Toon posts:

mini dvd 8 cm, waar te koop. (NGC)

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat je de gamecube niet hoeft te modden
om copy spellen te spelen. >:)
Wie kan me zeggen waar ik die dvd's kan kopen? |:(

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gewoon 4 centimeter van een gewone cd afschuren :P

nee,serieus, meestal heb je op computer beursen wel zo'n stand met allerlei console-spul (modchips, zwarte cd-r's enz) die zal ook vast wel van die 8cm DVD's hebben.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Ik heb gehoord dat je de gamecube niet hoeft te modden om copy spellen te spelen.
Ik denk dat iemand jou in de maling heeft genomen :{

Anyway, GameCube maakt gebruik van een mini-dvd formaat maar het zijn speciale cd-tjes, genaamd 'GOD' (gamecube optical disk) en worden alleen gemaakt door Panasonic. Zijn dus nergens te koop.

Dan het volgende probleem: branders schrijven van binnen naar buiten, gamecube leest net andersom. Je zult dus met iets 'externs' moeten komen als je kopietjes wilt afspelen, afaik is dat er nog niet.

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2025

Virgil

We're not alone

Op maandag 15 juli 2002 17:31 schreef ds het volgende:

[..]

Ik denk dat iemand jou in de maling heeft genomen :{

Anyway, GameCube maakt gebruik van een mini-dvd formaat maar het zijn speciale cd-tjes, genaamd 'GOD' (gamecube optical disk) en worden alleen gemaakt door Panasonic. Zijn dus nergens te koop.

Dan het volgende probleem: branders schrijven van binnen naar buiten, gamecube leest net andersom. Je zult dus met iets 'externs' moeten komen als je kopietjes wilt afspelen, afaik is dat er nog niet.
Correct me If im wrong.
Maar een brander schrijft van binnen naar buiten.
Ok.
Maar kan dat niet softwarematig gedaan worden.
Bijvoorbeeld de ISO/BIN/DVD die meneer wilt gaan branden voor de GC dan Reversed. Moet kunnen in theorie.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 14:30
In theorie zou het kunnen :), maar in de praktijk is het loopwerk van een brander NIET gemaakt voor achteruitbranden :P. Ik denk dat dit heel moeilijk wordt :+.

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2025

Virgil

We're not alone

Op maandag 15 juli 2002 18:17 schreef Termi het volgende:
In theorie zou het kunnen :), maar in de praktijk is het loopwerk van een brander NIET gemaakt voor achteruitbranden :P. Ik denk dat dit heel moeilijk wordt :+.
Ik bedoel ook niet dat de brander achteruit brandt.
Maar de data wordt zegmaar achteruit geleverd :+

Voorbeeld je hebt een tapespeler en die speelt bandjes achterstevoren om, Dan neem je een taperecorder en speelt de muziek die opgenomen moet worden achterstevoren af en neemt dat op. Zo kan je het in die ene tapespeler wel afspelen zodat je het goed hoort

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Verwijderd

Duurt idd achterlijk lang voordat je backups kan draaien op dat ding ja ;)

Ik heb bijdeweg vernomen dat je idd een externe dvd spelerd eraan moet pluggen om te kunnen spelen! Er bleken japaners te zijn die het voor elkaar hadden ;)

bron: Http://gathering.tweakers.net en dan search ;)

PS: Als je ze toch wilt aanschaffen, kun je ze hier bestellen!
(uuhh je moet wel minimaal een 5pack nemen)

• stormblade32
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07-2014

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Ik heb wel ergens gelezen dat panasonic een standaard wilt maken van die disk.

Dus in de toekomst zou het vast mogelijk zijn om brandbare diskjes te kopen

Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.

Verwijderd

Je zal er in elk geval een extern apparaat voor nodig hebben. De GOD's zijn nergens te koop en ik neem aan dat als Panasonic al een dergelijke standaard wil gaan launchen dat ie net wat af zal wijken, anders wordt The Big N boos.

Zonder modden copies spelen is iig fantasie :)

Maar koop gewoon je spellen joh, doe es iets terug voor die mensen die jou dat plezier geven.

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Er komt zekers te weten een extern apparaat voor de GameCube, het is slechts een kwestie van tijd...

