Harde schijf kapot?

Pagina: 1
Acties:

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

peeweeherman

energieleverend.nl

Topicstarter
Ik heb een heel verhaal, ik hoop echter dat jullie even de moeite willen nemen om het door te lezen. Ik heb echter de search al gebruikt, hier stuit ik vooral op het terughalen van data, dat is hier niet aan de orde. Oké, daar gaan we:

ik had een virus, na installeren van de beta van norton 2003 lukte het niet om het te verwijderen. Vervolgens besloot ik de harde schijf met fdisk opnieuw op te delen, om hierbij tevens een backup partitie te maken. Na ze met fdisk aangemaakt te hebben, wou ik ze formateren met een backup van een geformateerde schijf van een oude versie van norton ghost.
Ik kreeg in dos echter twee partities die even groot waren, beide ca. 5100 MB, terwijl C toch ongeveer 5100 MB en D 650 MB moest zijn. In fdisk werd de grootte wel goed weergegeven.
Toen heb ik getracht met de setup cdrom van windows 98 om de schijf te herstellen. Ik kreeg allerlei foutmeldingen op D, die volgens de software gerepareerd werden. Hierna bleek mijn D schijf een vreemde naam te hebben, met hartjes en zelfs muzieknoten in de naam. Hierdoor was het ook niet mogelijk deze partitie met fdisk te verwijderen. Nu wou ik de D schijf formateren om hem daarna een nieuwe naam te kunnen geven. Ik kreeg eerst te zien dat er 5100 MB geformateerd zouden worden, terwijl direct daarna in beeld verscheen dat hij een poging doet om cluster 162.180 te repareren. Vervolgens is ie nu de clusters aan aflopen met ca. 1 cluster per 2 seconden.

Hoe lang gaat dit nog door en werkt de schijf dan weer normaal? Of kan ik beter de pc uitzetten en de harde schijf in mijn andere pc zetten, om bijv. partition magic erop los te laten?

Graag alle hulp die jullie kunnen bieden......... (vragen staat natuurlijk vrij :))

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Probeer eens met Partition Magic 7 alles te verwijderen en weer terug te zetten...
Dat "repareren" van die cluster kan echt DAGEN gaan duren [ervaring]

kwoot uit ander topic:
Op maandag 15 juli 2002 20:14 schreef Vae Victis het volgende:
Partition magic heeft ook een tooltje PTedit.

Daarmee kun je je partities mee aanpassen/fixen.

Als je bv zo'n fout hebt met partition magic, kun je met PTedit de desbetreffende partitie die die fout veroorzaakt zo wijzigen dat partition magic daarna wel opstart.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

peeweeherman

energieleverend.nl

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 21:11 schreef -=!ME!=- het volgende:
Probeer eens met Partition Magic 7 alles te verwijderen en weer terug te zetten...
Dat "repareren" van die cluster kan echt DAGEN gaan duren [ervaring]
Is het niet erg als ik deze format abrupt beëindig?

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op maandag 15 juli 2002 21:31 schreef Peewee_Herman het volgende:

[..]

Is het niet erg als ik deze format abrupt beëindig?
nee hoor, je kan altijd weer opnieuw gaan formatteren, kan geen kwaad.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/