Kabelinternet probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wasmachine|IA
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-12-2007

Wasmachine|IA

Het is hier met HANS TEEUWEN!!

Topicstarter
Ik heb sinds kort kabelinternet...maar ik heb het volgende probleem. Ik ben gewoon een bepaalde tijd online en opeens.....weg verbinding. Toen heb ik eens een half uur gewacht en daarna naar een vriend van mij gebeld om te kijken of hun nog internet hadden. Wel dus...nog een vriend van mij gebeld...jo, ook internet. Ik @home bellen. Toen moest ik wat instellingen veranderen en toen kon ik alleen nog maar op kazaa en op msn die dingen teruggezet (ik had nog steeds uitval van internet nadat ik die dingen had uitgezet zoals @home zei) en kon ik ook weer surfen. Ik heb tijdens het spelen van quake 3 online bijna nooit uitval pas 1 keer gehad. Maar Counterstrike dat kan ik maar 5 tot 10 minuten spelen en dan valt hij weer weg. @home is ook al een keer het modem om komen wisselen...dit hielp ook niet. Wat is hiervan de oorzaak????? Ligt die bij mij of @home?????

GreetZzZz Wasmachine

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Welk OS draai je?

• Wasmachine|IA

Wasmachine|IA

Topicstarter
Windows XP

GreetZzZz Wasmachine

Verwijderd

verbinding valt weg is een wazige omschrijving.

Je kunt niet meer internetten?

Je kunt niet meer MSN'en? of icq'en of kazaa'en?

als je niet meer kunt internetten, maar wel kunt icq'en, is er iets mis met je DNS servers.

Heb je nog wel een ip adres (ipconfig /all in een dosprompt?)

wat voorn resultaat krijg je bij het pingen naar je gateway?

en bij het pingen naar je Name Server.

Iets meer gegevens aub

• Wasmachine|IA

Wasmachine|IA

Topicstarter
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Ooit van resizen gehoord?! :(</font><hr color="FF0000" size="1">

Afbeeldingslocatie: http://home.studenten.net/~wasmachine/uitkomst.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Koffie op 06-08-2002 11:53 . Reden: Resize ]

GreetZzZz Wasmachine

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zet een voor de grap het volgende op de command line.

ping -t xxx.xxx.xxx.xxx

waarbij de x'en voor een ip adres staan.

Deze laat een continue ping lopen.

Controlleer naar verloop van tijd of je nogsteeds je internet verbinding kwijt of deels kwijt bent.

Is het trouwens altijd na een bepaalde periode (bijvoorbeeld 1 uur of 4 uur) ?

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

ZO iets heb ik ook gehad dat de verbinding zo in eens weg was en dan na een tijdje terug kwam alleen ik heb chello :r
Na van loop van tijd ging het gewoon weg bij mij. Ik weet niet als @home vaste IP's heeft maar anders zou je hem eens vast moeten zetten, misschien een idee en dan kijken als hij nog steeds wegvalt.

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 20:18
Op maandag 15 juli 2002 17:23 schreef Wasmachine het volgende:
...Ik heb tijdens het spelen van quake 3 online bijna nooit uitval pas 1 keer gehad. Maar Counterstrike dat kan ik maar 5 tot 10 minuten spelen en dan valt hij weer weg.....
Hmmm waar zit je ergens met @home? Ik heb hier nl in Tilburg ook @home en ongeveer een half jaar problemen had ik hier soortgelijke problemen: het leek wel of UDP pakketjes kwijt raakten ofzo waardoor er niet ge-Counterstriked of ge-UTed kon worden. Toen heb ik dat maar toegeschreven aan het feit dat het probleem bij onze nieuwe Freesco server lag.
Maar, en dit is het vreemde, sinds ongeveer een maand geleden weer geprobeerd te gamen en nu doet ie het wél! Zonder iets aan de server config te hebben veranderd.
Overigens lukte het gamen op geen enkele pc, dus het was ook geen configuratie van de PC waardoor er niet te gamen viel...
Misschien dat @home iets toch niet helemaal goed heeft staan?

