Zoals op heel tweakers staat mist de GA-VRXP een weerstandje. Hij kan in principe m'n Club3D Geforce 4 TI4200 128MB (en dat niet alleen) niet genoeg voeden waardoor ik mega veel vastlopers heb. Ik ga em nu ook omruilen met een MSI KT3 Ultra-Aru, heb ook geen zin om op rev 2.0 te gaan w8en), maar voor diegene die dat niet willen, het volgende:
Omdat hij te weinig stroom levert het volgende:
De wet van ohm: U = I * R, dus I = U / R
R blijft constant, I moet ietsie pietsie groter worden, dan moet U ook ietsie pietsie omhoog. Dit kan je in de BIOS doen. Bij Hardware Monitor kan je de spanning van je Vcore en AGP en....nog iets geloof ik, handmatig verhogen. Heb ik nu gedaan en hij loopt als een trein!(GF4 overclocked en op een paar puntjes na 10000 3D Mark punten, overclocked met Powerstrip) Maar goed, let er wel op dat er wel iets meer warmte ontwikkeling is. Hierdoor KAN je videoplankje een kortere levensduur krijgen. Voor mij is dit op korte termijn, maar ik denk dat het niet zo heel veel kwaad.
HF en de mzzl,
|\/|/\TT|Z
P.S.: UT2K3 heeft een hoge framerate!
Omdat hij te weinig stroom levert het volgende:
De wet van ohm: U = I * R, dus I = U / R
R blijft constant, I moet ietsie pietsie groter worden, dan moet U ook ietsie pietsie omhoog. Dit kan je in de BIOS doen. Bij Hardware Monitor kan je de spanning van je Vcore en AGP en....nog iets geloof ik, handmatig verhogen. Heb ik nu gedaan en hij loopt als een trein!(GF4 overclocked en op een paar puntjes na 10000 3D Mark punten, overclocked met Powerstrip) Maar goed, let er wel op dat er wel iets meer warmte ontwikkeling is. Hierdoor KAN je videoplankje een kortere levensduur krijgen. Voor mij is dit op korte termijn, maar ik denk dat het niet zo heel veel kwaad.
HF en de mzzl,
|\/|/\TT|Z
P.S.: UT2K3 heeft een hoge framerate!