Aangezien het vorige mobo ermee stopte moest ik een ander hebben. Alles aangesloten en alleen het lampje op het mobo gaat branden. De ventilator van de koeler doet niks, hardeschijf doet niks, de voeding blijft stil. Ik heb de processor, voeding, geheugen en alles vervangen. Alleen het lampje op het mobo blijft branden. Is mijn mobo DOA of kan ik ergens de bios uitzetten, misschien een jumper die de bios doet resetten maar ik kan die nergens vinden. Zijn er medetweakers die dit hebben meegemaakt... alle hulp is welkom voor deze radeloze tweaker!!
Ik had ook zoiets de eerste keer en toen had ik de interne speakertje eruit gesloopt en toen deed ie het weer. 
Heel vreemd
Heel vreemd
Wat voor cpu heb je eropgedaan?
celly <533 ?
celly <533 ?
A wise man's life is based around fuck you
Voor alle zekerheid
Heb je je power knop wel goed aangesloten?
Heb je je power knop wel goed aangesloten?
Interne speaker is niet aangesloten, ik heb een P3 800ep en een P3 700 geprobeerd en niks. De powerknop heb ik op alle mogelijke manier geprobeerd maar nog niks
en zonder geheugen en cpu, piept ie dan ook? (zou wel moeten) als ie dat al niet meer doet dan vrees ik het ergsteOp maandag 15 juli 2002 20:43 schreef Stoned-cow het volgende:
Interne speaker is niet aangesloten, ik heb een P3 800ep en een P3 700 geprobeerd en niks. De powerknop heb ik op alle mogelijke manier geprobeerd maar nog niks
hij heeft net opgestart, cpu stond verkeerd dat heb ik in de bios aangegeven. Pc toen uitgezet om hd en alles aan te sluiten en nu start hij weer niet op...
Daarnet start hij telkens zodra ik de stekker erin deed op.. hoefde niet op reset of powerknop te drukken.. ik snap er even niks meer van.. board doet dus wel wat
Daarnet start hij telkens zodra ik de stekker erin deed op.. hoefde niet op reset of powerknop te drukken.. ik snap er even niks meer van.. board doet dus wel wat
Kijk voor de zekerheid even of er geen spacers van je kast aan de achterkant op het moederbord zitten.....
* Croga heeft dat met zijn Tusl2-c gehad....
Die Tusl heeft namelijk niet de gaten die normaal halverwege het bord zitten....
* Croga heeft dat met zijn Tusl2-c gehad....
Die Tusl heeft namelijk niet de gaten die normaal halverwege het bord zitten....
Verwijderd
Tja ik heb ook een Tusl2-c en heb ff gekeken bij de handleiding. In de handleiding staat ook dat er geen jumperOp maandag 15 juli 2002 20:05 schreef Stoned-cow het volgende:
Aangezien het vorige mobo ermee stopte moest ik een ander hebben. Alles aangesloten en alleen het lampje op het mobo gaat branden. De ventilator van de koeler doet niks, hardeschijf doet niks, de voeding blijft stil. Ik heb de processor, voeding, geheugen en alles vervangen. Alleen het lampje op het mobo blijft branden. Is mijn mobo DOA of kan ik ergens de bios uitzetten, misschien een jumper die de bios doet resetten maar ik kan die nergens vinden. Zijn er medetweakers die dit hebben meegemaakt... alle hulp is welkom voor deze radeloze tweaker!!
opzit maar twee sodeerpunten en deze heten CLRTC. Wil je dus de bios resetten moet je volgens de handleinding dit doen, stap 1 Unplug your computer, stap 2 Short the solder points, stap 3 Turn ON your computer, stap 4 Hold down <Delete> during bootup and enter Bios setup to re-enter user preferences.
Verkeerde instellingen opgegeven dus. Bijvoorbeeld FSB op 133MHz zetten, terwijl het op 100MHz moest, of geheugen op CAS2 zetten bij brakke CAS3 reepjes, etc.. Ergo: je bent aan het overklokken en de PC kan dat niet aan.Op maandag 15 juli 2002 21:10 schreef Stoned-cow het volgende:
hij heeft net opgestart, cpu stond verkeerd dat heb ik in de bios aangegeven. Pc toen uitgezet om hd en alles aan te sluiten en nu start hij weer niet op...
Dat is afhankelijk van de BIOS instelling "Power On after Power Failure". Als deze op enabled staat, dan krijg je dit fenomeen.Op maandag 15 juli 2002 21:10 schreef Stoned-cow het volgende:
Voor beide problemen is er maar 1 simpel oplossing: BIOS resetten. Dat kan middels een jumpertje of het tijdelijk verwijderen van de BIOS battery. Check de handleiding van je mobo
yippie hij draait nu, geen idee waarom nu wel, beetje gespeeld met de aansluiten, met de reset aansluiting kan ik nu mijn pc opstarten en uitzetten.. jammer dat de windows op de schijf zozwaar gecrashed is dat ik hem moet formateren 
Bedankt voor alle adviezen!!
