Toon posts:

MP3 Deurbel

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Voor een kennis van mij die in een nieuw huis gaat wonen (we zijn nu nog aan het verbouwen) wil ik een leuk kado geven. Hij wil graag een MP3 deurbel met de "victory tune"van Final Fantasy.
Hij kan het alleen nergens op internet vinden voor een normale prijs (ergens zoiets voor >$200, en dan kan het alleen wat opnemen)

Is het mogelijk om goedkoop zoiets in elkaar te flansen ?
Ik hoop dat jullie wat goeds (en hopelijk makkelijks) kunnen bedenken.

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

eventueel kan je er een ouwe pentium in de gangkast zetten die dedicated is aan 't afspelen van dat mp3tje...

of kijk ergens op een beurs voor een goedkope (2dehands?) mp3speler...

Maar dan is de vraag wel: wil jij (of die kennis dus) dit eigenlijk écht wel :?

• niet herkenbaar als zijnde 'deurbel'
• mensen aan de deur kunnen evt blijven rammen op knop omdat ze niet doorhebben dat de bel het "doet"
• melodie niet beetje lang voor één belletje?
• één melodie, komt dat niet je neus uit na 3 bezoekjes?

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
goedkope mp3 speler met boxjes en verbinden met de deurbel is mogelijk

Verwijderd

Topicstarter
Het is maar een heel kort melodietje en er moet niet zoiets logs als een hele comp achter staan.

Bij me broer op zijn werk heeft hij kleine linuxservertjes (echte kleine doosjes) maar dat is ook prijzig.

Kan er niet gewoon een soort concept als een wenskaart met muziek gebruikt worden ?
simpel klein en leuk. Maar dan met een sample van dus FF-victory. Deuntje duurt trouwens maar 2.8 sec ofzo.

Verwijderd

Al je alleen de victory tune van finalfantasy als deurbel wil. Waarom moet het dan een mp3 deurbel zijn. Je zou dan toch ook een cassette bandje kunnen nemen :? (bij wijze van spreke)
je zorgt dat als er op de deurbel gedrukt wordt dat er een signaaltje gaat naar een "geheugencel" die dan er voor zorgt dat de cassette gaat afspelen en ook een tellertje start en als het tellertje op x aantal seconde staat gaat er een terugkoppeling. Ik ben een n00b wat betreft electro techniek maar het lijktme dat dit niet al te moeilijk is om zelf te realiseren maar goed het kan best zijn dat ik er heel erg naast zit.

bel -+>geheugencel-+>cassette
geheugencel-+>teller --> geheugencel

dan geeft de bel dus een signaal dat de geheugencel activeert deze activeert de cassette(en blijft deze activeren) ook activeert hij de teller. En als de teller x aantal seconde aangeeft reset hij de geheugencel waardoor de cassette stopt.

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vraag & Aanbod op T.net voor dergelijke zaken ajb ;)

Verwijderd

Gewoon zo'n chipje waar je 11 seconden geluid op kan zetten. Zijn bij conrad te krijgen, niet eens erg duur maar vraag me niet waar je moet zoeken. Zo'n chip icm met een drukschakelaar en een luidspreker moet genoeg zijn.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 08:20
of je hangt er een ouwe walkman aan :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 18:47 schreef Paveway het volgende:
Gewoon zo'n chipje waar je 11 seconden geluid op kan zetten. Zijn bij conrad te krijgen, niet eens erg duur maar vraag me niet waar je moet zoeken. Zo'n chip icm met een drukschakelaar en een luidspreker moet genoeg zijn.
Hmmm, dit lijkt mij ook het beste idee. Jij kan me niet helpen zoeken, ik kom er niet uit, kan iemand anders helpen zoeken ?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
een antwoordapparaat :?

die speelt een bandje af en daarna klik stop :)

dat zou met een simpele mod moeten lukken lijkt me :)

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 10:12
Is dit apparaatje van Conrad niet wat?
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0204010231026762251&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=90368&TK_PAR[MEDIUM]=89

Het is een Mini voice recorder.
Gewoon een klein versterkertje er aan voor een wat hoger volume.

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/118/G1/118168G1.JPG

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:37
Vraag aan chello (of wat was 't) waar ze die MP3 wekker vandaan halen, koop 'm of bestel 'm ook en sloop 'm uit mekaar... of zo. Ik bedoel dus te zeggen dat er kennelijk een MP3 wekker bestaat waarin je je favoriete mp3tje-om-mee-wakker-te worden in kunt zetten, wat je misschien kunt gebruiken.

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 22:23 schreef Eegee het volgende:
Vraag aan chello (of wat was 't) waar ze die MP3 wekker vandaan halen, koop 'm of bestel 'm ook en sloop 'm uit mekaar... of zo. Ik bedoel dus te zeggen dat er kennelijk een MP3 wekker bestaat waarin je je favoriete mp3tje-om-mee-wakker-te worden in kunt zetten, wat je misschien kunt gebruiken.
nee chello heeft daar geheime mp3's ingedaan dat gaat spelen als je slaapt "chello is goed , chello is niet slecht , etc." :P

Verwijderd

Je hebt van die kinderspeeltjes waar je een seconde of 5 kan opnemen, en dan steeds weer afspelen. Neefje heeft die als papagaai. Scoor zo'n ding bij de blokker, schakelaar vervangen door een relaitje aan de deurbel, en klaar is klara.. uhh... Killjoy_b >:)

Verwijderd

Topicstarter
Joepie, krijg een heleboel GOEDE hulp :)
Ik ga zeker ff kijken naar die voicerecorder, kan er dan met een klein speakertje de victory tune in zetten :)

dank dank drie maal dank :)

Verwijderd

hmzz brengt me op een idee dit topic :) lets mod me wekker tot mp3 wekker >:)
Pagina: 1