Verwijderd

Heb het probleem ook gehad... Hoe is het met het TV beeld?? Ik heb op een gegeven moment de kabel naar de TV vervangen en toen kreeg ik een perfecte storing vrije verbinding met de kabel. Daarvoor konden hun er niet achter komen wat het was.. Zelfs een monteur over de vloer gehad die er niet uit kwam. Dus probeer het eens als de tv kabel uit het kastje is...

Suc6 Greetz

Verwijderd

Wen er maar al vast aan want did zal je nog wel veel vaker gebeuren (/me heb ook v@sloom)

Als je belt zeggen ze zoiets als 'eehhhh, sorry meneer ik kan het zo niet zien, maar er ligt dan vast een kabel uit'

Die helpdesk kun je beter niet bellen, gewoon wachten help dan meestal het best, je kabelmodem resetten (mag eigenlijk niet ivm logs geloof ik) door even 5 minuten de stekker eruit te trekken wil ook nog wel eens helpen.

Of is het zo dat je een andere pc(of server) van een @home gebruiker niet kunt bereiken??? want daar zijn wel trucjes voor >:)

• Wasmachine|IA

Wasmachine|IA

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 00:18 schreef vargo het volgende:

[..]

Hmmm waar zit je ergens met @home? Ik heb hier nl in Tilburg ook @home en ongeveer een half jaar problemen had ik hier soortgelijke problemen: het leek wel of UDP pakketjes kwijt raakten ofzo waardoor er niet ge-Counterstriked of ge-UTed kon worden. Toen heb ik dat maar toegeschreven aan het feit dat het probleem bij onze nieuwe Freesco server lag.
Maar, en dit is het vreemde, sinds ongeveer een maand geleden weer geprobeerd te gamen en nu doet ie het wél! Zonder iets aan de server config te hebben veranderd.
Overigens lukte het gamen op geen enkele pc, dus het was ook geen configuratie van de PC waardoor er niet te gamen viel...
Misschien dat @home iets toch niet helemaal goed heeft staan?
Ik zit hier in Born. Dat ligt in midden limburg

GreetZzZz Wasmachine

• Wasmachine|IA

Wasmachine|IA

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 09:30 schreef web_crusader het volgende:
Wen er maar al vast aan want did zal je nog wel veel vaker gebeuren (/me heb ook v@sloom)

Als je belt zeggen ze zoiets als 'eehhhh, sorry meneer ik kan het zo niet zien, maar er ligt dan vast een kabel uit'

Die helpdesk kun je beter niet bellen, gewoon wachten help dan meestal het best, je kabelmodem resetten (mag eigenlijk niet ivm logs geloof ik) door even 5 minuten de stekker eruit te trekken wil ook nog wel eens helpen.

Of is het zo dat je een andere pc(of server) van een @home gebruiker niet kunt bereiken??? want daar zijn wel trucjes voor >:)
Inderdaad die antwoorden kom je niet veel verder mee. Ze zeiden ook zo van doe dit eens en dit eens en dit ook maar uitvinken en dit invullen. Opeens kon ik hier niet eens meer op internet surfen terwijl ik wel internet had. Ik alles weer ingesteld zoals het was. Me kon weer surfen. Niet dat bij die instellingen van hun en die van mij de verbinding constant goed bleef. Hij viel nog steeds weg. Maar die trucjes wil ik eigenlijk wel meer van weten :9

GreetZzZz Wasmachine

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
je kabelmodem resetten (mag eigenlijk niet ivm logs geloof ik)
Bullsh#t :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

(mag eigenlijk niet ivm logs geloof ik)
Oeps.

(maar ja, servers draaien mag officieel ook niet)

• SunnieNL
  • Laatst online: 16-05 17:36
Ik herken het probleem van mijn werk..
we zitten daar wel met Chello.. maar misschien zelfde oplossing.

Wat voor ethernetkaart gebruik je? Op mijn werk hadden we goedkope PCI kaartjes met realtec chipset.. ook daar viel steeds de verbinding weg.. na een volledige reset van pc en modem werkte het dan weer.

