Anno 1503

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tommilio schreef op 06 april 2003 @ 20:37:
Hmm en er zat ook nog geen multiplayer bij heel vaag hoe lang duurt dat of komt het er niet, want er is speciaal ruimte voor gelaten volgens mij :)
Geen id hoe lang het duurt.

Afbeeldingslocatie: http://invis.free.anonymizer.com/http://members.lycos.nl/outbackbert/picserv/multi1.JPG

Maar hij komt dus wel!

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Je moet heel veel huizen bouwen en zorgen dat je genoeg food houdt. Om een beetje goeie winst te maken moet je minstens 600 populatie hebben. En je moet ze niet te snel laten promoveren, want dan gaan ze ook steeds meer eisen. En als je dat niet nakomt gaan ze net zo hard weer weg, maar je hebt wel dure kostenposten openstaan zoals allerlei industrie. Dit duurt in het begin wel langer, maar je maakt op een gegeven moment wel beter winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36844

The Dolf schreef op 06 April 2003 @ 19:13:
Hoeveel kennis heb je in de stad?
70 knowledge in mijn school. Maakt dat uit?
Ik wil kanonnen bouwen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
Om kanonnen te maken moet je speciale knowledge hebben. Uit de handleiding haal je best veel uit hoor. Je moet een universiteit en een bibliotheek hebben om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Anoniem: 36844 schreef op 06 April 2003 @ 21:51:
[...]

70 knowledge in mijn school. Maakt dat uit?
Ik wil kanonnen bouwen :(
Heb je al eens iets geresearched?

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Damn ik moet zeggen dat ik na 1602 veel gespeeld te hebben me nog een beetje onwennig voel je kan zo f*cking veel bouwen dat ik helemaal gek wordt. Ik ben maar begonnen met een campaign. In de hoop zo wat te leren. Ehm versnellen van het spel doe je trouwens met F9 tot F12, d8 ik of F5 tot F8.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm ja ik heb nu een university. Ik heb ook een cannon foundry kunnen bouwen. Maar om ship cannons te researchen heb ik 80 knowledge nodig. Ik zit op 70. Moet zeker een library maken? Maar daar heb ik marmer voor nodig en dat ik nergens vinden. Hoe kan ik nog meer mijn knowledge verhogen?
De handleiding ben ik uhm, kwijtgeraakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Die moet je helemaal niet researchen. Kan je gewoon standaard maken.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

The Dolf schreef op 07 April 2003 @ 00:51:
Die moet je helemaal niet researchen. Kan je gewoon standaard maken.
Kanonnen met je echt wel researchen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat maar, ik heb het al uitgevonden :)

Ship cannons worden niet in de foundry gemaakt, maar in de gunsmith. Stom van me :)

[ Voor 139% gewijzigd door Anoniem: 36844 op 07-04-2003 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Anoniem: 36844 schreef op 07 april 2003 @ 01:09:
Ik kan wel cannons maken bij de foundry, maar dan rolt er gewoon een mannetje uit.
Zal wel een domme vraag zijn maar hoe krijg ik zo een kannon dan op het schip? Als ik zo een mannetje aan boord doe, dan zit er gewoon een mannetje en niet een ship cannon in.
Dat zijn geen kannonnen voor in je schip.

Hoe het nou met die kannonnen voor in je schip zit weet ik niet maar ik had zeker niet meer dan 40 knowledge en ik had al kannonnen in level 1

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Ehm in campaign 1 is het wel handig als je ook spices etc....hebt of krijgt maar ik kan niet voor elkaar krijgen om me naast me eerste eiland me ook te settlen op een ander eiland...moet strakjes met 4 archers, 4 swordfighters en 1 scout wat doen maar jah......kan die ene missie ook met 2 boten dat je 2 kleine warships pakt?