Als ik nou nog ff dat draadje met die soldeer kan ik naar de testfase...

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

er zijn ook al modchips in omloop die het spelen van mini dvd copies mogelijk maken
zal de url eens vragen waar het staat

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:49
blegh
kopieen, modchips
blegh blegh

steun de industrie eens ipv hem kapot te maken
look what you did to sega

zometeen overleeft alleen microsoft omdat die het meeste geld hebben
en dan?
moeten we allemaal zo'n lelijk X-krat in de woonkamer hebben staan?
blegh

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• stormblade32
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07-2014

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Zoiets hou je toch altijd en er zijn altijd mensen die zo;n apparaat kopen. Kun je moeilijk wat aan doen schijnt het anders was het allang gebeurt.

Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kijk hier eens voor de gein: http://www.recipe4dvd.com/DVDC/PP1/PP1Doc.PDF

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Op woensdag 17 juli 2002 00:00 schreef Phusebox het volgende:

moeten we allemaal zo'n lelijk X-krat in de woonkamer hebben staan?
Nee dat MOET je niet. Het is je EIGEN keuze dat je zo'n "X-krat" koopt. Net als jij een gamecube gekocht hebt, en soon een PS2 koopt. De andere partijen blijven wel bestaan met consoles, en anders komen er wel weer andere bedrijven met een console. De pc leeft toch ook nog steeds met al dat gekopieer? en de Xbox heeft ook al modchips, zelfs chips die je thuis kan maken voor onder de €10,- De enige console die nog geen echte modchip heeft is de GC. Oke er zijn filmpjes van, maar je leest er verder niks van.

Ik vind anders de "X-krat" een mooi apparaat, past mooi bij de tv. Vind Paars maar een schijtkleur bij een zwarte TV (ja er bestaat ook een zwarte versie)

Sorry voor dit bericht maar het valt me telkens meer op dat de mensen die op de X-Box aan het flamen zijn in zijn of haar sig GAMECUBE hebben staan. Maar dat de pro-"X-krat" figuren niet op de GC zitten te zeuren, tenminste niet zoveel als de GC eigenaren. Waar ligt dit toch aan?

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

De GC heeft nou eenmaal minder om over te zeiken he...

Verwijderd

Dit bewijst voor mij alleen maar meer dat de spelers van de X-box en PS2 tientallen (gekopieerde) spellen nodig hebben om zich een tijdje bezig te houden, terwijl NGC'ers maar 1 of 2 spelen nodig hebben voor veel speelplezier. Hoe komt dat toch ?????????

DE SPELLEN RULEN VEEEL ZWAARDER !!
;)

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 20:31 schreef Huntor het volgende:

[..]
Sorry voor dit bericht maar het valt me telkens meer op dat de mensen die op de X-Box aan het flamen zijn in zijn of haar sig GAMECUBE hebben staan. Maar dat de pro-"X-krat" figuren niet op de GC zitten te zeuren, tenminste niet zoveel als de GC eigenaren. Waar ligt dit toch aan?
Haha dat is een goeie grap, X-box lui zitten alleen maar te flamen. Dat de GC te kiddy is enzo, je kijkt zeker nooit op www.gamers.nl. Daar heb je alleen maar X-box lui die zitten te flamen.
Ik heb zelf een DC, PS2 en een GC. Maar ik vindt de X-BoX niet echt een console, als je daar een spel op doet heb je meer het gevoel dat je op een PC zit te spelen. Niet dat daar iets mis mee is, maar ik koop een console om die ouwe gevoel van vroeger weer terug te krijgen. Toen je nog met een SNES zat te spelen, of dat je guldens in een kast gooide om Street Fighter 2 te kunnen spelen :P Het gevoel dat je iets bijzonders zat te doen. De DC en GC zijn daar het beste in geslaagd.
Maar over die dvd schijfjes :P Denk dat je beter kan wachten op een exteren DVD-rom speler, die je er op aan kunt sluiten. Maar ik koop liever de GC spellen origeneel :D

• Harmsen
  • Nu online
Op woensdag 17 juli 2002 21:21 schreef thekillerbean het volgende:

[..]