Toen kreeg ik de suggestie te kiezen voor een 3com kaart (zonder reclame te maken). Die houdt het nog steeds vol.. al 6 weken 24 uur per dag online.. en regelmatig met volle belasting (moet ergens mijn filmpjes en mp3's downloaden)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
nevermind

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Wasmachine|IA

Wasmachine|IA

Topicstarter
(mag eigenlijk niet ivm logs geloof ik)
Wat zijn logs. Zo'n registratie dinges of iets anders. :? :?

GreetZzZz Wasmachine

Verwijderd

Die 'logs'onthouden je netwerkkaart adressen. Zodat je niet telkens zomaar kan switchen. Althans...dat is zo bij de motorolla's van chello. Kijk een bij de lease tijd van je ip adres. daar lag mijn probleem ook. Ik had maar een
leasetijd van 1 uur. En ja hoor...na dat uur niks meer
Mocht je niet weten hoe je daar achter kan komen
uitvoeren => winipcfg . En dan bij meer info

edit:
je leasetijd hoort meen ik min. een week te zijn. En dan refreshd die zich weer . Ohja.... dan moet je natuurlijk geen vast ip[ adres hebben want dan werkt het weer anders

Verwijderd

Hmmz, ik heb met @home ook een leasetijd van 1 uur, strontvervelend telkens valt dan even voor 5 a 10 seconden alles uit :(

Ik had het in het begin van het jaar ook al eens gehad en daarna was het een hele tijd goed zonder probs, alleen heb toen niet naar mijn leasetijd gekeken, maar volgens de helpdesk van @home staat ie altijd op 1 uur :?

Verwijderd

En als je dan alles vrijgeven druk en vernieuwen. Hou je dan ook een uur? Bij mij is het namelijk( als er geen problemen zijn bij mij of chello ) altijd een week

Verwijderd

heej Wasmachine heb je hem al es helemaal los gehaalt, alle instellingen weg gooien en dan van voor af aan beginnen met aansluiten etc. k heb namelijk zelf ook wel eens zo een probleem gehad en toen stond er een of ander vinkje uit wat aan hoorde te staan..k weet zelfs niet meer waar dus k kan t je ook niet vertelle |:(
in ieder geval suc6

[off-topic]

mooi plaatje b.t.w.

[/off-topic]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hmmz zou opzich niet mogen, als je lease tijd om is en je bent nog online zou ie em auto moeten verlengen zonder dat je der iets van merkt.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

clee clee :D

CHeck dit :9

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/desparado/clee2.jpg

Vette lease :D
Ik heb ook @Home btw. In het begin veel last gehad met verbinding, maar nu alles al 4 maanden stabiel, ping 30 gemiddeld.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op woensdag 17 juli 2002 00:26 schreef desparado het volgende:
clee clee :D

CHeck dit :9

[afbeelding]

Vette lease :D
Ik heb ook @Home btw. In het begin veel last gehad met verbinding, maar nu alles al 4 maanden stabiel, ping 30 gemiddeld.
uhh verkregen 17-6 verloopt 20-6 wat is daar vet aan?

wel kort trouwens met Chello krijg ik een lease van een maand :?

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 16:02

sjaak

un giorno credi

Op woensdag 17 juli 2002 00:32 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

uhh verkregen 17-6 verloopt 20-6 wat is daar vet aan?

wel kort trouwens met Chello krijg ik een lease van een maand :?
Volgens mij denkt ie dat het er andersom staat. ;)

• Wasmachine|IA

Wasmachine|IA

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 22:23 schreef Gisber het volgende:
Die 'logs'onthouden je netwerkkaart adressen. Zodat je niet telkens zomaar kan switchen. Althans...dat is zo bij de motorolla's van chello. Kijk een bij de lease tijd van je ip adres. daar lag mijn probleem ook. Ik had maar een
leasetijd van 1 uur. En ja hoor...na dat uur niks meer

edit:
je leasetijd hoort meen ik min. een week te zijn. En dan refreshd die zich weer . Ohja.... dan moet je natuurlijk geen vast ip[ adres hebben want dan werkt het weer anders
Het kabelmodem bedoel je toch...dus niet mijn netwerkkaart...want ik heb toevallig ook een motorrolla SB nog wat. ik d8 2400. Maar wat Gisber zei dat werkt bij mij niet met winipcfg. Hoe kan ik mijn leasetijd dan wel nagaan. Want als die leasetijd altijd een uur is waarom hebben ze bij Marv dan wel constant internet zonder uitval. Of is die leasetijd alleen aan het begin :?

