Toon posts:

[Debian, KDE 3.01, KDM] Na inloggen restart x?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Euj iedereen,

Ik probeer nu al een paar dagen (een zelf-gecompileerde, hij is er nog niet in officiele .debs) KDM uit, maar telkens als ik inlog dan sluit ie de X-server, en start de server opnieuw met (je raadt het al!) weer het inlogschermpje!
Hetzelfde gebeurt met XDM (wel uit .debs, standaard geinstalleerd!) Als error geeft ie dat de X-server onverwachts gestorven is (X-Server unexpectly died of zoiets)

Op GOT is er niets over te vinden, en Google (nieuwsgroepen en 'normaal') ook niet. Of ik zal wel weer verkeerd zoeken... Hellup!

Verwijderd

Gelieve de logs van de X server (/var/log/XFree86.0.log ofzowiets) te posten, dan valt er te zien wat er fout gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Een tail van /var/log/kdm.log:
(--) SVGA: GeForce 256: Using hardware cursor
(--) SVGA: Using XAA (XFree86 Acceleration Architecture)
(--) SVGA: XAA: Solid filled rectangles
(--) SVGA: XAA: Screen-to-screen copy
(--) SVGA: XAA: 8x8 color expand pattern fill
(--) SVGA: XAA: Using 10 128x64 areas for pixmap caching
(--) SVGA: XAA: Caching tiles and stipples
(--) SVGA: XAA: Horizontal and vertical lines and segments
Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0".
X connection to :0.0 broken (explicit kill or server shutdown).

Verwijderd

Dat houdt duidelijk in dat de GLX extensie van je X server niet wordt geladen. Check je /etc/X11/XF86Config, dan zie je als het goed is iets als:
code:
1
2
3
4
Section "Module"
    Load "een_extensie"
    Load "een_andere_extensie"
EndSection

Zorg dan dat daar iig ook in die sectie staat:
code:
1
   Load "glx"

Als dit zo is zou je X server ook niet werken als je vanuit een tekst-login start, klopt dat?

Verwijderd

Topicstarter
Neu... Ik zie die error wel vaker voorbij komen, maar dan draait ie gewoon door, pas de problème! Ik heb ook het gevoel dat ie hier niet logt waarom dat ding crasht...

Verwijderd

als kdm draait werkt de X-server dus goed, daar ligt 't dus niet aan. start x is met 'startx' oid. en run het config progje van kde is, en kijk dan vooral of 't sessions gedoe klopt...

Verwijderd

Topicstarter
Het 'sessions-gedoe'?
Ik heb i.d.d. gewoon harstikke leuk KDE 3.01 draaien (zelfgecompiled dus) en dat gaat goed...
Pagina: 1