[ Voor 12% gewijzigd door Tommilio op 08-04-2003 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:11
Ff een vraag van mijn zusje waar ik zo gauw niet uit kwam. Ze zegt dat ze geen AI tegenstanders krijgt als ze een continious game start. Moet je daar bij anno1503 iets apart voor instellen of zo?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
Op freemode krijg je automatisch tegenstanders. Je moet gewoon met je boot naar alle eilanden varen en dan zie je op een gegeven moment de stad van de vijand verschijnen. In anno 1602 zag je dat al vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:11
Mr_Knight schreef op 08 April 2003 @ 19:05:
Op freemode krijg je automatisch tegenstanders. Je moet gewoon met je boot naar alle eilanden varen en dan zie je op een gegeven moment de stad van de vijand verschijnen. In anno 1602 zag je dat al vanaf het begin.
dus het is 100% zeker dat ze er gewoon zijn dan .. ik zal het tege haar zeggen.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Tommilio schreef op 08 April 2003 @ 18:03:
Ehm in campaign 1 is het wel handig als je ook spices etc....hebt of krijgt maar ik kan niet voor elkaar krijgen om me naast me eerste eiland me ook te settlen op een ander eiland...moet strakjes met 4 archers, 4 swordfighters en 1 scout wat doen maar jah......kan die ene missie ook met 2 boten dat je 2 kleine warships pakt?
Maar nu heb ik nog geen antwoord :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz
  • Laatst online: 22-03 13:06

Masterfvz

AKA Freakazoid

ok het is al weer een paar posts terug, maar kwil ff zeggen dat ik dat dus NIET! was. voordat ik tijdelijk gebanned wordt ofzo :P Jeff is(was) een vriend van me. stomme sukkel dat het is! :(

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik was helemaal super gek van Anno 1602. Die heb ik dan, na de demo 1000x gespeeld te hebben, ook orgineel gekocht. Dat is een van de weinige die ik orgineel gekocht heb.

Helaas vind ik Anno 1503 lichtelijk tegenvallen. Het is super gaaf dat je zoveel kan bouwen, en als je inzoomt is het gigantisch fantastisch getekend.
Maar als je gewoon speeld, vind ik het te rommelig er uit zien, te onoverzichtelijk (wat is nou een pakhuis of wevershutje). Als je de speelsnelheid op <> normaal (langzaamste) zet, heb je geen achtergrondgeluiden meer. De muziek is minder dan die van 1602, maar nog steeds wel mooi.
Ik zie ook even het bos niet meer door al die bomen (en er staan er nogal wat op een eiland ;)). Je kan zoveel bouwen, en ook meerdere dingen per gebouw soms. Lastig.

[overdreven modus]
Gemengde gevoelens dus :{
[/overdreven modus]
;)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Dat veel bouwen vind ik nu steeds meer gaan meevallen als je gebouwen hebt gehad en met die bomen dat had ik al in 1602 maar jah daar heb je een makkelijk knopje voor om de grootste hoeveelheid weg te halen :D

Behalve die je woodcutters nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz

Masterfvz

AKA Freakazoid

XLerator schreef op 08 April 2003 @ 22:14:
Ik was helemaal super gek van Anno 1602. Die heb ik dan, na de demo 1000x gespeeld te hebben, ook orgineel gekocht. Dat is een van de weinige die ik orgineel gekocht heb.

Helaas vind ik Anno 1503 lichtelijk tegenvallen. Het is super gaaf dat je zoveel kan bouwen, en als je inzoomt is het gigantisch fantastisch getekend.
Maar als je gewoon speeld, vind ik het te rommelig er uit zien, te onoverzichtelijk (wat is nou een pakhuis of wevershutje). Als je de speelsnelheid op <> normaal (langzaamste) zet, heb je geen achtergrondgeluiden meer. De muziek is minder dan die van 1602, maar nog steeds wel mooi.
Ik zie ook even het bos niet meer door al die bomen (en er staan er nogal wat op een eiland ;)). Je kan zoveel bouwen, en ook meerdere dingen per gebouw soms. Lastig.

[overdreven modus]
Gemengde gevoelens dus :{
[/overdreven modus]
;)
Het is ook veel wennen denk ik. Ik heb Anno 1602 ook helemaal weggesleten, dus ik vind Anno 1503 ook wel ff wennen. Gelukkig is er wat meer veranderd als ik gedacht had. Het is het een goeie verbetering! :D
Je hebt wel helemaal gelijk dat de muziek de keer zuigt :( Gelukkig kan ik dit spel zonder framedrop met winamp draaien :D

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:51

PoweRoy

funky!

ik heb een probleempje maar weet niet wat het is
ik krijg vaak dit boven mijn gebouwen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/poweroy/anno.JPG

weet iemadn het :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz

Masterfvz

AKA Freakazoid

PoweRoy schreef op 10 April 2003 @ 11:58:
[afbeelding]

ik denk dat de benodigde goederen die dat gebouw laten werken niet aangevoerd kunnen worden. Je moet goed kijken of bijv. de tavern wel in het bereik ligt van de patatoe farms.