Haha dat is een goeie grap, X-box lui zitten alleen maar te flamen. Dat de GC te kiddy is enzo, je kijkt zeker nooit op www.gamers.nl. Daar heb je alleen maar X-box lui die zitten te flamen.
Ik heb zelf een DC, PS2 en een GC. Maar ik vindt de X-BoX niet echt een console, als je daar een spel op doet heb je meer het gevoel dat je op een PC zit te spelen. Niet dat daar iets mis mee is, maar ik koop een console om die ouwe gevoel van vroeger weer terug te krijgen. Toen je nog met een SNES zat te spelen, of dat je guldens in een kast gooide om Street Fighter 2 te kunnen spelen :P Het gevoel dat je iets bijzonders zat te doen. De DC en GC zijn daar het beste in geslaagd.
Maar over die dvd schijfjes :P Denk dat je beter kan wachten op een exteren DVD-rom speler, die je er op aan kunt sluiten. Maar ik koop liever de GC spellen origeneel :D
Ook op gamers.nl forum en frontpage zitten de gamecube en ps2 fanaten meer te zeiken, kijk eens in dat draadje met de beste console screens (dit kan zwaar worden). vaak zeggen de pro GC-ers van : "Ja de Xbox ziet er wel beter uit, maar het gaat om de gameplay", en dan komt er een screenie van Rogue Spear voorbij en dan zeggen ze opeens van dat de GC super is en dat ie betere GFX dan de Xbox en de PS2 heeft. Beetje tegenstrijdig.

Zodra er een topic is dat 1 Xbox vastgelopen is, of dat iemand een plaatje heeft van een zogenaamde GSOD van de Xbox, zitten de GC en de PS2 fanboys te zeuren dat ie vaak crasht, dat het een gammel ding is, enz. enz. Maar hoevaak ik al niet gehoord hebt dat vele GC's vastlopen met Rogue Spear, en dat verder heel erg weinig(Lees : Wel een paar, maar minder) mensen op de GC zitten te zeiken. Een PS2 loopt ook wel eens vast, zoals mesnen op dit forum ook gezegd hebben. Daar hoor je dan veel minder van, puur omdat de Xbox van MS is?? of dat de Xbox een nieuwkomer is en maar zo snel mogelijk de markt maar weer uit moet?

Dat de XBox een pc is en geen console is dikke BS, wat voor gelijkenissen heeft dat apparaat nou met een pc?? een Harde Schijf? een PS2 kan je uitbreiden met een HD tegenwoordig en anders heb je nog wel memory cards, wat ook kleine harde schijven zijn. Bij de XBox zit deze gewoon meegeleverd, errug handig want vele games maken hier mooi gebruik van, en je kan veel meer opslaan.

Oke in een Xbox zitten pc onderdelen zoals een PIII of een celeron(Ik weet nog steeds niet welke het is) op 733 MHZ, hij maakt gebruik van FSB, er zit een Nvidia chip in, maar kijk eens naar een GC: Daar zit een ATI chip in, en een IBM processor. 2 fabrikanten die eerder ook al spul voor computers maakten. De DC had ook een Power VR2 videochip, juist die bestond ook voor de PC. Alleen de PS2 heeft het minste met een pc te maken, omdat ze een eigen processor gebruiken, met een eigen structuur daarbij horende.

Als ik met een Xbox speel dan speel ik net zo goed met een console als met een PS2 of een GC. Het puur op de bank zitten met vrienden met bier en 4 controllers en een goede MP game is voor mij het console gevoel. De Xbox controller is daarbij ook nog eens handig, in de memorycard sloten passen mooi wat peuken en pakjes kauwgom.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

Wom

En uiteindelijk blijven we toch gamen op het apparaat dat we zelf willen...

back on topic dan maar ?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Verwijderd

De GC heeft nou eenmaal minder om over te zeiken he...
buiten het feit dat de GC geen dvd films kan afspelen, geen hd heeft, je aparte memorycards moet kopen om te kunnen saven en dat het als een console-voor-de-allerkleinsten wordt beschouwd valt er idd niets op aan te merken..

sorry, maar werd het ff beu dat de xbox constant wordt afgekraakt door mensen die er waarschijnlijk nog nooit een hebben aangeraakt.

