Ik heb - zoals zovelen hier - een vraag. Ik heb van zolder een oude 486 gepakt. Netjes geinstalleerd enzo. Nu wil ik er alleen een netwerkkaart in doen. Ik heb hier nog een lading PCI kaarten zitten alleen mijn probleem is als volgt:
zo zien mijn aansluitingen van het moederbord (intern) eruit
Nu is mijn vraag als volgt. Kan ik (in windows 95) 1 van de pci-sloten (dus zonder dat ik uhm in combinatie met een isa-slot gebruikt) afzonderlijk besturen voor m'n netwerkkaartje, zodat ik niet een nieuwe netwerkkaart moet kopen?
Ik weet overigens niet of het uitmaakt, maar op rij 4 (isa & pci) zitten mijn harddisk- & floppy aansluitingen en op rij 6 (ook isa & pci) zit mijn videokaartje. Dus ik heb alleen het pci-slot op rij 5 vrij.
O ja. Ik heb wel de search geprobeert, maar ik ben daar heel erg slecht mee.
zo zien mijn aansluitingen van het moederbord (intern) eruit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Bovenkant mobo
1. {ISA-slot}
2. {ISA-slot}
3. {ISA-slot}
4. {ISA-slot} - {PCI-slot}
5. {ISA-slot} - {PCI-slot}
6. {ISA-slot} - {PCI-slot}
Onderkant mobo |
Nu is mijn vraag als volgt. Kan ik (in windows 95) 1 van de pci-sloten (dus zonder dat ik uhm in combinatie met een isa-slot gebruikt) afzonderlijk besturen voor m'n netwerkkaartje, zodat ik niet een nieuwe netwerkkaart moet kopen?
Ik weet overigens niet of het uitmaakt, maar op rij 4 (isa & pci) zitten mijn harddisk- & floppy aansluitingen en op rij 6 (ook isa & pci) zit mijn videokaartje. Dus ik heb alleen het pci-slot op rij 5 vrij.
O ja. Ik heb wel de search geprobeert, maar ik ben daar heel erg slecht mee.