Is het mogelijk om 1 dimmetje van 128 MB SDRAM, 1 dimmetje van 256 MB SDRAM en 1 dimmetje van 16 MB SDRAM bij elkaar te zetten in 1 Pc??
Dat zou in principe gewoon moeten werken. Kan je het niet gewoon uitproberen?
Doe eerst die van 256 erin. Starten, volgende 128 er in, starten en dan die 16 erin.
probeer het eerst zonder de 16 en daarna met
Verwijderd
Moet werken ander zou je misschien die 16 eruit kunnen halen omdat die problemen op kan leveren en je moederbord moet wel dat aantal ondersteunen
Dat dacht ik ook ja, maar er staat me iets bij dat je alleen maar dezelfde dimmetjes bij elkaar mag zetten. Zoals 2*128 MB ofzo en dus geen verschillende..
Hmmz, eker weten dat ik verschillende dimmetjes bij elkaar kan zetten??/ Nouja, ik probeer het wel ja.
Hmmz, eker weten dat ik verschillende dimmetjes bij elkaar kan zetten??/ Nouja, ik probeer het wel ja.
Verwijderd
Das nog eens gedachte lezen gelijk postenOp maandag 15 juli 2002 17:56 schreef killerflappy het volgende:
probeer het eerst zonder de 16 en daarna met
Zolang het geheugen sneller of evensnel is als de FSB van je mobo moet het gewoon lukken
Verwijderd
Dat maakt niet uit je kan alles bij elkaar inzettenOp maandag 15 juli 2002 17:57 schreef Faky1 het volgende:
Dat dacht ik ook ja, maar er staat me iets bij dat je alleen maar dezelfde dimmetjes bij elkaar mag zetten. Zoals 2*128 MB ofzo en dus geen verschillende..
dat kon alleen niet bij EDO maar bij SD en nieuwe spul kan dat wel
Aha, kijk weer wat geleerd..
ik laat voor de zekerheid die 16MB er wel uit.
Nou, ik heb het dimmetje van 128MB en 256MB erin gezet en nog niets geks gebeurd..
Nou, ik heb het dimmetje van 128MB en 256MB erin gezet en nog niets geks gebeurd..
Je kunt zeker wel dimmetjes van verschillende grootten bij elkaar proppen. Alleen moet je er wel op letten dat de maximale snelheid van de dimmetjes gelijk is aan de snelheid van de langzaamste dimm. Stel dat de 256MB een PC100 reepje is en dat de 128MB een PC133 exemplaar is, dan haal je de uiteindelijke snelheid omlaag tot 100MHz wanneer je deze twee naast elkaar zetOp maandag 15 juli 2002 17:57 schreef Faky1 het volgende:
Zeker weten dat ik verschillende dimmetjes bij elkaar kan zetten??
Ook hangt het van de chipset af of de dimmetjes wel gaan werken. Probeer ze gewoon 1 voor 1 uit en vervolgens in paren en uiteindelijk, als het testen probleemloos verliep, met z'n drietjes
Wil toch ff weten of die 16 erbij dus nu ook gaat werken....
Verwijderd
In een oude Compaq Deskpro van mij heb ik ook nog een 16 MB zitten en die doet het erbij goed.Op maandag 15 juli 2002 18:02 schreef M.I.G. het volgende:
Wil toch ff weten of die 16 erbij dus nu ook gaat werken....
Slot 1 128
Slot 2 128
Slot 3 16
Je krijgt alleen van die stome getallen
Zou moeten lukken
, hooguit dat de 16 MB dimm probs kan veroorzaken. Maar ik snap niet wat je nou met 16 MB moet
Misschien krijg je wel problemen met CL2 als je die 16 MB dimm er bij doet. Maar ik zou gewoon eff proberen, of het veel merkt en zo...
Niet geheel waar, RIMM is hierop de uitzondering (kun je enkel plaatsen in paren)Op maandag 15 juli 2002 17:59 schreef Stepzand het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit je kan alles bij elkaar inzetten
dat kon alleen niet bij EDO maar bij SD en nieuwe spul kan dat wel
niet waar, dit ligt aan je FSB instelling.Op maandag 15 juli 2002 18:02 schreef BalusC het volgende:
[..]
Je kunt zeker wel dimmetjes van verschillende grootten bij elkaar proppen. Alleen moet je er wel op letten dat de maximale snelheid van de dimmetjes gelijk is aan de snelheid van de langzaamste dimm. Stel dat de 256MB een PC100 reepje is en dat de 128MB een PC133 exemplaar is, dan haal je de uiteindelijke snelheid omlaag tot 100MHz wanneer je deze twee naast elkaar zet
zet ik een PC100 dimmetje in mijn PIII, dan gebeurd er niets (ding draait gezellig op 100)
zet ik deze echter in mijn Athlon, dan gaat hij op 133 draaien, vinden niet alle dimmetjes even leuk.
maar in principe kun je PC66, PC100, PC133 en PC150 door elkaar gebruiken. (die dimm van 16 is trouwens zeldzaam, zie je niet zoveel)
Alsof een PC100 reepje makkelijk op 133 gaat lopenniet waar, dit ligt aan je FSB instelling.
Correctzet ik een PC100 dimmetje in mijn PIII, dan gebeurd er niets (ding draait gezellig op 100)
zet ik deze echter in mijn Athlon, dan gaat hij op 133 draaien, vinden niet alle dimmetjes even leuk.
Ik heb alle de dimmetjes erin zitten, ik ben nog geen problemen tegengekomen. Systeem loopt heel wat sneller en zonder dat er rook uit de kast komt
Dat zal dan voornamelijk aan die 16MB DIMM te danken zijn denk ikOp maandag 15 juli 2002 18:15 schreef Faky1 het volgende:
Ik heb alle de dimmetjes erin zitten, ik ben nog geen problemen tegengekomen. Systeem loopt heel wat sneller en zonder dat er rook uit de kast komt
(sorry, kon het niet laten
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
En ik maar denken dat de moderator het goede voorbeeld moet geven.Op maandag 15 juli 2002 18:24 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Dat zal dan voornamelijk aan die 16MB DIMM te danken zijn denk ik
(sorry, kon het niet laten)
Pagina: 1