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

Op woensdag 17 juli 2002 23:26 schreef defined het volgende:

buiten het feit dat de GC geen dvd films kan afspelen
gamecube = 199 euro (media markt) + dvd speler 115 euro.
voor 215 euro heb een cube EN een dvd speler die veel meer kan dan de xbox (vcd Svcd mp3 dvd-kopie) en je hebt niet eens een remote nodig die ook weer duur is
..geen hd heeft, je aparte memorycards moet kopen om te kunnen saven
je kreeg in de meeste winkels een memory card erbij.. en een HD kan je niet meenemen naar je vrienden :D (ja kan wel maar das niet zo handig.. :7 )
en dat het als een console-voor-de-allerkleinsten wordt beschouwd valt er idd niets op aan te merken..
dit snap ik nooit er zijn toch genoeg spellen die niet kiddy zijn.. (Resident evil 0/4, Eternal darkness, Die hard vendetta enz enz
en hoe defineer jij kiddy??
de kleuren, geen bloed, gore enzo??
wie zegt dat dat nodig is om een goed spel te maken :?
sorry, maar werd het ff beu dat de xbox constant wordt afgekraakt door mensen die er waarschijnlijk nog nooit een hebben aangeraakt.
ik speel hem vaak genoeg maar ik vind er nog steeds niks aan
er is gewoon geen spel wat echt de sfeer heeft die veel nintendo games hebben.
veel spellen zijn wel goed maar gewoon niet verslavend..

This space is occupied

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23
ach ik heb een xbox, en een gc lijkt me ook wel geinig, maar met mn xbox kan ik wat meer en de games spreken me wat meer aan, en die harddisk (of het nou pc achtig is of niet), ik vind het een verademing om daarop te kunnen saven (en met xbox live misschien wel meer, zoals demo's downen, muziek, nieuwe levels, nieuwe skins, etc etc) En op een gekraakte xbox ook divx films!
Dus het is nogal een leuk apperaatje, maar de gc lijkt me ook grappig.

Mn xbox is trouwens nog niet vastgelopen, en ik heb hem alweer een tijdje...

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 20:31 blaatte Huntor het volgende:

[..]

Nee dat MOET je niet. Het is je EIGEN keuze dat je zo'n "X-krat" koopt. Net als jij een gamecube gekocht hebt, en soon een PS2 koopt. De andere partijen blijven wel bestaan met consoles, en anders komen er wel weer andere bedrijven met een console. De pc leeft toch ook nog steeds met al dat gekopieer?en de Xbox heeft ook al modchips, zelfs chips die je thuis kan maken voor onder de €10,- De enige console die nog geen echte modchip heeft is de GC. Oke er zijn filmpjes van, maar je leest er verder niks van.
Dat gaan alleen geen vijf jaar meer duren met dit tempo. Dan eindigt de PC markt met vijf topspellen per jaar die je alleen maar kan spelen door er online voor te betalen. En nee, dit is geen feit, dit is mijn visie. Die is gestaafd door signalen uit de markt dat veel developers en publishers meer investeren op console gebied. Ter illustratie: op de laatste E3 lag de verhouding console<>PC spellen op 70%:30%

Het feit dat de maker van de 'kaskraker' van vorige jaar (Remedy, Max Payne) failliet was gegaan zonder hulp van buitenaf is wat dat betreft veelzeggend.

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 23:14 schreef Huntor het volgende:

[..]

Ook op gamers.nl forum en frontpage zitten de gamecube en ps2 fanaten meer te zeiken, kijk eens in dat draadje met de beste console screens (dit kan zwaar worden). vaak zeggen de pro GC-ers van : "Ja de Xbox ziet er wel beter uit, maar het gaat om de gameplay", en dan komt er een screenie van Rogue Spear voorbij en dan zeggen ze opeens van dat de GC super is en dat ie betere GFX dan de Xbox en de PS2 heeft. Beetje tegenstrijdig.

Zodra er een topic is dat 1 Xbox vastgelopen is, of dat iemand een plaatje heeft van een zogenaamde GSOD van de Xbox, zitten de GC en de PS2 fanboys te zeuren dat ie vaak crasht, dat het een gammel ding is, enz. enz. Maar hoevaak ik al niet gehoord hebt dat vele GC's vastlopen met Rogue Spear, en dat verder heel erg weinig(Lees : Wel een paar, maar minder) mensen op de GC zitten te zeiken. Een PS2 loopt ook wel eens vast, zoals mesnen op dit forum ook gezegd hebben. Daar hoor je dan veel minder van, puur omdat de Xbox van MS is?? of dat de Xbox een nieuwkomer is en maar zo snel mogelijk de markt maar weer uit moet?