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

het onderste is een hunting lodge en daarboven staat die skinner(hoe het ook heet) en dat ligt dicht bij elkaar :) maar ik zie dit soms ook staan bij de houthakkers enz

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15368

Ik speel de campaign met AD1503. Zojuist ben ik met een stel scheepjes (met hout, tools, food, scout, en wat legerunits) in een nieuw stuk land aangekomen.

Nu wil ik een nieuw warenhuis neerpleuren, maar dat lukt niet. Het warenhuis-icoon wordt wel ge-enabled als ik dichtbij land ben. Ik kan vervolgens een vierkantje over het landschap slepen, maar het warenhuis wordt nergens zichtbaar zodat ik het ook daadwerkelijk neer kan zetten.

Ik laadde daarom nog eens een vorige savegame. Het blijkt dat ik daar ook al geen warenhuizen neer kon zetten op andere eilanden. Het lukt alleen de eerste keer, als ik het spel begin. Daarna niet meer.

Wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Je moet op 1 bepaald eiland zitten en je moet in 1 boot of je scout moet die benodigheden om een warrehouse te bouwen in het schippen hebben zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Laatst online: 03-06 21:11

Bear

wench

Ik heb al een school gebouwd en alle mogelijke dingen geupgraded knowledge is nu 25, maar ik kan geen library researchen/bouwen?

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Je moet eerst citizen level bereiken ik denk/hoop dat je het dan wel kan of dan komt de university

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

Dat icoontje wordt beschreven in de in-game help dacht ik. Het betekent dat je gebouwen overproductie hebben. Als je op het gebouw klikt dan staat het als het goed is ook op 100%. Dit betekent dat het gebouw meer produceert dan je wagen-mannetjes weg kunnen halen. Je moet dus nieuwe warenhuizen in de buurt bouwen..
Tommilio schreef op 08 April 2003 @ 18:03:
Volgens mij kan je in campaign 1 geen spices krijgen. Je kan maar op een eiland settlen in die campaign. Je kan wel met 2 kleine warships weg, zolang ze maar vol zitten met de benodigde soldaten en goods. Maar slim is het niet.
Het best is om 3 medium trading ships en 1 warship vol met goederen en soldaten te laden, dat maakt de volgende missie dan veel makkelijker..
Die medium trading ships kan je in de volgende missie dan ook goed verkopen als je geld nodig hebt.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 36844 op 12-04-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Laatst online: 03-06 21:11

Bear

wench

Tommilio schreef op 12 April 2003 @ 11:55:
Je moet eerst citizen level bereiken ik denk/hoop dat je het dan wel kan of dan komt de university
Ik dacht dat je voor citizen juist een library nodig had :?
Hoe word je dan citizen??

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Citizen heb je spices nodig en tabacco maar libraby weet ik eigenlijk niet heb nu redelijk veel citizens zou best kunnen dat ik hem nu kan bouwen maar is niet echt nodig zo'n 70/80 man gaan nu naar school dus kan je zo goed als alles researchen.....plus dat niet alles nodig is....ik ga meer voor de missies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayaret
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02-2022

Sayaret

Tony

ik heb ff een vraagje in anno 1602 steeg je geld ook wanneer je in de plus gemiddeld staat hier blijft je geld gewoon de hele tijd zakken ook al sta je 5000 in de plus dat maakt niks uit
iemand weet hoe dat komt of hoort dat gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klopt niet, als je in de plus staat, stijgt gemiddeld genomen je geld. Maar als je veel verlies maakt en je doet wat aan handel heb je even winst, maar in the long run nog steeds verlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Is er nou al iemand die die oorlog heeft gewonnen? Ik kom er echt niet uit