GreetZzZz Wasmachine

Verwijderd

Ik heb dat ook gehad, bij mij lag het eraan dat er een instelling van mijn netwerkkaart niet goed stond(3com).

Ik moest fullduplex mode UIT zetten van de netwerk kaart, toen was het probleem weg, misschien dat het bij jou ook zo is.

• Wasmachine|IA

Wasmachine|IA

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 15:46 schreef YoudontKnow het volgende:
Ik heb dat ook gehad, bij mij lag het eraan dat er een instelling van mijn netwerkkaart niet goed stond(3com).

Ik moest fullduplex mode UIT zetten van de netwerk kaart, toen was het probleem weg, misschien dat het bij jou ook zo is.
Kan ik dat bij de eigenschappen van die kaart vinden

GreetZzZz Wasmachine

• Wasmachine|IA

Wasmachine|IA

Topicstarter
Hij staat bij mij op: Auto Negotation.

GreetZzZz Wasmachine

• Wasmachine|IA

Wasmachine|IA

Topicstarter
weet niemand een oplossing???? :? :? :?

GreetZzZz Wasmachine

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 11:52
Als je MSN wel werkt is het een software probleem of DNS. Als het een DNS probleem is hebben hier meerdere gebruikers last van. 9/10 keer is dit een software probleem. New.net mischien geinstalleerd ???? (zit bij standaard KaZaA install), anders een firewall (mischien die van XP) of Norton 2002 (ook een kl*te programma).

Als je wel kan pingen en zo ishet iig niet de instellingen van je NIC. Ik gebruik zelf ook een aantak cheape realtek kaarten, maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Verschil is alleen dat mijn 3com wat minder proc. belasting veroorzaken en een wat hogere throughput hebben. Maar zeker geen spontane disconnecties etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2002 @ 22:00:
[...]

Oeps.

(maar ja, servers draaien mag officieel ook niet)
[chello=stupid]
draai jij server dan... ik heb win2k prof met pws ... geen idee waar die s voor staat :)
[/chello]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Euhm ... zit je eiglijk achter een firewall ??

Freesco heeft namelijk een raar probleem als je probeert te counterstriken ,dan doet ie na een tijdje helemaal nix meer....

• Tsuranim
  • Nu online

Tsuranim

There is only one

Bij @home worden de lease tijden verkort tot 1 uur als er aan de kabel wordt gewerkt (nodemoves), maar dan moet je bij:
ipconfig ook nodemove in je DNS suffix hebben staan. dus cc-123456-a.nodemove.home.nl o.i.d.
Soms duren de nodemoves een aantal weken.
Bij mij heb ik nu een lease tijd van een week.
check dus even met ipconfig (en ipconfig /all)
Soms wil het qua snelheid wel eens helpen (dus ipv 20 kb /s max 400 kb/s) de snelheid niet op auto maar geforceerd op 10 half duplex in te stellen. Alleen van gehoord, zelf nooit gemerkt.

• Wasmachine|IA

Wasmachine|IA

Topicstarter
Psychops schreef op 06 augustus 2002 @ 12:02:
Als je MSN wel werkt is het een software probleem of DNS. Als het een DNS probleem is hebben hier meerdere gebruikers last van. 9/10 keer is dit een software probleem. New.net mischien geinstalleerd ???? (zit bij standaard KaZaA install), anders een firewall (mischien die van XP) of Norton 2002 (ook een kl*te programma).