Bedankt voor alle adviezen!!
front panel connector juist aangesloten (plus en minus) ?
Goede voeding ? zo niet....ruilen maar.
wel ben beetje te laat met mijn reactie...
Goede voeding ? zo niet....ruilen maar.
wel ben beetje te laat met mijn reactie...
Cigarette + Coffee = Breakfast of champion
Was de handleiding van de moederbord echt niet duidelijk genoeg geweest eigenlijk? Asus maakt IMHO wel een van de betere handleingen, toch?Op maandag 15 juli 2002 21:40 schreef Stoned-cow het volgende:
yippie hij draait nu, geen idee waarom nu wel, beetje gespeeld met de aansluiten, met de reset aansluiting kan ik nu mijn pc opstarten en uitzetten..
.... lama
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Handleiding was duidelijk maar lijkt erop dat de aansluiting naar mijn powerknop niet 100% in orde is dus daar gebruik ik nu de reset aansluiting voor.. heeft me paar uurtjes gekost omdat zo'n dom draadje niet goed functioneertOp maandag 15 juli 2002 21:42 schreef BalusC het volgende:
[..]
Was de handleiding van de moederbord echt niet duidelijk genoeg geweest eigenlijk? Asus maakt IMHO wel een van de betere handleingen, toch?
Maar ben happy dat alles nu werkt, morgen dat draadje nog even vervangen
aha... heb ik toch gelijk....
(zie mijn bovenstaande post)
(zie mijn bovenstaande post)
Cigarette + Coffee = Breakfast of champion
Lama volgens de van Dale:Op maandag 15 juli 2002 21:47 schreef ThaNetRunner het volgende:
.... lama
Welke van de 4 bedoel je?lama
I {de ~ (m.)}
1 boeddhistische priester in Tibet en Mongolië
2 eeltpotig zoogdier uit Zuid-Amerika, nauw verwant aan de kameel => schaapkameel
II {het ~}
1 stof, van lamawol vervaardigd
2 glad katoenflanel met velours haardek
De processor die je er op doet is dat er een met een Tullatin core? Dat is nl. wel vereist.
Jij hebt echt helemaal niets te doen!Op maandag 15 juli 2002 21:54 schreef memendo het volgende:
[..]
Lama volgens de van Dale:
[..]
Welke van de 4 bedoel je?
nee hoor zon tualatin core is geen vereiste voor die tusl2-c..Op maandag 15 juli 2002 21:59 schreef Nikkezz het volgende:
De processor die je er op doet is dat er een met een Tullatin core? Dat is nl. wel vereist.
hoe kom je daar zo bij
* Zwelgje heeft namelijk nog 5 identieke servers op zolder staan met tusl2c (en cusl2c) mainboarden en celly (geen tualatin)cpu's erop...
Omdat oudere Celeron CPU's hier niet op zouden werken.
alleen celly's lager als 533 werken niet (het oudere type dus) fcpga2 types werken gewoon, staat ook gewoon op de site en in het boekje overigens....Op maandag 15 juli 2002 22:06 schreef Nikkezz het volgende:
Omdat oudere Celeron CPU's hier niet op zouden werken.
Correct. Maar FCPGA types (Coppermines) werken óók gewoon op een FCPGA2 (Tualatin) plankjeOp maandag 15 juli 2002 22:08 schreef zwelgje het volgende:
alleen celly's lager als 533 werken niet (het oudere type dus) fcpga2 types werken gewoon, staat ook gewoon op de site en in het boekje overigens....
dat zeg ik...Op maandag 15 juli 2002 22:10 schreef BalusC het volgende:
[..]
Correct. Maar FCPGA types (Coppermines) werken óók gewoon op een FCPGA2 (Tualatin) plankje
Hmm, okay , ik zit niet zo in de celerons maar er stond me iets van bij dat er alleen een tualatin (zo heet ie geloof ik) core op kon
Ik heb er laatst ook 1 aan moeten sluiten en ik moet zeggen dat de aansluitingen voor je kast inderdaad slecht zijn beschreven in de handleiding. Ik moest ook proberen tot ik eindelijk de goede (onlogische) volgorde gevonden had.
Gewone P3 van 533 tot 1,2ghz kun je zonder problemen op dit mobo pluggen. Celerons ook.. de nieuwe celerons passen er zonder problemen op en die hebben een tualin coreOp maandag 15 juli 2002 22:12 schreef Nikkezz het volgende:
Hmm, okay , ik zit niet zo in de celerons maar er stond me iets van bij dat er alleen een tualatin (zo heet ie geloof ik) core op kon
Verwijderd
hier een TUSL2-C draaien met een proc van 1œ jaar oud: P3-800 (geen tuatalin), en snel dat ie is, dus het werkt, en is nog *****-stabiel ook
Pagina: 1