Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[lcd] Minolta faxen, welke gebruiken? (500 KB)

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 14:24

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Topicstarter
Ik heb hier op het moment twee prachtige faxen staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.skimmer.nl/Images/faxen.jpg

Namelijk een Minoltafax2300:

Afbeeldingslocatie: http://www.skimmer.nl/Images/2300.jpg

En een Minoltafax1800:

Afbeeldingslocatie: http://www.skimmer.nl/Images/1800.jpg

Zoals ik al zeg, mooie dingen. Ik heb ze heel kort even getest, en voor zo ver ik kan zien doen ze het allebei nog. Maar als ik eerlijk ben interreseert me dat bijzonder weinig... :D

Wat ik nou eigenlijk wil weten: Kan ik van deze faxen (of van een van deze) de lcd gebruiken?

In times of war the law falls silent

• hoebenp
  • Laatst online: 17-09 23:18
lees de FAQ

Verwijderd

waarschijnlijk niet... faq

• Skimmer

Skimmer

Topicstarter
Heel nuttige reacties tot nu toe... :{

Bedankt voor het zware denk werk.

Even wat meer info:
Ik heb de LCD van de minoltafax1800 eruit gevist, deze is aangesloten met een 14 aderige draad, en er staan wat getalletjes op het print plaatje.

- Powertip
- PC-1602F A
- PC1602AR-FEB-A-Y3 QCOK 980305E

Zegt dit nog iets, of moet ik die print gewoon terug duwen in die fax en kijken of ik er misschien mee kan faxen??

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
dingen kunnen ook printen volgens mij.. je kan beter ze houden om te printen, over gewoon verkopn voor 25E per stuk, en van dat geld gewoon een 4*40 halen ofzow waarvan je zeker weet dat ie werkt
want deze kans is erg klein

• Skimmer

Skimmer

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 03:33 schreef VO-Zephyr het volgende:
dingen kunnen ook printen volgens mij.. je kan beter ze houden om te printen, over gewoon verkopn voor 25E per stuk, en van dat geld gewoon een 4*40 halen ofzow waarvan je zeker weet dat ie werkt
want deze kans is erg klein
Euh... nee. Die dingen kunnen wel kopieren maar niet printen, dan zou ik hem eerst op een pc of netwerk moeten kunnen prikken.

Zoals ik eerder al schreef, heb ik hier nu een powertip PC-1602f voor me liggen. Ik heb hier al enigzins wat info over opgezocht en het gaat hier om een 2*16 schermpje. Hij heeft een 14 aderige aansluiting +2 voor de backlight (die nooit gebruikt is)

Ik zal even andere topics gaan doorzoeken voor correcte aansluit schema's op een seriele poort (bij voorkeur, lpt is al bezet).

Ow, en voor iedereen die hard roept: "Waarschijnlijk niet, en lees de Faq!"
Dit is wat de Faq er over zegt:
Ik heb een schermpje model XYZ uit een fax gehaald. Doet ie het?

Geen idee. Kijk eens op het alwetende www.google.com of hij misschien compatible is met een bekende controller. Als het LCD 14 tot 18 aansluitingen heeft dan heb je kans dat hij compatible is. Probeer hem maar eens aan te sluiten en kijk maar wat er gebeurt.
Ik dus onmiddelijk die fax openschroeven... :D Geen nood... als ik er niet uitkom kan het schermpje gewoon terug, de fax is verder niet beschadigd... :)

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-11 16:44

Nessuno

io sono nessuno

datasheet : http://www.powertip.com.t...C%20SERIES/PC%201602F.PDF

schema komt er zo aan

Na rose e cient spin

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Had je makkelijk met Google enzo kunnen vinden, maar ik zal je even op weg helpen; die Powertip-gevallen maken allemaal gebruik van de HD44780-controller.
Velleman verkoopt Powertip, en de schema's die in de Velleman-catalogus staan, vermelden exact hoe je ze moet aansluiten.

Van daaruit zal het niet zo moeilijk meer zijn om hier ook nog even rond te neuzen.

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.