Dat de XBox een pc is en geen console is dikke BS, wat voor gelijkenissen heeft dat apparaat nou met een pc?? een Harde Schijf? een PS2 kan je uitbreiden met een HD tegenwoordig en anders heb je nog wel memory cards, wat ook kleine harde schijven zijn. Bij de XBox zit deze gewoon meegeleverd, errug handig want vele games maken hier mooi gebruik van, en je kan veel meer opslaan.

Oke in een Xbox zitten pc onderdelen zoals een PIII of een celeron(Ik weet nog steeds niet welke het is) op 733 MHZ, hij maakt gebruik van FSB, er zit een Nvidia chip in, maar kijk eens naar een GC: Daar zit een ATI chip in, en een IBM processor. 2 fabrikanten die eerder ook al spul voor computers maakten. De DC had ook een Power VR2 videochip, juist die bestond ook voor de PC. Alleen de PS2 heeft het minste met een pc te maken, omdat ze een eigen processor gebruiken, met een eigen structuur daarbij horende.

Als ik met een Xbox speel dan speel ik net zo goed met een console als met een PS2 of een GC. Het puur op de bank zitten met vrienden met bier en 4 controllers en een goede MP game is voor mij het console gevoel. De Xbox controller is daarbij ook nog eens handig, in de memorycard sloten passen mooi wat peuken en pakjes kauwgom.
pffff wat een lap verhaal ik viel halverwege in slaap :Z Maar ik vindt de X-BoX geen console omdat ze geen echte console spellen hebben. Wat op de X-BoX uitkomt heb je ook wel op de PC. Bij de X-BoX heb je geen spel wat je leuk met andere kunt doen. Ja de X-Box is mooier en heeft een dvd speler, maar dat maakt het nog geen console. Als ik een controller aansluit op mijn computer is het ook niet ineens een console. Je hebt gelijk je kan inderdaad je peuken en pakjes kauwgom kwijt in je controller. Maar dat ding ligt voor geen meter in je handen. Ding is ook nog eens verekte zwaar.
Een goeie console is echt niet wat voor extra's die kan, of hoe mooi een spel eruit ziet. Een goeie console wordt beordeeld door zijn spellen, en de X-BoX heeft gewoon geen goeie spellen, misschien komt dat nog.

• Harmsen
  • Nu online
Op donderdag 18 juli 2002 00:29 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Dat gaan alleen geen vijf jaar meer duren met dit tempo. Dan eindigt de PC markt met vijf topspellen per jaar die je alleen maar kan spelen door er online voor te betalen. En nee, dit is geen feit, dit is mijn visie. Die is gestaafd door signalen uit de markt dat veel developers en publishers meer investeren op console gebied. Ter illustratie: op de laatste E3 lag de verhouding console<>PC spellen op 70%:30%

Het feit dat de maker van de 'kaskraker' van vorige jaar (Remedy, Max Payne) failliet was gegaan zonder hulp van buitenaf is wat dat betreft veelzeggend.
True True, maar hier valt volgens mij wel wat aan te doen. Dat is de spellen goedkoper maken i.p.v duurder. Misschien is het al te laat om deze oplossing toe te passen, want door het vele gekopieer moeten bedrijven al meer vragen om de kosten eruit te halen. Maar het zou een oplossing kunnen zijn. Als een spel in de winkel €40 zou kosten, i.p.v. de tegenwoordige 50-60€ (70€ voor consoles) dan zou ik zelf meer spellen kopen.