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke oorlog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
In level 2 moet je paars vernietigen (Ramirez?). Wilt niet echt lukken bij mij. De zee-oorlog is een eitje maar op land word ik altijd ingemaakt.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, die heb ik gehaald door een mooie vloot te bouwen, grote warships vol met cannons. Deze vaar je naar zijn eerste eiland en daar ga je zijn economie stil leggen. Zorg dat je zelf een goeie economie heb. Dus mol zijn warehouses constant, en mol alle schepen die komen docken. Mol ook alle gebouwen die je vanaf zee kan raken.
Nu moet je voorzichtig met groepjes mannen het land opgaan en zijn troepen naar je schepen toe lokken. De schepen zorgen voor de rest. Dan moet je met groepjes kannon mannen, een voor een zijn warehouses gaan mollen.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Das nou net mijn probleem. Ik heb een klote economie.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Laatst online: 26-05 11:10
[afbeelding]

jouw hunters lodge heeft geen beesten in het bereik daardoor krijgt die skinner ook niks aangeleverd van die hunters lodge. Het slimste is om je hunters lodge in een open plek in het bos te plaatsen, want beesten zitten vaak vlak bij het bos maar dan wel op open plekken.......hope that helps.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Dolf schreef op 12 april 2003 @ 18:00:
Das nou net mijn probleem. Ik heb een klote economie.
Hou alleen de broodnodige mijnbouw open. Heb je veel goederen van een bepaald soort, sluit die industrie dan tijdelijk af. Veel boten? Verkoop er een paar. Boten kosten belasting. Ook niet teveel soldaten hebben. Wat je ook kan doen is je stad uitbreiden. Plaats een nieuwe food/cloth stands, tavern en kerk. En bouw een nieuw centrum waar veel settlers inkomen. In die missie kan je nog niet echt geld door handel verdienen dus moet je wel geld van je bevolking krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Sayaret schreef op 12 April 2003 @ 17:03:
ik heb ff een vraagje in anno 1602 steeg je geld ook wanneer je in de plus gemiddeld staat hier blijft je geld gewoon de hele tijd zakken ook al sta je 5000 in de plus dat maakt niks uit
iemand weet hoe dat komt of hoort dat gewoon
Ik gok dat je niet gekeken hebt naar je miltiare kosten ja die zorgen vaak voor deze problemen :*)
Daarom bouw ik als ik aanval pas laat alle units anders kosten ze je klauwe met geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
in level één van de campain waar ik me stad moet vestigen op het grote eiland bovenin de map
ik moet daar 250 mensen krijgen maar ik ben al bij de 500 hoe komt het dat mijn missie niet geupdate wordt?

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

joostve schreef op 15 april 2003 @ 14:40:
in level één van de campain waar ik me stad moet vestigen op het grote eiland bovenin de map
ik moet daar 250 mensen krijgen maar ik ben al bij de 500 hoe komt het dat mijn missie niet geupdate wordt?
ik denk dat ze bedoelen 250 mensen van een bepaalde classe :)
bv die allerhoogste

ik zit nu bij level 3(:?) ik heb paar eilanden en ik moet de economie goed krijgen. hoe doe ik dat :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ja ik geloof dat ik classe a moet hebben maar hoe zie ik dat ik die mensen zover heb?
de handel gaat goed ik heb overal voldoende van
alleen lukt het met niet om Alcohol te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

joostve schreef op 15 April 2003 @ 14:52:
ja ik geloof dat ik classe a moet hebben maar hoe zie ik dat ik die mensen zover heb?
de handel gaat goed ik heb overal voldoende van
alleen lukt het met niet om Alcohol te maken
klik op een huisje van zo'n classe en je ziet daar de info staan. er staat zoveel mensen in dit huis en zoveel in je dorp.

alcohol maak je door aardappelplantages aan te legge _/-\o_

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ze zijn nog steeds pioneers
maar ze gaan niet omhoog
oh gaaf dan ga ik eens ff wat aardappel plantages aanleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
het lukt al
zodra ik alcohol krijg voor mijn Cafe dan worden de pioneers settlers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik snap alleen niet hoe ik m`n saldo in het plus kan krijgen (op cheaten na >:) :P)
Ik doe geen capagne, maar doorlopend spelen op zijn makkelijkst.
Ik heb nu allemaal kooplieden (eena hoogste rang dus) en net genoeg farms enzo. Dus nix overbodigs.
Maar ik sta gewoon 4000 - 2700 = 1300 rood. Hoe kan dat nou? Het is veel moelijker nu.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
zorg dat je veel burgers maakt zodat er veel belasting binnenkomt
daarnaast moet je dus bedrijven die overproductie maken op pauze drukken zodat de productiekosten minder worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Idd je moet een juiste balans vinden tussen veel mensen en de mate van produceren. Het is een gevoel dat je moet hebben maar kijken naar je gegevens werkt ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik zei toch dat ik geen overproducties meer heb en iets van 3000 inwoners.
Maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Heb je een leger van 1000 man gebouwd dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
al mijn mensen zijn nu dus settlers de volgende benodigdheden om weer een classe hoger te komen zijn tabak en specerijen. nou kan ik die niet op mijn eiland produceren omdat het land er niet goed voor is
dus ik heb een 2e land veroverd en daar wordt nu dus tabak en specerijen gewonnen
nou laat ik me boot heen en weer varen om de goederen naar mijn oorspronkelijke stad te brengen
ik zie dat de voorraad stijgt in mijn waarhuis alleen nemen de settlers het niet
weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49932

