel van die gele dingetjes(dunno hoe ze heten) die tussen je mobo en kast zitten en doordat er teveel van waren begon er stroom weg te lekken denk ik ofzo.

Toen ik de overbodige had verwijderd, liep me systeem perfect :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoeveel Watt levert je voeding? Wat voor een systeem had je hiervoor? Heb je al geprobeerd de BIOS te resetten? Alle aansluitingen (voeding/poweron/reset/etc) goed gecheckt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mobo eruit gehaald en es getest doet niks, Mobo is een Epox EP-8K3A+, heb de handleiding al binnenste buiten gekeerd, er zijn haast geen jumpers.
zelfs da foutcode displayke doet niks
Voeding is een 350 watt, heb men vorige voeding terug even van onder stof gehaald, zelfde probleem.
Pcbeeper doet niks, maar ik weet niet of hij nog werkt, weet iemand of dit mobo een ingebouwd beeper heeft ?
Nog ideeen ?
Kzat al 2maand zonder pc, eindelijk vandaga men stukken, kan je je wel voorstellen wat een domper dees op men avond is

Verwijderd

Topicstarter
virus3000 kheb het geprobeerd, hij biepte niet, kheb dan maar even men volt meter op gehaald en hij geeft const. 2V, dus men speaker zou een lange tuut geven, kent iemand de tuut codes nog ? :)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 17:25
Andere videokaart
Andere voeding

test dat ff om ste beurd

Anders serieus gaan kijken naar je mammaplank.

(Toch leuk, ik ben 14, en geef iemand die in een pc-winkel werkt advies)

Verwijderd

Topicstarter
andere videokaart al getest, andere voeding ook. Mobo heb ik natuurlijk niet voor te rapen hier ...

Als ik cpu insteek krijg ik een const. 5v op beeper connector

• RedHat
Op maandag 15 juli 2002 22:32 schreef Tuy het volgende:
andere videokaart al getest, andere voeding ook. Mobo heb ik natuurlijk niet voor te rapen hier ...

Als ik cpu insteek krijg ik een const. 5v op beeper connector
monitor al getest?
Ik denk dat 75 % je AGP -slot verrot is, valt dus gewoon onder de garrantie. Of iets anders op je mammaplankie. Ligt iig aan je moederbord als ik dit zo zie.

In ieder geval, jouw kennis ontbreekt niet, dus het is iets wat niet werkt, alles is vervangen en getest, behalve moederbord.

Lijkt me duidelijk.

Kun je geen mammaplank ergens lenen?

Verwijderd

Topicstarter
ik ga straks eens tot bij nen vriend om cpu en rams te testen, als die ok zijn dan is het 100% zeker het mobo. Khou jullie op de hoogte :)

• RedHat
Op maandag 15 juli 2002 22:38 schreef Tuy het volgende:
ik ga straks eens tot bij nen vriend om cpu en rams te testen, als die ok zijn dan is het 100% zeker het mobo. Khou jullie op de hoogte :)
veel success.
Test ook videokaart even :) Je moederbord en je videokaart kunnen kapot zijn hè. 't hoeft niet altijd 1 ding te zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
bennek vanplan :)

• RedHat
Op maandag 15 juli 2002 22:53 schreef Tuy het volgende:
bennek vanplan :)
Oke, hou me op de hoogte, ben namelijk toen ik 13 was helemaal gestopt met PC bouwen enzo. (Heb nu hier een AMD Duron 900 op een Abit KT7e zelf gebouwd, ben hierna ook helemaal gestopt, maar wil weer starten enzo, dus is wel leuk als ik weer een beetje m'n kennis update).

Verwijderd

Topicstarter
Probleem was dus een CPU die kapot was, daarom zag ik niks op het displayke van foutcode (wat ik enorm onlogisch vind) en daarom reageerde em nie. morgen es nieuwe laten overkomen van onze depot seh
Thx 4 the help peepz.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem:

[topic=550678/1/25]

Is het bij jou nu opgelost?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 16 juli 2002 14:33 schreef dannyvdh het volgende:
Is het bij jou nu opgelost?
Aan zijn laatste reactie te zien is zijn probleem te wijten aan een dooie CPU :)

Verwijderd

Als je moederbord kapot is en je niet wilt overklokken, ruil hem dan om voor een MSI KT3 Ultra. Dat is het stabielste KT333 moederbord.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Of een Abit KX7, echt een lekker bordje!

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11
Op dinsdag 16 juli 2002 15:41 schreef Farzin het volgende:
Als je moederbord kapot is en je niet wilt overklokken, ruil hem dan om voor een MSI KT3 Ultra. Dat is het stabielste KT333 moederbord.
Hoezo als je niet wilt overklocken? Kan dat niet goed met dit bordje? (heb zelf de kt3 :) )
Pagina: 1