Als je wel kan pingen en zo ishet iig niet de instellingen van je NIC. Ik gebruik zelf ook een aantak cheape realtek kaarten, maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Verschil is alleen dat mijn 3com wat minder proc. belasting veroorzaken en een wat hogere throughput hebben. Maar zeker geen spontane disconnecties etc.
Welke firewall stel jij voor die goed is en deze onzin niet veroorzaakt of als hij bij kazaa zit. Want als ik ga counterstriken zet ik kazaa natuurlijk uit. Omdat ik dan te hoge ping heb.

GreetZzZz Wasmachine

• Psychops
kAZAA is niet echt het probleem maar de tool
new.net (of new domains ..). Ik weet verder alleen dat ZoneAlarm een vrij kl*te programma is, maar heb geen ervaring met firewalls onder Win32. Ik geloof dat Norton2002 wel goed is (personal firewall), mits je hem goed insteld.

Verwijderd

DHCP gaat al proberen zijn lease te verlengen als de helft van de lease tijd verlopen is, dit betekend dus dat in het geval van de topic starter de dhcp server een ruim half uur niet bereikt kan worden, dit is mogenlijk door drukte daar het een udp pakket betreft, deze wordt nooit bevestigd dus een verloren pakket is jammer maar pech probeer het later nog eens. Dit kun je vaak ook laten xien door gewoon een pingetje naar buiten op te zetten, als je hier package loss hebt is het communiceren met udp zeker problematisch.

• Psychops
XP gaat zelfs om de 20sec refreshen (ongeveer) als de verbinding niet ok is

Verwijderd

Hallo mensen. Ik heb zelf ook @slome en heb dit probleem ook gehad. Als @home onderhoud aan de servers doet krijg je een lease van een uur. omdat de brakke dhcp server van @home het niet aan kan verloopt je lease. Of je hebt een ander probleem. Bij kabel internet zit je op een netwerk. in dit netwerk heeft iedereen een eigen ip adres. als @home een reshuffel doet en daarbij je een ander ip adres geeft kan het zijn dat je een ip krijgt wat door iemand anders statisch is gezet waardoor je na 5 minuten van het internet wordt geknikkerd. Helaas vertelt de helpdesk (wat een pummels) dat het aan je firewall ligt.

Verwijderd

of kijk even op deze site http://www.troublesathome...1855/2728.html?1022647495 of deze http://www.troublesathome...es/3/2577.html?1019592779
Hierop staan de meestvoorkomende problemen van @home.
groet, D. Linders

• Wasmachine|IA

Wasmachine|IA

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:33:
Hallo mensen. Ik heb zelf ook @slome en heb dit probleem ook gehad. Als @home onderhoud aan de servers doet krijg je een lease van een uur. omdat de brakke dhcp server van @home het niet aan kan verloopt je lease. Of je hebt een ander probleem. Bij kabel internet zit je op een netwerk. in dit netwerk heeft iedereen een eigen ip adres. als @home een reshuffel doet en daarbij je een ander ip adres geeft kan het zijn dat je een ip krijgt wat door iemand anders statisch is gezet waardoor je na 5 minuten van het internet wordt geknikkerd. Helaas vertelt de helpdesk (wat een pummels) dat het aan je firewall ligt.
Ik zit wel op het nieuwe netwerk...dat je die witte motorola modems hebt. Het kan zijn dat ze daar aan het werken zijn. Maar dat is wel vaak. En als ik dan weer het modem reset valt het toch weer binnen een paar minuten weg. Maar die instellingen van de firewall. Daar zou misschien iemand wat dingen over kunnen posten ofzo. Dan ligt er misschien ook een klein probleeem hier ???? :? :?

GreetZzZz Wasmachine

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:56

tozzke

aka tozzert

en ik zit ook in regio Tilburg.... maar bij mij is het probleem het volgende (is atm wat minder aan het worden):

tot wel 10 keer per dag reset mijn modem zich automatisch, ik heb al gebeld en toen zeiden ze dat ik een half uurtje moest w88 en dan het modem handmatig moest resetten (stekker een minuutje eruit en er weer in). In de tussentijd hebben zij schijnbaar wat gedaan met mijn modem (¿remote oid?), want sindsdien is het minder geworden.