joostve schreef op 16 April 2003 @ 16:31:
al mijn mensen zijn nu dus settlers de volgende benodigdheden om weer een classe hoger te komen zijn tabak en specerijen. nou kan ik die niet op mijn eiland produceren omdat het land er niet goed voor is
dus ik heb een 2e land veroverd en daar wordt nu dus tabak en specerijen gewonnen
nou laat ik me boot heen en weer varen om de goederen naar mijn oorspronkelijke stad te brengen
ik zie dat de voorraad stijgt in mijn waarhuis alleen nemen de settlers het niet
weet iemand hoe dit kan?
tabak en specerijen kraam bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ohja tuurlijk :) doh dat ik daar niet aan gedacht had
weet iemand wanneer ik een brandweer kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 21:46

maroesjk

from the ash rose a great bird

:'( Na lang nadenken besloot ik, omdat ik ook al verslaafd was aan Anno 1602, toch ook "Anno 1503 - The New World" te kopen. Dus ik surf naar Bol.com en koop daar dat spel, in de veronderstelling dat het de Engelse versie is. Maar neen, ik krijg net het pakketje binnen, wat blijkt hebben ze "Anno 1503 - De Nieuwe Wereld" gestuurd. Maar die wil ik dus niet |:(. Kan iemand mij wellicht vertellen waar in Nederland (online, of bij een 'real life' winkel) ik de Engelse versie kan bestellen. In het buitenland bestellen kost meestal al snel een klein vermogen aan shipping....

<edit> Inmiddels heb ik zelf waarschijnlijk al een winkel gevonden: de UK-versie van Amazon (http://www.amazon.co.uk). Daar is hij met bezorgen en al zelfs nog een dikke € 8,-- goedkoper dan bij Bol.com ook :) </edit>

[ Voor 39% gewijzigd door maroesjk op 16-04-2003 20:14 . Reden: Maroesjk kan weer lachen !!! ]

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
joostve schreef op 16 April 2003 @ 17:31:
ohja tuurlijk :) doh dat ik daar niet aan gedacht had
weet iemand wanneer ik een brandweer kan maken?
Brandweer moet je researchen met een school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
kolere ik kan level 1 van de campaign nog nieteens halen
ik moet nu me boot met 4 pijl-en-boog ventjes en zwaard ventje en een hele hoop resources laden en dan naar het westen varen
maar hoe kom ik aan al die resources man en hoe kan ik wapens maken
ik vind het wel al erg moeilijk hoor in het eerste level

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
Tommilio schreef op 16 April 2003 @ 19:28:
[...]

Brandweer moet je researchen met een school
hoe hoog met je research zijn dan voor een brandweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
joostve schreef op 16 april 2003 @ 21:42:
kolere ik kan level 1 van de campaign nog nieteens halen
ik moet nu me boot met 4 pijl-en-boog ventjes en zwaard ventje en een hele hoop resources laden en dan naar het westen varen
maar hoe kom ik aan al die resources man en hoe kan ik wapens maken
ik vind het wel al erg moeilijk hoor in het eerste level
Doe de tutorials spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39251

Tommilio schreef op 17 April 2003 @ 10:07:
[...]

Doe de tutorials spelen ;)
Speel de tutorials :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ja soldaatjes bouwen lukt mij nog wel maar hoe maak ik zwaarden en een pijl en boog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
Omg gebruik gewoon is de ingame help functie daar kan je alles vinden. Of snap je dat niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Nee deze vragen gaan inderdaad wel ver hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 21:10
Hoe haal ik de tutorial terug? Ik heb hem per ongeluk weggeklikt tijdens het spel. IK kan het natuurlijk wel opnieuw gaan spelen maar dat is niet echt fijn.

