Toon posts:

GA-7VRXP met GeForce4 Ti 4200 128MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals op heel tweakers staat mist de GA-VRXP een weerstandje. Hij kan in principe m'n Club3D Geforce 4 TI4200 128MB (en dat niet alleen) niet genoeg voeden waardoor ik mega veel vastlopers heb. Ik ga em nu ook omruilen met een MSI KT3 Ultra-Aru, heb ook geen zin om op rev 2.0 te gaan w8en), maar voor diegene die dat niet willen, het volgende:

Omdat hij te weinig stroom levert het volgende:

De wet van ohm: U = I * R, dus I = U / R

R blijft constant, I moet ietsie pietsie groter worden, dan moet U ook ietsie pietsie omhoog. Dit kan je in de BIOS doen. Bij Hardware Monitor kan je de spanning van je Vcore en AGP en....nog iets geloof ik, handmatig verhogen. Heb ik nu gedaan en hij loopt als een trein!(GF4 overclocked en op een paar puntjes na 10000 3D Mark punten, overclocked met Powerstrip) Maar goed, let er wel op dat er wel iets meer warmte ontwikkeling is. Hierdoor KAN je videoplankje een kortere levensduur krijgen. Voor mij is dit op korte termijn, maar ik denk dat het niet zo heel veel kwaad.

HF en de mzzl,

|\/|/\TT|Z

P.S.: UT2K3 heeft een hoge framerate! *D

Verwijderd

Revisie 2.0 is al uit...

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 18:28 schreef Suikermais het volgende:
Revisie 2.0 is al uit...
Waar kan ik vinden welke revisie ik heb?

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 18:42 schreef AirTimeDMC-12 het volgende:

[..]

Waar kan ik vinden welke revisie ik heb?
Staat op het bord..volgens mij in de buurt van de geheugenbankjes

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 18:49 schreef Suikermais het volgende:

[..]

Staat op het bord..volgens mij in de buurt van de geheugenbankjes
Huh, shit, ik heb een 1.1 ,et nummer 2D3048E.... En ik wil deze week of volgende week een Ti4200 128mb gaan kopen. Ik kan dus problemen verwachten of niet? Is revisie 2.0 wel helemaal oke dan?

Verwijderd

tot welke kaart kan dat bord wel GOED voeden ?

Verwijderd

Het bord schijnt het goed te doen tot en met geforce3 (heb ik zelf, gaat prima). Geforce4 en ati radeon 8500 geven problemen bij veel mensen, dus als je van plan bent dit bord te kopen, vraag dan eerst in de winkel of het revisie 2.0 is. Lees ook eens het ga-7vrxp topic, staat veel meer info over dit mobo.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Leuk, had vorige week zo'n bord gekocht, en ik weet niet welke revisie :(.

Onder rembours, en het pakketje ligt hier in de buurt op een distributiestation nu al 3 dagen ongescant te wezen ofzo. Misschien is het pakje wel gejat...

Als dat zo is ga ik maar weer voor een ander bord kijken :X

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
Bij mij geeft het ook geen problemen. Ati radeon build by en de eerste revisie van de vrxp. De radeon problemen zijn vooral met de Le versie zowel 64mb als 128
Op dinsdag 16 juli 2002 15:04 schreef DoMi het volgende:
Het bord schijnt het goed te doen tot en met geforce3 (heb ik zelf, gaat prima). Geforce4 en ati radeon 8500 geven problemen bij veel mensen, dus als je van plan bent dit bord te kopen, vraag dan eerst in de winkel of het revisie 2.0 is. Lees ook eens het ga-7vrxp topic, staat veel meer info over dit mobo.

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 12:39
ik had ook zo'n geweldige mamaplank gekocht. Heb um gauw weer ingeruilt na 3 weken testen heen en weer van compu winkel naar huis. Nu op mijn MSI KT3 ARU ultra werkt mijn Geforce 4 TI 4400 retegoed!
Pagina: 1