Maar is er iets aan te doen aan die spontane "reboots" van een COM21 modem? of heeft iemand hetzelfde probleem?

ik hoor het graag

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
ooo ik krijg a.s. vrijdag hier ook een COM21. Ik hoor graag wel oplossingen over dat spontaan rebooten.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Misschien dat dit helpt:

http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=287

Is maar een idee.

Misschien niet van belang als je geen verbinding hebt, maar hou ook de newsgroup athome.nl.aankondiging in de gaten

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Misschien de boel statisch ingesteld?
Dit geeft welles probs (met de subnet mask).

Zo niet, check of de DNS wel goed werkt (ping)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:09

Predator

Suffers from split brain

Wat staat deze al zolang in NT te doen 8)7
Provider meuk = IT :)

Zoeffffffffffff van NT -> IT :+

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Sorry, Ik ben te lui geweest om alles te lezen.....

Ik heb dit ook gehad, met XP... waar het aan ligt, weet ik niet, maar ik heb Win2000 weer geinstalleerd, na getest te hebben met een ander systeem en daar heb ik nog steeds geen problemen mee gehad...

Oorzaak: XP + @ Home = Problemen

Je kan hier beter niets zetten....

• PolarBear
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:33:
Hallo mensen. Ik heb zelf ook @slome en heb dit probleem ook gehad. Als @home onderhoud aan de servers doet krijg je een lease van een uur. omdat de brakke dhcp server van @home het niet aan kan verloopt je lease. quote]

Ehm anders ga je eens een RFC lezen ofzo. Grote kans dat MS DHCP instelling niet werkt zoals het moet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
4.4.5 Reacquisition and expiration

The client maintains two times, T1 and T2, that specify the times at
   which the client tries to extend its lease on its network address.
   T1 is the time at which the client enters the RENEWING state and
   attempts to contact the server that originally issued the client's
   network address.  T2 is the time at which the client enters the
   REBINDING state and attempts to contact any server. T1 MUST be
   earlier than T2, which, in turn, MUST be earlier than the time at
   which the client's lease will expire.

To avoid the need for synchronized clocks, T1 and T2 are expressed in
   options as relative times [2].

At time T1 the client moves to RENEWING state and sends (via unicast)
   a DHCPREQUEST message to the server to extend its lease.  The client
   sets the 'ciaddr' field in the DHCPREQUEST to its current network
   address. The client records the local time at which the DHCPREQUEST
   message is sent for computation of the lease expiration time.  The
   client MUST NOT include a 'server identifier' in the DHCPREQUEST
   message.

Any DHCPACK messages that arrive with an 'xid' that does not match
   the 'xid' of the client's DHCPREQUEST message are silently discarded.
   When the client receives a DHCPACK from the server, the client
   computes the lease expiration time as the sum of the time at which
   the client sent the DHCPREQUEST message and the duration of the lease
   in the DHCPACK message.  The client has successfully reacquired its
   network address, returns to BOUND state and may continue network
   processing.

If no DHCPACK arrives before time T2, the client moves to REBINDING
   state and sends (via broadcast) a DHCPREQUEST message to extend its
   lease.  The client sets the 'ciaddr' field in the DHCPREQUEST to its
   current network address.  The client MUST NOT include a 'server
   identifier' in the DHCPREQUEST message.

Times T1 and T2 are configurable by the server through options.  T1
   defaults to (0.5 * duration_of_lease).  T2 defaults to (0.875 *
   duration_of_lease).  Times T1 and T2 SHOULD be chosen with some
   random &quot;fuzz&quot; around a fixed value, to avoid synchronization of
   client reacquisition.

A client MAY choose to renew or extend its lease prior to T1.  The
   server MAY choose to extend the client's lease according to policy
   set by the network administrator.  The server SHOULD return T1 and
   T2, and their values SHOULD be adjusted from their original values to
   take account of the time remaining on the lease.

In both RENEWING and REBINDING states, if the client receives no
   response to its DHCPREQUEST message, the client SHOULD wait one-half
   of the remaining time until T2 (in RENEWING state) and one-half of
   the remaining lease time (in REBINDING state), down to a minimum of
   60 seconds, before retransmitting the DHCPREQUEST message.