Ow ja. wat ik nog kwijt wilde.
De graphics op 800x600 vind ik echt matig. op 1024x768 ging het nog maar lager is niet echt leuk.
Tijdens het spelen lagt het af en toe. Volgens mij komt dat door de cd rom. valt daar nog wat aan te doen?

[ Voor 44% gewijzigd door Beelzebub op 18-04-2003 14:55 . Reden: errrrrrr ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Beelzebub888 schreef op 18 April 2003 @ 14:54:
Hoe haal ik de tutorial terug? Ik heb hem per ongeluk weggeklikt tijdens het spel. IK kan het natuurlijk wel opnieuw gaan spelen maar dat is niet echt fijn.

Ow ja. wat ik nog kwijt wilde.
De graphics op 800x600 vind ik echt matig. op 1024x768 ging het nog maar lager is niet echt leuk.
Tijdens het spelen lagt het af en toe. Volgens mij komt dat door de cd rom. valt daar nog wat aan te doen?
daar is iets aan te doen ja, namelijk een image maken van de cd en dan die mounten met Daemon Tools. ;)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Wat dachten jullie van screenshots??
Dit is mijn Aristocraten kamp :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tegroen/annothumb.jpg
(JA ik werk nu met Codes ja. Zonder is er nix aan zeg :{ :))

[ Voor 10% gewijzigd door Guillome op 19-04-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
XLerator schreef op 19 April 2003 @ 19:16:
[afbeelding]
Screenshots zijn leuk. Alleen ben ik een fel tegenstander van screenies van cheaters.
Heb je nl niks aan

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
XLerator schreef op 19 April 2003 @ 19:16:
[afbeelding]
ik zou wel een geld cheat willen en meer niet
heb jij die voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
joostve schreef op 19 April 2003 @ 23:20:
[...]

ik zou wel een geld cheat willen en meer niet
heb jij die voor mij?
Op megagames kun je een trainer downen die je uitgaven bevriest. Er kan dan alleen maar bijkomen en alles wat je bouwt is ook gratis.

Tevens kan je in BGruppen.dat (data dir) aanpassen zodat het voedsel, kleding etc heel prijzig word. De mensen zullen het altijd kopen en de prijs maakt helemaal niks uit. Zo kan je zeer hoge inkomsten krijgen.

Alleen is het spel dan niet meer leuk maar dat is altijd zo.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik hou ook niet van codes hoor. Absoluut niet.
Maar als je zo gek van een spel bent (vooral 1602) en deze is gewoon té moeilijk, waardoor je maar 1 uurtje kan spelen omdat dan je geld op is... tja, dan gebruik ik wel codes hoor.
Anders kan ik niet van het spel genieten toch? Ik weet niet hoe ik anders die 3000 euro saldo tekort kan opheffen (wat nu dan al 7000 is, maar dat even ter zijde :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ik zit nu aan het einde van missie één in de campaign
ik moet 8 soldaten + een scout meenemen met me boten en naar het westen varen.
ik heb nu 4 boten maar in elke boot passen maar 2 ventjes dus ik hou 1 mannetje over
als ik een 5e boot wil gaan maken wordt er gezegt dat mijn vloot al groot genoeg is.
hoe moet ik nou dat 9e mannetje meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Kan je niet een groter /ander schip maken? Of kan je maar 1tje maken?
Je hebt handels en oorlogs schepen he, das wel een verschil.
Volgens mij kan je wel een schip tot zinken brengen of verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ik heb 3 medium trade ships en 1 small trade ship
als ik een large trade ship wil moet ik 40 knowlegde hebben geloof
maar volgens mij komt mijn knowledge niet boven de 25 met een school of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Dump die small trade ship, en maak daar een war ship van. Hoe meer je meeneemt des te beter dat het is.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ohja ik zie het nu in een warship kunnen 6 ventjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-07 14:18
Zonet ff geprobeert, lijkt me namelijk wel een leuk spel.
Alleen ligt het aan mij of zit er geen tutorial of wat dan ook bij ?
Want verder dan een huisje bouwen aan het water kom ik niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Laatst online: 15-07 21:10
Ík zit in missie een. maar mijn scout zit vast op een indianen eiland. hij wil niet meer weg. Is dit een bug? Ik heb dit ook gehad bij de tutorial. Mijn tools zijn op dus nu kan ik niks meer bouwen, en ik heb ook geen settlers om tools te bouwen (ik heb nog 50% cloth nodig).