Een kopieer beveiliging helpt helemaal niks, dat heb je de afgelopen jaren wel gezien, een online centraal systeem met serienummers zou ook kunnen, maar is ook kraakbaar(kijk naar windows XP).
Killerbean schreef het volgende:

pffff wat een lap verhaal ik viel halverwege in slaap Maar ik vindt de X-BoX geen console omdat ze geen echte console spellen hebben. Wat op de X-BoX uitkomt heb je ook wel op de PC. Bij de X-BoX heb je geen spel wat je leuk met andere kunt doen. Ja de X-Box is mooier en heeft een dvd speler, maar dat maakt het nog geen console. Als ik een controller aansluit op mijn computer is het ook niet ineens een console. Je hebt gelijk je kan inderdaad je peuken en pakjes kauwgom kwijt in je controller. Maar dat ding ligt voor geen meter in je handen. Ding is ook nog eens verekte zwaar.
Een goeie console is echt niet wat voor extra's die kan, of hoe mooi een spel eruit ziet. Een goeie console wordt beordeeld door zijn spellen, en de X-BoX heeft gewoon geen goeie spellen, misschien komt dat nog.
Sorry dat het een lange tekst is, maar er zijn ook mensen die bij een mening argumenten en tegenargumenten geven, i.p.v. de gebruikelijke dingen als: "De Xbox SUXX" en dat was dan het hele bericht.

Pardon??? De Xbox geen console, omdat ie geen console spellen heeft??? en de spellen komen ook wel op de pc uit? Is dat dan niet het geval met de GC?? Tony Hawk 3 bijvoorbeeld. Ja die is er ook voor de Xbox. De meeste spellen die op de Xbox en de pc uitkomen zijn multi-platform, dus ook voor de GC. En er zijn genoeg Xbox xclusive games zoals Project Gotham, Dead Or Alive 3, Azurik, Bloodwake, Blinx, Steel Battalion, Dead Or Alive Extreme Volleyball, Loose Cannon, Fable(Project Ego), BC en nog veel meer. Dus dit is geen argument dat de Xbox geen console maar een pc is.

De PS2 is wel een console volgens jou dus, maar wie is het hardste op weg om de funcite van een pc over te nemen?? Juist de PS2. Die heeft al Linux, er is een LCD ontworpen en een muis en toetsenbord zijn ook al lang beschikbaar. Sony heeft al eens een presentatie met Netscape op de PS2 gedaan. Hoezo PC??

Dat jij niet met die controller om kan gaan kan de Xbox ook niks aan doen. Er zijn ook genoeg andere merken die een controller hebben, zelfs MS heeft een kleinere versie van de controller verkrijgbaar. Persoonlijk vind ik het een heerlijk controller, geen slapende vingers zoals de GBA, en geen pijn in me handen zoals bij de Gravis Gamepad Pro na een paar uur gamen.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

die mini DVDtjes zullen wel aardig wat kosten en dan heb je idd dat andere probleem met het schrijven nog. jongens koop gewoon originele games heeft nintendo ook veel meer aan.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 10:34 schreef Huntor het volgende:

[..]

True True, maar hier valt volgens mij wel wat aan te doen. Dat is de spellen goedkoper maken i.p.v duurder. Misschien is het al te laat om deze oplossing toe te passen, want door het vele gekopieer moeten bedrijven al meer vragen om de kosten eruit te halen. Maar het zou een oplossing kunnen zijn. Als een spel in de winkel €40 zou kosten, i.p.v. de tegenwoordige 50-60€ (70€ voor consoles) dan zou ik zelf meer spellen kopen.
Een argument dat je vaak hoort. Alleen is het percentage mensen dat spellen wel zou kopen als ze 10 euro goedkoper zijn relatief laag. Een CD-R is toch goedkoper, dat schijnt de mentaliteit te zijn. De verkopen zouden met 15-20% moeten stijgen om zo'n prijsverlaging te kunnen doorvoeren. En je hoeft echt niet meer spellen te kopen, koop de spellen die je speelt. (ik koop misschien 2 spellen per maand, maar meestal 1)
Pardon??? De Xbox geen console, omdat ie geen console spellen heeft??? en de spellen komen ook wel op de pc uit? Is dat dan niet het geval met de GC?? Tony Hawk 3 bijvoorbeeld. Ja die is er ook voor de Xbox. De meeste spellen die op de Xbox en de pc uitkomen zijn multi-platform, dus ook voor de GC. En er zijn genoeg Xbox xclusive games zoals Project Gotham, Dead Or Alive 3, Azurik, Bloodwake, Blinx, Steel Battalion, Dead Or Alive Extreme Volleyball, Loose Cannon, Fable(Project Ego), BC en nog veel meer. Dus dit is geen argument dat de Xbox geen console maar een pc is.

