watercooling for een tyan tiger mp (hete omgeving)

Pagina: 1
Acties:

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
ik heb hier een tyan tiger mp met 2 amd xp1600+ nu is het probleem dat deze met een silverado (uiteraard op 5 volt)
70 graden worden. natuurlijk kan ik ze ook hoger zetten maar ik vind ze al genoeg lawaai maken zoals ze nu zijn.

nu zit ik toch serieus aan watercooling te denken... maar als ik dat doe dan gaat alles naar watercooling (dus ook de vidkaart. voor mij is een stil systeem echt prioriteit.

in iedergeval om een lang verhaal kort te houden. kan ik een watercoolingssysteem bouwen die in een vrij warme omgeving (ik denk dat het hier 30 graden is ofzo) toch goed werkt (let wel de tubes gaan langs 2 cpu's en een gpu en eventueel nog wat hdtjes)

als het niet lukt wat is dan wel een oplossing (ik heb een lianli kast die uitgebuit kan worden kwa cooling)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:40
Heb zelf een Tyan S2466n-4M met waterkoeling, tnt alleen nog getest met 1 cpu, maar neem dat meerdere cpu's, gpu en HD's ook wel moet willen. Zorg er in elk geval wel voor dat je een flinke radiator hebt: mijn watertemperatuur is na een paar dagen rond de 30 graden met alleen cpu :)

tip: kijk ook even hoeveel ruimte je hebt onder de meest linkse CPU. Bij mij zit de videokaart daar bijna direct onder, en kom nogal in de knoei met slangen daar (heb een Senfu blok, slangen gaan evenwijdig aan mobo)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• justice strike
2 cpu's lijkt mij toch heel wat meer als 1.. en ik kan me voorstellen dat de 2de cpu al niet zo goed gekoeld word erdoor, dat in combinatie met een hele hete kamer lijkt me niet ideaal. overigens zijn er geen koelblokken met een aansluiting naar boven lijkt mij het makkelijkste.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 22:12

SG

SG surft naar info hardewaren

Tja een CPU warmt zichzelf op en via de stroming ook die andere CPU verder in de koelvloeistof stroom.

misschien is een dubbele radiator systeem handig

ene CPU0 & GPU
ene CPU1 & de rest chipset Hd

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• justice strike
ja alsof daar waplaats voor is.. ik wil alleen weten of iemand hier ervaring mee heeft ofzo. moet ik anders een sneller draaiende pomp nemen ofzo?

• FragFrog
Op maandag 15 juli 2002 19:25 schreef justice_strike het volgende:
ja alsof daar waplaats voor is.. ik wil alleen weten of iemand hier ervaring mee heeft ofzo. moet ik anders een sneller draaiende pomp nemen ofzo?
Tja, hangt er beetje vanaf of die 2e proc zwaar belast word. Bij normaal gebruik denk ik dat die wel het iets warmere water kan hebben (warmt hooguit paar graden op per rondje).

Oh ja, zodra je het getest hebt graag resultaten hier vermelden: wil zelf ook binnenkort 2e koelblok kopen voor proc #2 ;)

• justice strike
hoe doe je dat nu dan? een koelblok en een aircooling?

• FragFrog
Heb nog maar 1 procje erin zitten, koop die andere wel zodra'k ook extra koelblok heb natuurlijk :)

Helaas begaf mn pomp het ook nog week geleden, en die is ook nog steeds niet gerepareert, dus zit ik tijdelijk zelfs luchtgekoeld :(

Maar goed, paar dagen nog, en dan koop ik ook gelijk extra blokje erbij + extra procje ;)

• justice strike
hmm ben hier ook niet lang in nederland dus zal waarschijnlijk later worden dat ik die water koeler koop geef me dan in iedergeval je temps :9

Verwijderd

Je kunt gewoon de blokken in serie zetten, en een enkele pomp gebruiken.

Verder is 't net zo goed mogelijk als waterkoeling met 1 proc; je hebt alleen een extra blok nodig.

Verwijderd

haj,

1 k heb zelf geen H2O
2 toch wat tips, misschien idee om alles parallel te laten lopen, k weet niet hoe dat met pomp capaciteit zit
weet niet of het mogelijk is om van die heatpipes op te zetten, net zoalz op die mini barebones van shuttle [url=http://www6.tomshardware.com/howto/02q3/020710/minipc-07.html"]bij Ome Tommie[/a]??

• FragFrog
Op maandag 15 juli 2002 23:40 schreef justice_strike het volgende:
hmm ben hier ook niet lang in nederland dus zal waarschijnlijk later worden dat ik die water koeler koop geef me dan in iedergeval je temps :9
tussen 39 en 41 graden stressed >:)

idle? euh, wat is dat? :P

Verwijderd

ik denk ook wel dat het gewoon goed gaat qua koeling, watercooling is perfekt, en ik denk dat het met 2 procs ook nog wel ze werkt doet :)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op dinsdag 16 juli 2002 10:47 schreef DaBit het volgende:
Je kunt gewoon de blokken in serie zetten, en een enkele pomp gebruiken.

Verder is 't net zo goed mogelijk als waterkoeling met 1 proc; je hebt alleen een extra blok nodig.
Precies, je water word door je 1ste CPU nog geen tiende graad warmer. Het process van opwarmen duurt wel even.

Zoek eens in de search naar waterkoeling systemen, je kan een hele hoop vinden.

Koop een lekker grote radiator die je eventueel buiten de kast plaatst. 2 dikke 120mm fans erop op 7 volt zodat je ze nouwelijks hoort en draaien maar.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• justice strike
het is wel de bedoeling dat alles in de kast verwerkt word he :P

Pagina: 1