Toon posts:

bad sectors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk sinds vandaag op een rma-afdeling, en we kregen nogal veel schijven binnen die bad sectors hadden en die we daarop moesten testen, alleen heb ik ff geen begeleiding dus ik weet niet precies hoe ik nou zeker weet of de schijf bad sectors bevat of niet, wie weet een goede methode op de schijf hierop te controleren??

thx

• Gerbaud
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-02 15:40
Gebruik scandisk en dan doe een oppervlakte controle
staat bijvoorbeeld op een win 98 opstart diskette

Verwijderd

Dat duurt nogal lang.
Zijn er ook snelle methodes waarmee je kunt testen ook al heb je geen os geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
net wat linus zegt dat duurt te lang idd

Verwijderd

Topicstarter
we hebben op het werk trouwens wel powermax maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe het nou allemaal werkt met dat smart gedoe

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:21
Misschien dat je de SMART informatie uit kan lezen?

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 20:08 schreef vassago het volgende:
Misschien dat je de SMART informatie uit kan lezen?
Die is volgens mij ook niet altijd even betrouwbaar.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:21
Op maandag 15 juli 2002 20:10 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Die is volgens mij ook niet altijd even betrouwbaar.
"we hebben op het werk trouwens wel powermax maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe het nou allemaal werkt met dat smart gedoe"

Eurhm??

Verwijderd

Tja, ik heb de ervaring dat ie soms wel eens veel te hoge temperaturen weergeeft en aangeeft dat de schijf half ziek is terwijl ie een half jaar later nog steeds top prestaties neerzet. Vandaar mijn twijfel.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik hoorde ook al dat die powermax niet echt betrouwbaar is

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-03 14:21
lekkere leidinggevende heb jij

Verwijderd

Topicstarter
De leidinggevende/collegas van mijn afdeling zijn momenteel op vakantie..., dus ik moet de hele dag in mijn eentje staan op de afdeling, niet dat ik dat erg vind alleen irriteer ik me aan die bad sectors

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 16:12
Op maandag 15 juli 2002 20:52 schreef Koulodjonko het volgende:
De leidinggevende/collegas van mijn afdeling zijn momenteel op vakantie..., dus ik moet de hele dag in mijn eentje staan op de afdeling, niet dat ik dat erg vind alleen irriteer ik me aan die bad sectors
1. Lekkere toko..

2. Zinvolle stage dan als je nix leert en alles zelf moet uitzoeken.... * DJSmiley kent wel een paar leveranciers waar ze zulke acties wel kunnen doen, zou me nix verbazen

3. serieus: Meeste HD fabrikanten hebben wel een tool om HDs mee te testen. PowerDIAG voor maxtor, drive fitness voor IBM, enz. Check ff support page van betreffend merk

Verwijderd

Topicstarter
ja neem nou bijv powermax hoe moet ik dan die badsectors weghalen?Low-level? zoja hoelang gaat dat duren

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op dinsdag 16 juli 2002 20:56 schreef Koulodjonko het volgende:
ja neem nou bijv powermax hoe moet ik dan die badsectors weghalen?Low-level? zoja hoelang gaat dat duren
weghalen kan natuurlijk nooit, wat wel kan is dat de hdd die dingen 'wegpoetst' (niet letterlijk overigens) hij zet die dingen dan in een 'grown-defect list' zodat het OS deze niet meer gaat gebruiken, de hdd laat dan ook geen badblocks meer zien, ze zijn dan 'hidden' geworden

ja low-level kan, alleen das dus wel gevaarlijk, (niet voor niks verloopt dan je garantie... (je werkt op een RMA afdeling :? )

A wise man's life is based around fuck you

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 16:12
Op dinsdag 16 juli 2002 20:56 schreef Koulodjonko het volgende:
Als je die maxdiag bv draait krijg je een foutcode waarmee je de schijf bij maxtor kan aanbieden.

Of je stuurt de schijf samen met de code terug naar jullie leverancier.

Gewoon de RMA procedure van betreffende fabrikant/leverancier erbij pakken en uitvoeren zoals normaal.

[serieus-mode]
ik zou dit wel aankaarten bij je school ofzo, op deze manier kun je net zo goed GEEN stage lopen... je wordt gewoon in het diepe geflikkerd, zonder ook maar enige uitleg.
Wat is de bedoeling? Dat je een paar weken het maar lekker uitzoekt??
Een stage is imho bedoeld om zelfstandig te werkt te KUNNEN gaan, MET iemand waar je op terug kunt vallen.
Besides that, RMA is (vind ik) GEEN technisch iets, meer papieren gezeik (Factuturen, serienummers, procedures enzo)
Kennis doe je er amper mee op.. (ja, hoe test ik een videokaart.. naja, dat weet je na 2x ook wel
[/serieus-mode]

Verwijderd

formateren van de schijf dan zie je vanzelf dat hij kapotte clusters gaat vinden, bad shit!
Pagina: 1