Toon posts:

Grote netwerkproblemen - (ics, cable unplugged)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nogal wat problemen (heb gesearched etc): het contact tussen de client en de server: geen pingen, internetten etc mogelijk. Eerst gaf de client aan "network cable unplugged" en heb ik de kabel verwisseld, vervolgens de netwerkkaart van de client, en daarna die van de server, maar er is nog steeds geen verbinding :(, nu gaf de server aan dat de kabel unplugged was, en de client was weer okee :?.
Situatie:
Server: 1x 3COM 3c900B-TPO (10mbit (Internet, Telenet), 1x realtek family rlt 8139 (10/100mbit), Windows XP.
Client: 1x realtek family rlt 8139 (10/100mbit), Windows XP.
De wisselkaart is ook een 3COM 3C900B-TPO
Internet gedeeld met Windows internet connection sharing (ja brak, ik weet het, maar de rest werkt niet :?) (crosslink kabel verbindt de pc's).
Eerst heeft het trouwens allemaal wel gewerkt, en ik heb niks veranderd.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op maandag 15 juli 2002 18:49 schreef Reino het volgende:
Eerst gaf de client aan "network cable unplugged" en heb ik de kabel verwisseld
Branden je lampjes op je beide netwerkkaarten? :P

Hebben beide netwerkkaarten een IP address?

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

Ik heb ook zoŽn probleem gehad.. Alles geprobeerd, andere kabels, netwerkkabels, switch enz enz. Niks mocht baten. Niemand had er eigenlijk een reden en of oplossing voor. Heb er toen maar weer 98 geinstalled... :r

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 20:29 schreef elevator het volgende:

[..]

Branden je lampjes op je beide netwerkkaarten? :P

Hebben beide netwerkkaarten een IP address?
Tuurlijk branden de lampjes!
Ehm, volgens mij hebben ze ook IP adressen (192.168.0.1 en .2, wees die wizard automatisch toe dacht ik.
En ik heb weinig zin om windows te vervangen ofzo, want eerst werkte het prima. Maar mijn ouders zeiken nu steeds meer (en komen op mijn pc :(, hier werkt alles nog prima).

Verwijderd

Kijk of je kaart op half of full duplex staat.
Zet het op half duplex dat zou kunne helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 21:50 schreef Yakko het volgende:
Kijk of je kaart op half of full duplex staat.
Zet het op half duplex dat zou kunne helpen.
Ik heb allebei de kaarten op half duplex gehad (de realtek's) en op full duplex, en gereboot, maar het werkte nog niet..
Edit: nu is er in ieder geval contact (heb wizardje nog eens geprobeerd), nu reboot de client even.. hoop hoop ..

Verwijderd

Probleem is dat de 3com en realtek vaak niet samen kunnen, net als realtek en intell kaarten. Je kan dan beter de beide realteks in je server stoppen, en de 3com in je client. Dan heb je wel 10mbps netwerk, maar iig netwerk!

En erg belangrijk: eerst realtek driver verwijderen, dan pas kaart verwijderen. Doe dit voor alle drivers/nic's en dan opnieuw beginnen met 2x realtek in 1 systeem, of 2x 3com in 1 systeem. Kijk er dan ook naar dat je geen irq conficten krijgt met de 2 kaarten (vaak staat in het boekje van je mobo een overzicht van irq's en pci sloten).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 22:05 schreef Sepans het volgende:
Probleem is dat de 3com en realtek vaak niet samen kunnen, net als realtek en intell kaarten. Je kan dan beter de beide realteks in je server stoppen, en de 3com in je client. Dan heb je wel 10mbps netwerk, maar iig netwerk!

En erg belangrijk: eerst realtek driver verwijderen, dan pas kaart verwijderen. Doe dit voor alle drivers/nic's en dan opnieuw beginnen met 2x realtek in 1 systeem, of 2x 3com in 1 systeem. Kijk er dan ook naar dat je geen irq conficten krijgt met de 2 kaarten (vaak staat in het boekje van je mobo een overzicht van irq's en pci sloten).
Hmm, heel verhaal, bedankt, maar tegen alle regels in werkt het weer! :) (realtek er weer in, dus realtek + 3com in een systeem, realtek in de andere, paar keer wizardje :+ en het werkte weer).
Het had eerder toch al gewerkt dus waarom nu niet meer?

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 22:09 schreef Reino het volgende:

[..]

Hmm, heel verhaal, bedankt, maar tegen alle regels in werkt het weer! :) (realtek er weer in, dus realtek + 3com in een systeem, realtek in de andere, paar keer wizardje :+ en het werkte weer).
Het had eerder toch al gewerkt dus waarom nu niet meer?
Die drivers van realtek schoppen vaak ruzie met andere drivers. Kan best zijn dat je bijvoorbeeld slotje wisselt en het werkt, of juist niet. Of volgende week rebooten en niet meer werken. Ik kan mijn dual intell nic helemaal gek maken door er een realtek naast te zetten >:)
Pagina: 1