De PS2 is wel een console volgens jou dus, maar wie is het hardste op weg om de funcite van een pc over te nemen?? Juist de PS2. Die heeft al Linux, er is een LCD ontworpen en een muis en toetsenbord zijn ook al lang beschikbaar. Sony heeft al eens een presentatie met Netscape op de PS2 gedaan. Hoezo PC??
Tis allebei onzin, het zijn allebei consoles, period.

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01 18:19

Smoonshine

Feyenoord!!

Het gaat ook niet om een verlaging van 10€, maar wanneer ik een spel voor 25€ tot 30€ kan kopen doe ik dat veel liever dan dat ik er weer 1 van internet schraap. De gamesmarkt moet een keer gaan inzien dat 50 tot 70€ te duur is voor de doelgroep. Wanneer ik een spel van 60€ koop, verwacht ik ook dat ik een goed product in handen heb. Maar 9 van de 10 keer barst het nog van de bugs en moet je (op de PC) weer een patch van de nodige mb's ophalen, wat bijna niet te doen is wanneer je geen snelle internetverbindig hebt. En als je ziet voor wat voor spellen je soms al 50€ betaalt, sommige spellen zijn nog slechter dan de ander.

uhm...

• Harmsen
  • Nu online
Op donderdag 18 juli 2002 11:42 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Een argument dat je vaak hoort. Alleen is het percentage mensen dat spellen wel zou kopen als ze 10 euro goedkoper zijn relatief laag. Een CD-R is toch goedkoper, dat schijnt de mentaliteit te zijn. De verkopen zouden met 15-20% moeten stijgen om zo'n prijsverlaging te kunnen doorvoeren. En je hoeft echt niet meer spellen te kopen, koop de spellen die je speelt. (ik koop misschien 2 spellen per maand, maar meestal 1)
[..]
Wat ik dus al zei dat deze oplossing te laat is, Stel ze hadden diet doorgevoerd voordat de meesten wisten dat je een cd ook prima kon branden, en de meeste branders nog 25,- vroegen per cd. Tegenwoordig weet iedere n00b dat je spellen kan kopieren en dat ze dan goedkoper zijn. Ik wacht meestal totdat een goed spel in prijs gedaald is, en koop hem dan.

• GZ

GZ

!!

Op donderdag 18 juli 2002 22:08 schreef Huntor het volgende:

[..]

Wat ik dus al zei dat deze oplossing te laat is, Stel ze hadden diet doorgevoerd voordat de meesten wisten dat je een cd ook prima kon branden, en de meeste branders nog 25,- vroegen per cd. Tegenwoordig weet iedere n00b dat je spellen kan kopieren en dat ze dan goedkoper zijn. Ik wacht meestal totdat een goed spel in prijs gedaald is, en koop hem dan.
Je wacht tot een spel in prijs verlaagd is?

Soms zit je echt tijden te wachten tot een bepaald spel uit is, dan koop je hem toch gelijk? Ikzelf zou niet nog eens een jaar kunnen wachten tot het spel in prijs gedaald is, dat duurt veel te lang. Spellen op consoles dalen vaak niet zo snel, voor de PC valt dit denk ik nog wel mee.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 20:45 schreef Smoonshine het volgende:
Het gaat ook niet om een verlaging van 10¤, maar wanneer ik een spel voor 25¤ tot 30¤ kan kopen doe ik dat veel liever dan dat ik er weer 1 van internet schraap. De gamesmarkt moet een keer gaan inzien dat 50 tot 70¤ te duur is voor de doelgroep. Wanneer ik een spel van 60¤ koop, verwacht ik ook dat ik een goed product in handen heb. Maar 9 van de 10 keer barst het nog van de bugs en moet je (op de PC) weer een patch van de nodige mb's ophalen, wat bijna niet te doen is wanneer je geen snelle internetverbindig hebt. En als je ziet voor wat voor spellen je soms al 50¤ betaalt, sommige spellen zijn nog slechter dan de ander.
Een uitgever betaald al 8 euro aan Nintendo of Sony per produkt, dus 25 euro is vaak gewoon niet haalbaar. En als jij 50 euro voor een slecht spel betaald heb je jezelf gewoon slecht geinformeerd, dat vind ik een beetje een krom argument. Ik heb meer dan 120 spellen origineel (op verschillende platforms) en daar zitten misschien 5 miskopen tussen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind 70 euro OOK duur, maar de meeste spellen die ik speel zijn het wel waard! (zoals MGS2, FFX, Halo, Starcraft, UT, Warcraft III, Pro Evolution soccer)

• GZ

GZ

!!

