Toon posts:

Bios flashing probs

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het begon allemaal daarstraks: Ik was rustig bezig aant internetten, maar ik kreeg veel errors, zo van "win32 services has generated errors, and will be closed,blablabla" Na nen tijd irriteerd mij da, ikke RAM op de powerbutton, 5 sec houwe, en alles uit, trg aan, en mijn pc was zo keitraag, deed pas na een half u wat ik hem vroeg, àls hij het deed :'( . Ik nie blij, alles of toch bekanst geuninstalled, (meet zeer veel moeite, want errors ed.) Nix vooruitgang, ikke:"bwa, twerd toch is tijd voor ne format, hij werd traag de laatsten tijd" Naar beneje, op mijn ma hare pc aangesloten (de hdd hé ;)) , My docs gesaved, en geformat onder ntfs ofzoiet . Trg naar bove, CMOS resette, aan, nix, hij zegt zo (/me loopt nu nr bove want hij weet het nimeer ) "CMOS checksum error, defaults loaded" , en vanonder staat zo "F1 to continue, DEL to enter setup, maar geneen van de 2 marcheert . Dus ikke ff bios wille flashe, leste niev gedownd, geprobveerd via ALT + F2 methode, nix, daarna met dos bootdisk van Dos 7.0 speciaal voor bios updates ofzo van Dr.D , maar nix gaat, jullie zijn mijn laatste hoop:'( What can I do :'( ? Ohja, booten met Win Xp disk(jawel, origineel *D ) gaat ook nie, ik zie nie waar da ik zou moette zegge van daarmee te booten, ik graak nieens in bios

De hardware:

XP1700+
Epox 8KHA+
Maxtor 40 gieg 7200rpm
256Mb DDR Micron
MSI GF3 Ti200

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Z j flppdsk ctvtt tdns ht pstrtn ?

Vrij vertaald: Zie je floppydisk activiteit tijdens het opstarten? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 20:00 schreef BalusC het volgende:
Z j flppdsk ctvtt tdns ht pstrtn ?

Vrij vertaald: Zie je floppydisk activiteit tijdens het opstarten? ;)
bah, gelijk hij altijd doet: tjak krak en dan nimeer

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Heppie nog zoon antieke win98 (NIET SE) cd ligge?

Anders kan je vanaf die booten en dan flashen...

Veel suc6

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 15 juli 2002 21:19 schreef qmo007 het volgende:

[..]

bah, gelijk hij altijd doet: tjak krak en dan nimeer
Dus er treedt wél floppydisk activiteit op? Heb je een AWARD BIOS?

Dan is de BootBlock in werking getreden. In dit geval kun je een bootflop samenstellen met daarop de noodzakelijke opstartbestanden, de juiste flashsoftware en de nieuwste BIOS bestand, waarvan bekend is dat het eerder heeft gewerkt. De config.sys bestand moet leeg zijn en de autoexec.bat heeft als de enige regel:
code:
1
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP

Deze flop duw je dan in de daartoe bestemde gleuf. Indien je PC is opgestart en de flop is uitgelezen, zal de BIOS worden geflasht en zal de PC zichzelf daarna automatisch herstarten. Als je geluk hebt, dan kun je je PC weer fatsoenlijk gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 22:00 schreef BalusC het volgende:

[..]

Dus er treedt wél floppydisk activiteit op? Heb je een AWARD BIOS?

Dan is de BootBlock in werking getreden. In dit geval kun je een bootflop samenstellen met daarop de noodzakelijke opstartbestanden, de juiste flashsoftware en de nieuwste BIOS bestand, waarvan bekend is dat het eerder heeft gewerkt. De config.sys bestand moet leeg zijn en de autoexec.bat heeft als de enige regel:
code:
1
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP

Deze flop duw je dan in de daartoe bestemde gleuf. Indien je PC is opgestart en de flop is uitgelezen, zal de BIOS worden geflasht en zal de PC zichzelf daarna automatisch herstarten. Als je geluk hebt, dan kun je je PC weer fatsoenlijk gebruiken :)
Pffft, en hoe maak ik dat zoal? Wat moet er allemaal op? Hoe maak ik zo'n .bat en wat is dat?

Ik ben nogal n00b in die dingen :'(

Verwijderd

Topicstarter
Kan er echt niemand mij dit laatste uitleggen? PLZ!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Formatteren als systeemdiskette misschien? Als je Win2K/XP hebt, dan zit de zaak iets lastiger; je moet de inhoud van zo'n opstartdiskette dan even van www.bootdisk.com downloaden - ook is het handig om aldaar wat info/tips te lezen ;)

De config.sys en autoexec.bat zijn in feite niks anders dan tekstbestanden met een leuk extensietje. Je kunt ze dus met kladblok enzo bewerken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 07:44 schreef BalusC het volgende:
Formatteren als systeemdiskette misschien? Als je Win2K/XP hebt, dan zit de zaak iets lastiger; je moet de inhoud van zo'n opstartdiskette dan even van www.bootdisk.com downloaden - ook is het handig om aldaar wat info/tips te lezen ;)

De config.sys en autoexec.bat zijn in feite niks anders dan tekstbestanden met een leuk extensietje. Je kunt ze dus met kladblok enzo bewerken :)
Ok, welke moet ik nemen? Ik had het geprobeert met Dr.D DOS 7.0 , nor tschijnt spevciaal vor biossen te flashen. Maar die HDD is dus leeg hé ! Da van die .bat & .sys had ik al gevonde ondertssn.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 12:00 schreef qmo007 het volgende:

[..]

Ok, welke moet ik nemen? Ik had het geprobeert met Dr.D DOS 7.0 , nor tschijnt spevciaal vor biossen te flashen. Maar die HDD is dus leeg hé ! Da van die .bat & .sys had ik al gevonde ondertssn.
Ik wil nie zage ofzo hé, maar kan echt niemand mij helpuh? Ik ben het nl. echt beu :'(

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 13:43 schreef qmo007 het volgende:
Ik wil nie zage ofzo hé, maar kan echt niemand mij helpuh? Ik ben het nl. echt beu :'(
Probeer dan eerst zelf even wat! En zo snel schoppen wordt niet gewaardeerd. Tot je hier weer antwoord krijgt kun je mooi even leesbaar Nederlands leren typen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik kan het écht niet lezen :{

Het kleine beetje dat ik er uit kan (en wil) opmaken is dat je maar eens de search over BIOS update's moet doorspitten en de homepage van jouw mobo fabrikant moet bezoeken; daar staat veelal precies omschreven hoe je een BIOS upgrade moet doen. Dit plus dat je al een eind de goede richting op bent geduwd zal het probleem vast wel verhelpen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.