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

M@NIC schreef op 20 April 2003 @ 15:18:
Zonet ff geprobeert, lijkt me namelijk wel een leuk spel.
Alleen ligt het aan mij of zit er geen tutorial of wat dan ook bij ?
Want verder dan een huisje bouwen aan het water kom ik niet :/
uhm kies single player en dan new mission. je kan daar allemaal keuze makne. de eerste zijn tutorials :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
Beelzebub888 schreef op 20 April 2003 @ 15:20:
Ík zit in missie een. maar mijn scout zit vast op een indianen eiland. hij wil niet meer weg. Is dit een bug? Ik heb dit ook gehad bij de tutorial. Mijn tools zijn op dus nu kan ik niks meer bouwen, en ik heb ook geen settlers om tools te bouwen (ik heb nog 50% cloth nodig).
ja dit is een tijdje terug ook hier ter sprake gekomen
lees maar eens een stuk terug.
het was idd een bug geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ik zit vast in level 3 van de campaign waar je een hele grote stad de economie weer goed moet krijgen.
nou is dat mij gelukt en nu moet ik 20 ton medicijnen en 20 ton fur/bondjassen maken en meenemen naar het noorden.
alleen is mijn vraag hoe maak ik bondjassen met een trapper ofzo heb ik in de helpfunctie gelezen maar ik kan geen trapper bouwen, wanneer wordt die beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Fur? bedoel je gewoon bonT? Dat moet met de Pelsdierenjager (zal in het Engels dus wel trapper zijn).

Even vraagje tussendoor. Zou iemand met de Engelse versie een language pack willen/kunnen maken? Dus het engelse textbestand en de speechfiles (in 40 kpps WMA's of ander goed comprimerend formaat 8) ) Het resultaat zou als .ace, .rar of.cab kunnen worden geupload naar een of andere site. Heb het zelf geprobeerd met de Nederlandse bestanden, moet dus kunnen, zal waarschijnlijk +- 20 MB worden. Bij voorbaat dank _/-\o_

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
MaximusTG schreef op 22 april 2003 @ 14:16:
Fur? bedoel je gewoon bonT? Dat moet met de Pelsdierenjager (zal in het Engels dus wel trapper zijn).
Ja daar was ik dus ook al achter maar wanneer kan ik die trapper bouwen want volgens mij is hij nog niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ik weet het niet helemaal zeker, maar je moet in ieder geval flink wat burgers (citizens) hebben of zelfs merchants. Staat het niet in de handleiding? (ervan uitgaand dat je die hebt :P ) Gewoon blijven advancen, hij komt vanzelf beschikbaar als je maar lang genoeg doorgaat.

Zelf nog vraagje: ik had pas een eiland met een handelseconomie opgezet (+-3600 neg. cash flow, 3000 pos. cash flow, 300 military neg., maar door mijn monopolie positie toch 6000 pos. bij handel. Maar toch gaat mijn geld achteruit, hoewel de balans pos. is? Hoe kan dat?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

*kickje*

Vraagje, kan die auto update ook uit? Ik moet wat bouwen maar zodra ik hammers unload, om een ore mine te bouwen, ben ik door me hout heen omdat ze een pioneershouse updaten naar settlers house... maar dan duurt het niet lang meer voor ik zonder tools zit.....

dus... hoe krijg ik die auto upgrade uit?

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Klik op je pakhuis of een marktplaats.
Daar op het vraagtekentje.
Daar heb je onderaan een knopje, waar dacht ik een hamertje enzo op staat.
Die effe indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Ik zie het. Deny Building material... Bedankt, me geduld was weer korter dan me neus, waar het andwoord onder lag...

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

:+ :P

[ Voor 40% gewijzigd door Guillome op 22-04-2003 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Laatst online: 22:59
Is er al iets bekend over de MP versie? Want ik wil mijn broertje beaten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47078

Ik heb het spel ook, erg mooi spel dat wel, ik krijg de economie ook niet goed op gang. 2 punten:

1. Het vage is, ik liep op een gegeven moment met -49 per (5 seconden ofzo?) dus ik leg mijn hout industrie en mijn mijnen plat (ZZZ) (omdat ik daar toch een ruime voorrad van had), maar mijn kosten gaan niet omlaag. Oftewel op een gegeven moment kom ik weer in de min te staan.

