Toon posts:

[DutchTone]bereik in het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe het bereik van een dtone prepay telefoon in frankrijk (omgeving Biarritz) is?

Wil nl. weten of het de moeite is om mijn telefoon mee te nemen, als het bereik bagger is kan ik hem beter thuislaten.

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Dat ligt aan de Roaming-partner. Je zou effe moeten navragen met wie Dutchtone roaming heeft in Frankrijk.

Verwijderd

Dutchtone is van orange.
Orange is van France telecom.

Dus met deze gegevens denk ik dat het bereik in frankrijk wel goed zal zijn :)

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 16:43
www.vakantiebellen.com
[wel van dat irritante kereltje, maar goed..]

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

jaoh, met het bereik in het buitenland hier in europa, geen probleem bij dutchtone hoor. Je kunt hem gewoon meenemen!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
met Dutchtone Allin prepay kun je in Frankrijk alleen gebruik maken van het Orange netwerk idd. Voor dekking Orange in Frankrijk zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.gsmworld.com/imap/gsminfo/maps/fr/fr/images/0_0_0.gif
bron www.gsmworld.com

Afbeeldingslocatie: http://www.orange.fr/images/ge/orangeetvous/couverture/ill_carte_france.gif
bron www.orange.fr

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40
Op maandag 15 juli 2002 21:48 schreef koen het volgende:
met Dutchtone Allin prepay kun je in Frankrijk alleen gebruik maken van het Orange netwerk idd. Voor dekking Orange in Frankrijk zie:
Met KPN kan je toch ook niet alleen gebruik maken van E-plus en Base in Duitsland en Belgie, beetje slecht van Dutchtone.

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 21:50 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Met KPN kan je toch ook niet alleen gebruik maken van E-plus en Base in Duitsland en Belgie, beetje slecht van Dutchtone.
Waarom zou je er meer willen hebben :? Als je zo het bereik van orange bekijkt zit dat wel goed :)

Maar ik denk dat je met vodaphone in engeland ook alleen maar vodaphone krijgt

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Op maandag 15 juli 2002 22:22 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

Waarom zou je er meer willen hebben :? Als je zo het bereik van orange bekijkt zit dat wel goed :)

Maar ik denk dat je met vodaphone in engeland ook alleen maar vodaphone krijgt
Het is trouwens Vodafone.

Onzin als je met Vodafone in Duitsland bent, kun je ook andere netwerken gebruiken dan Vodafone. Vind het alleen wel jammer dat tegenwoordig alle tarieven gelijk zijn getrokken(lees duurder geworden) in het buitenland. Vroeger kon je namelijk bij de ene roamingpartner aanzienlijk goedkoper bellen/sms-en dan bij de ander.

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op maandag 15 juli 2002 21:50 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Dutchtone werkt voor Allin prepay met het CAMEL systeem, waarbij je direct via je beltegoed kunt bellen en betalen. Geen ingewikkelde constructies met aanvragen gesprek (*123*.....) of facturen achteraf.

Dit CAMEL systeem wordt nog maar door weinig buitenlandse operators ondersteund. Orange is één van de weinigen die ook gebruik maken van dit systeem in bijvoorbeeld Frankrijk. Vandaar "slechts" de keuze uit 1 provider voor prepay in Frankrijk.
Pagina: 1