Heb jij dan helemaal geen enkel kopietje liggen MrRudi?

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 09:40 schreef GolbeZeromus het volgende:
Heb jij dan helemaal geen enkel kopietje liggen MrRudi?
Jawel, twee...omdat ik die spellen niet meer kan vinden origineel :( (1 van de 2 is Arc the Lad II en die is volgens mij zelfs nooit in Europa uitgebracht :'()

Als je niet ALLES wil hebben, is het helemaal niet moeilijk om je spellen origineel te hebben. Ook al ben je student.

edit:
Ik had heel vroeger in het MSX tijdperk wel meer spellen als kopie hoor...maar aangezien ik al die zut heb weggemieterd heb ik ze nu niet meer, en de MSX spellen die ik ECHT top vond heb ik later nog origineel gekocht op beurzen en eBay enzo :)

• GZ

GZ

!!

Okee, ik heb ook veel tweedehands. Maar op zich kan je dan net zo goed een kopie pakken/spelen, omdat je het bedrijf niet steunt door tweedehands te kopen.

Ik zag trouwens een tijdje terug de achterkant van het hoesje van Smash Bros DX en daar stond op dat je ze niet mag verkopen als tweedehands. Is dat verboden in Japan of zo?

Verwijderd

okee, ff back on topic...

ik heb ze gevonden!!!!!!!!!: :)

...en iets speciaals wat wij nog nergens anders hebben gezien: 8 cm. 1,4 GB DVD-R schijfjes. Deze kosten 8 EURO per stuk en zijn geschikt voor GameCube backups en voor de Hitachi videocamera die deze kleine schijfjes aan kunnen....

http://shop.cdfreaks.com/showproducts.php3?motherid=32

en zelfs opus heeft ze noggeens.......

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

waar staat dat ze geschikt zijn voor GC backups??? :) je zit nog altijd met het probleem dat de cube anders leest als andere DVD's.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

schnumi schreef op 18 augustus 2002 @ 10:30:
waar staat dat ze geschikt zijn voor GC backups??? :) je zit nog altijd met het probleem dat de cube anders leest als andere DVD's.
dat staat er bij...:
DVD-R mini for general use V2.0
1.4 GB
geschikt voor Hitachi camera en Gamecube backup
in jewelcase met beschermlaag

en als je wil backuppen dan is er vast wel op i-net een crack of een bootcd (heb alles zo iets langs zien komen)
ik heb zelf geen gc dus mij boeit het nie zoveel tis alleen dat het de beste console is vind ik :D

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-01 18:22
Mja, maar waarmee wil je je schijfjes uitlezen, heb jij een DVD speler die van buiten naar binnen leest ??

En dan moet je ook nog eens een brander hebben die van buiten naar binnen brand... je kan wel van binnen naar buiten branden en de data omdraaien, maar dan staan de sporen precies andersom...

Over dat Xbox/pc gebeuren, mensen noemen het een pc omdat veel onderdelen ook pc onderdelen zijn... nForce mobo, een opgefokte GF3, een Celeron 733... natuurlijk wel allemaal aangepast, maar toch...

Ik ben zelf voor de Cube gegaan omdat de spellen mij wat meer aanspraken, ik vond de xbox ook wat meer "pc-achtige" spellen hebben... natuurlijk zijn der wel exclusives, maar toch... ik vind et meer pc achtige games, op de cube krijg ik me NES gevoel weer een beetje terug, maar als die Xbox games meer in me straatje vielen had ik die wel een aangeschaft... misschien dattik et nog ooit doe :)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
:Z

Geen goede spellen, lol tenzij je Unreal Championship, Deathrow, Splintercell, Project Gotham Racing, Halo, slecht vind, maar dat terzijde.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01 18:26
Lekker zinvolle kick, dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.