Toon posts:

PC Reset en HDD "valt uit" na uitpakken met WinRAR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niets meer van, ik heb regelmatig het probleem dat mijn pc reset zonder foutmelding of iets, ik hoor alleen nog het "piepje" dat Winrar klaar is met uitpakken. En dan BOEM reset mijn pc en nadat de bios de HDD's gevonden heeft, hoor ik dat mijn HDD opneiuw "opspint". what can it B... hdd aan poep?

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-03 19:51
Het wijst erop dat harddisk in eerste studium die op weg naar defect verkeert.

www.tiedragon.nl

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Virus? Power problemen? Slecht stekkertje?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 22:04 schreef Microkid het volgende:
Virus? Power problemen? Slecht stekkertje?
non of all

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gekraakte versie? :P

Verwijderd

Er zijn progjes waarmee je SMART harddisks kunt testen. Ik weet zo niet met welke, moet je ff zoeken.

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 23:25 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Er zijn progjes waarmee je SMART harddisks kunt testen. Ik weet zo niet met welke, moet je ff zoeken.
ff bij de fabrikant van de schijf kijken

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het programma van Maxtor gebruik en de boel laat testen vind ie een problemen..
Ik heb al een nieuwe HDD gekoch. Maar nu weet ik niet of ik deze hdd nu voor garantie heen breng of niet, want het vreemde is dat het alleen maar gebeurd als ik bestanden uitpak (divx movies enzo) op die hdd.

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Ik weet wat het is... Je RAM... Valt me tegen dat niet iemand daar eerder op is gekomen... Ik heb dit ook gehad;

Als je even logisch nadenkt kan IEDEREEN snappen dat een brakke HDD NOOIT een Reboot kan veroorzaken... Da's 1...!

Het ligt aan je RAM, en dit is waarom:
Als jij RAR's e.d. uitpakt; maakt windows (voor diskcaching) snel een groot geheugengebied aan, en als je geheugen dan niet helemaal 100% is krijg je een 'pagefault in nonpaged area'... Nou zegt Windows dat wel vaker, maar in dit geval klopt het wel: in de 'non-paged area' (je RAM dus) treedt een 'vergissing' op; en daardoor krijg je die acute reboot... Zo... Da's 2..!

Vervang je RAM maar eens; want als de mensen hier je gaan adviseren je HDD te vervangen omdat je PC spontaan reboot, is het niveau ERG ver afgezakt... :r

In ieder geval Succes...! :)
Pagina: 1