[video] achtergrond invullen

Pagina: 1
Acties:

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
ik ben op zoek naar een video bewerking programma waar mee je een groene of blauwe achter grond kan laten invullen met een ander beeld net zoals ze het ook op tv doen met het nieuws en andere tv shows.

Wie weet of er zo'n programma?

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:43

almightyarjen

When does the hurting stop?

Uh, aan je nick en je sig te zien ben je niet zo'n fan van Microsoft (me neither ;) ). Moet dat progie voor Linux zijn, of mag Mircro ook? Ik weet zelf niets, maar lijkt me wel belangrijk voor iemand die wel iets weet. :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Dat maakt mij in eerste instantie niet zoveel uit of het onder linux of micro$oft is.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als het niet realtime hoeft (neem ik aan) dan kun je bijvoorbeeld met Adobe Premiere prima uit de voeten.
Wat jij wilt heet volgens mij chroma-keying, misschien dat je daarmee verder komt.

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

ja inderdaad, het heet chromakeying en je hebt voor premiere een paar redelijke plugins die dat kunnen. Wat voor kwaliteit moet het zijn (waar is het voor?) je zou even kunnen zoeken naar de ultimatte plugin voor premiere, die is voor een consumer plugin/edit systeem echt goed.

weet niet of je er verder in thuis bent, maar even een paar tips.

dat wegkeyen werkt alleen goed als de achtergrond zo strak mogelijk een kleur/tint is en deze kleur niet voorkomt in degene/hetgene dat ervoor staat.

Blauw is een redelijke kleur, maar groen is zelfs beter omdat groen gewoon veel minder voorkomt in andere kleuren. Je hebt zelfs speciale geijkte doeken/verf om een wand te maken waarvan de kleur voldoet aan de eisen.

De wand moet zo mat mogelijk zijn (logisch, anders gaat hij glimmen, krijg je kleur verschillen...)

Als je de wand uitlicht, reflecteerd hij licht op datgene dat er voor staat. je krijgt hierdoor een soort groene/blauwe reflectie op je opbject/persoon. je moet deze persoon dus ook van de achterkant belichten zodat je hem/haar/het lostrekt van de achtergrond.

samengevat dus:
matgroene/matblauwe achterwand, egaal belicht zodat helemaal EEN kleur. persoon/object ervoor. Deze van voren en van achter belichten zodat deze loskomt van de achtergrond.

hoop dat je er iets aan hebt, anders moet je maar ff zeggen

Laten we lekker link gaan doen...