PCI afzonderlijk van ISA aansturen

Pagina: 1
Acties:

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Ik heb - zoals zovelen hier - een vraag. Ik heb van zolder een oude 486 gepakt. Netjes geinstalleerd enzo. Nu wil ik er alleen een netwerkkaart in doen. Ik heb hier nog een lading PCI kaarten zitten alleen mijn probleem is als volgt:
zo zien mijn aansluitingen van het moederbord (intern) eruit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Bovenkant mobo
1. {ISA-slot}
2. {ISA-slot}
3. {ISA-slot}
4. {ISA-slot} - {PCI-slot}
5. {ISA-slot} - {PCI-slot}
6. {ISA-slot} - {PCI-slot}
Onderkant mobo

Nu is mijn vraag als volgt. Kan ik (in windows 95) 1 van de pci-sloten (dus zonder dat ik uhm in combinatie met een isa-slot gebruikt) afzonderlijk besturen voor m'n netwerkkaartje, zodat ik niet een nieuwe netwerkkaart moet kopen?

Ik weet overigens niet of het uitmaakt, maar op rij 4 (isa & pci) zitten mijn harddisk- & floppy aansluitingen en op rij 6 (ook isa & pci) zit mijn videokaartje. Dus ik heb alleen het pci-slot op rij 5 vrij.

O ja. Ik heb wel de search geprobeert, maar ik ben daar heel erg slecht mee.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee. Die bruine sloten zijn gewoon VESA sloten. Daarvoor heb je speciale kaarten, zoals deze -toentertijd- brute Trident TGUI 9400CXi met 1MB onboard :9

Afbeeldingslocatie: http://213.46.22.12:8003/GOT/TGUI9400CXi.jpg

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 15 juli 2002 20:52 schreef BalusC het volgende:
Nee. Die bruine sloten zijn gewoon VESA sloten. Daarvoor heb je speciale kaarten, zoals deze -toentertijd- brute Trident TGUI 9400CXi met 1MB onboard :9

[afbeelding]
[zeikmode]
Vesa Local Bus :)
[zeikmode]

Leuk id, maar helaas weggedrukt door PCI. Best logisch want wie wil er nou zo'n superlange kaart in zun bak?

En met de komst van de ATX standaard was het helemaal afgelopen. Veel zit zit achter die slots :)

C:\>_

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

IK wilde zo'n lang ding !!! >:)

Mijn vroegere Diamond Stealth 3D kaartje maakte daar nog gebruik van...
En mijn Diamond iets-controller ook (ik dacht IDE-controller)...

Maarruh, het is dus Vesa Local Bus die aansluiting en geen PCI. Was een 32 bits uitbreidingsslot van het ISA slot.

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Aha... Zal ik toch maar vandaag een isa netwerkkaartje gaan kopen. Toch bedankt allemaal.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Oude tijden :)

Overigens kun je bij die vlb-sloten wel gewoon het isa-gedeelte gebruiken zonder gebruik te maken van het vlb-gedeelte..

Verwijderd

hehe mijn 486 bord heb die dingen ook >:)

zit een Advance logic 1mb video kaart in en in de andere zit een VSAB-85S dual ide controller >:)

/me heb hier nog genoeg ISA nictjes :)

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

volgens mij :? zijn er maar heel weinig producten gemaakt voor Vesa Local Bus want PCI was veeeel te snel...

bestaat er eigelijk al zoiets als PCI 2 ofzo... een verbtering van de huidige standaard... net zoals bij USB en USB 2.0

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30

Rashann

Zoek de hond...

Op dinsdag 16 juli 2002 12:33 schreef Mysteryman het volgende:
volgens mij :? zijn er maar heel weinig producten gemaakt voor Vesa Local Bus want PCI was veeeel te snel...

bestaat er eigelijk al zoiets als PCI 2 ofzo... een verbtering van de huidige standaard... net zoals bij USB en USB 2.0
PCI-X, 3GIO (hoewel dat weer een andere naam heeft nu geloof ik) InfiniBand, en misschien nog wel meer kandidaten... :) (Op dit moment hebben vooral serverborden een van deze aansluitingen)

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

>:) Pci roeleerd :) lekker compact tov ISA + vesa

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Let maar op... ook PCI is een dood concept... Zodra daar ook serieel gehandeld gaat worden (UFMPSB - Ultra-Fast MultiPurpose Serial Bus? :) )

Zal wel optisch worden :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1