HELP!! opeens bios password!

Pagina: 1
Acties:

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 07:57
Ik zat een beetje in de bios te klooien, en toen ik opnieuw starte, ging die opeens naar de bios en vroeg om een password!! Hoe kom ik hier voorbij?!
Ik heb de batterij er al uit gehaald, maar dat werkt niet :( :(
Het gaat om een asus a7v333

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
je kan hem er als het goed is uithalen door je bios te resetten, dus batterij eruit en dwars tegen allebij de contactjes klemmen

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Kan je nog booten?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Volgende keer beter opletten en weten waar je mee bezig bent.. :X

Bij het invoerveldje voor de password moet je zelfs tweemaal dezelfde password opgeven. Hoe kun je het na een herstart al vergeten :?

• Splash
Ik heb dus goed opgelet, ik heb helemaal niks ingesteld! Ik kan dus nog wel booten, alleen kom ik niet voorbij de bios.
En wat moet ik nou tegen welke contactjes klemmen? Ik denk trouwens niet dat dat werkt, want die bios is aan de tijd enz. te zien wel gereset, maar hij vraagt dus nog steeds om een password :'(

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:42
Ik had op mijn ouwe PIII moederbord een jumpertje zitten waarmee je het password kon wissen. Staat misschien in je handleiding.

Verwijderd

Bios reset jumper??

• Splash
al opgelost...
Gewoon wat langer gewacht (met de batterij eruit), en toen was die dus wel echt gereset.

Sorry! :)

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 18:13 schreef Splash het volgende:
al opgelost...
Gewoon wat langer gewacht (met de batterij eruit), en toen was die dus wel echt gereset.

Sorry! :)
Heb ik ook gehad. Niet met een pass, maar dat resetten. Heb dagen met mn handen in mn haar gezeten! Constant checksum error. Jumper 1 minuut laten zitten ipv 10 sec en hij deed het weer. Pfiew.. :z

Verwijderd

Flash the little motherf#cker! 8-)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op maandag 15 juli 2002 18:08 schreef djcrossfire het volgende:
Bios reset jumper??
Precies. Klein jumpertje op de 2 pennetejes plaatsen waar bij staat: "CMOS RESET". Dan aanzetten, uitzetten, jumper eraf, aanzetten, klaaaaaar.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 09:55 schreef T het volgende:
Flash the little motherf#cker! 8-)
Mag best wel wat minder, T.

Je hebt wellicht gelijk. Als het wachtwoord het enige probleem was is flashen echt niet nodig. Kijk ff op Asus site naar de release list van de bios updates.

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 17:53 schreef Splash het volgende:
Ik heb dus goed opgelet, ik heb helemaal niks ingesteld! Ik kan dus nog wel booten, alleen kom ik niet voorbij de bios.
Gewoon zeggen dat je gehacked bent, want een beetje zichzelf respecterend mens geeft nooit zichzelf de schuld :+

Maar goed het moet wel degelijk mogelijk zijn om je bios instellingen aan te passen zonder je pc er eerst voor opnieuw te starten, dus het bovenstaande geintje kan wel eens realiteit zijn.

edit :typo(s)
edit 2 nog meer typo(s)
Pagina: 1