2. Ten tweede, is dit spel wel leuk in multiplayer? Het is al lastig genoeg om je economie op gang te brengen (en te houden) en het is gewoon een kwestie van wie het eerste kanonnen bouwd om havens en markets aan het water kapot te kunenn shieten (dan praten we nog niet eens over farms, vissers en huizen).

Ook kan je niet echt iets verkopen omdat je inkomsten (zeker in het begin) daar niet goed genoeg voor zijn.

1603 was zeker makkelijker om te beginnen wat het zo leuk maakte om verder te kunnen handelen in multiplayer spellen (op de huis-burgereisen-crashbug na :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Multiplayer lijkt me dus echt wel leuk. Densoods spreek je af dat je niet meteen mag aanvallen. En om de een of andere manier vind ik t wel makkelijk om winst te maken. Ksta telkens 2000 in de plus ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe flik je dat nou? Hoeveel inwoners heb je dan, en heb je ook al setlers (ijzer/zout/steen mijnen). Vind trouwens niemand het vreemd dat je geen goud kan mijnen??? Of ben ik daar niet ver genoeg voor ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ik vind het zeker niet makkelijk om winst te maken, maar het lukt meestal wel.
( een monopolie op een bepaald product wil soms wel eens helpen) Ik zou adviseren veel te handelen, en veel huizen te bouwen. Zorg er daarna voor dat slechts een DEEL van die huizen settlers worden, en zovoorts. Dan ga je wel vooruit in je techtree, maar het wordt dan niet te moeilijk om positief te blijven in je balans.
Goud kun je wel degelijk mijnen, moet je wat verder voor zijn (merchants dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
ja goud kun je mijnen. Ik heb zo rond de 1600-2000 mensen. Allemaal merchants nu. Heb 2 iron mijnen en 1 salt mijn en 1 steen en 1 marmer mijn. En veel woodcutters spices tobacco en hobs plantages, verder 4 graan gevallen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als ik het goed bedrijp kan je ook gouden munten maken? Zodat je geld verdient, of moet je die nog steeds eerst veranderen in sierraden en verkopen :?

En kijk mijn last post :) daar heb ik nog geen antwoord op.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 47078 op 26-04-2003 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb het probleem als ik het speel, dat me speaker setup van 5.1 naar 2.0 wordt gereset :(. Ik heb de soundblaster live!, en al verscheidene drivers geprobeer, maar nix helpt :(. Iemand idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Anoniem: 47078 schreef op 26 April 2003 @ 15:08:
Dus als ik het goed bedrijp kan je ook gouden munten maken? Zodat je geld verdient, of moet je die nog steeds eerst veranderen in sierraden en verkopen :?

En kijk mijn last post :) daar heb ik nog geen antwoord op.
Daar heb je merchants voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 22:15

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik wilde de Demo downloaden, alleen natuurlijk niet de duitsche versie ;) maar gewoon de engelse versie, maar die is nergens te vinden. De link op de engelstalige site van anno1503 die werkt niet en volgens mij is de link op de duitstalige site een duitse demo versie. en op sunflowers.de is helemaal geen demo te vinden. weet iemand hier iets vanaf??

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Yukkie schreef op 26 April 2003 @ 16:20:
Ik wilde de Demo downloaden, alleen natuurlijk niet de duitsche versie ;) maar gewoon de engelse versie, maar die is nergens te vinden. De link op de engelstalige site van anno1503 die werkt niet en volgens mij is de link op de duitstalige site een duitse demo versie. en op sunflowers.de is helemaal geen demo te vinden. weet iemand hier iets vanaf??
Google??

De eerste link werkt idd niet, maar dan ga je toch gewoon verder met de tweede?

Hier staan een paar mirrors.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07 11:20

mcB

Hebben ze nu itt anno 1602 de voedselproduktie aangepast? Ik vond dat bij anno 1602 de voedselproduktie van de graanvelde veel te laag was. Voor een eiland met 3000 bewoners had ik een ander king size eiland nodig voor voedsel.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 20-07 02:46

Wom

mcB schreef op 27 april 2003 @ 14:29:
Hebben ze nu itt anno 1602 de voedselproduktie aangepast? Ik vond dat bij anno 1602 de voedselproduktie van de graanvelde veel te laag was. Voor een eiland met 3000 bewoners had ik een ander king size eiland nodig voor voedsel.
Ik importeerde het zoveel mogelijk, want bouwde liever huizen dan graanvelden :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Pagina: 1 2 3 Laatste