If the lease expires before the client receives a DHCPACK, the client
   moves to INIT state, MUST immediately stop any other network
   processing and requests network initialization parameters as if the
   client were uninitialized.  If the client then receives a DHCPACK
   allocating that client its previous network address, the client
   SHOULD continue network processing.  If the client is given a new
   network address, it MUST NOT continue using the previous network
   address and SHOULD notify the local users of the problem.

Dat zou dus betekenen dat de @Home DCHP een half uur lang geen antwoord meer geeft ofzo.... :?

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 11:33:
Hallo mensen. Ik heb zelf ook @slome en heb dit probleem ook gehad. Als @home onderhoud aan de servers doet krijg je een lease van een uur. omdat de brakke dhcp server van @home het niet aan kan verloopt je lease.
Ehm anders ga je eens een RFC lezen ofzo. Grote kans dat MS DHCP instelling niet werkt zoals het moet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
4.4.5 Reacquisition and expiration

The client maintains two times, T1 and T2, that specify the times at
   which the client tries to extend its lease on its network address.
   T1 is the time at which the client enters the RENEWING state and
   attempts to contact the server that originally issued the client's
   network address.  T2 is the time at which the client enters the
   REBINDING state and attempts to contact any server. T1 MUST be
   earlier than T2, which, in turn, MUST be earlier than the time at
   which the client's lease will expire.

To avoid the need for synchronized clocks, T1 and T2 are expressed in
   options as relative times [2].

At time T1 the client moves to RENEWING state and sends (via unicast)
   a DHCPREQUEST message to the server to extend its lease.  The client
   sets the 'ciaddr' field in the DHCPREQUEST to its current network
   address. The client records the local time at which the DHCPREQUEST
   message is sent for computation of the lease expiration time.  The
   client MUST NOT include a 'server identifier' in the DHCPREQUEST
   message.

Any DHCPACK messages that arrive with an 'xid' that does not match
   the 'xid' of the client's DHCPREQUEST message are silently discarded.
   When the client receives a DHCPACK from the server, the client
   computes the lease expiration time as the sum of the time at which
   the client sent the DHCPREQUEST message and the duration of the lease
   in the DHCPACK message.  The client has successfully reacquired its
   network address, returns to BOUND state and may continue network
   processing.

If no DHCPACK arrives before time T2, the client moves to REBINDING
   state and sends (via broadcast) a DHCPREQUEST message to extend its
   lease.  The client sets the 'ciaddr' field in the DHCPREQUEST to its
   current network address.  The client MUST NOT include a 'server
   identifier' in the DHCPREQUEST message.

Times T1 and T2 are configurable by the server through options.  T1
   defaults to (0.5 * duration_of_lease).  T2 defaults to (0.875 *
   duration_of_lease).  Times T1 and T2 SHOULD be chosen with some
   random &quot;fuzz&quot; around a fixed value, to avoid synchronization of
   client reacquisition.

A client MAY choose to renew or extend its lease prior to T1.  The
   server MAY choose to extend the client's lease according to policy
   set by the network administrator.  The server SHOULD return T1 and
   T2, and their values SHOULD be adjusted from their original values to
   take account of the time remaining on the lease.

In both RENEWING and REBINDING states, if the client receives no
   response to its DHCPREQUEST message, the client SHOULD wait one-half
   of the remaining time until T2 (in RENEWING state) and one-half of
   the remaining lease time (in REBINDING state), down to a minimum of
   60 seconds, before retransmitting the DHCPREQUEST message.

If the lease expires before the client receives a DHCPACK, the client
   moves to INIT state, MUST immediately stop any other network
   processing and requests network initialization parameters as if the
   client were uninitialized.  If the client then receives a DHCPACK
   allocating that client its previous network address, the client
   SHOULD continue network processing.  If the client is given a new
   network address, it MUST NOT continue using the previous network
   address and SHOULD notify the local users of the problem.

Dat zou dus betekenen dat de @Home DCHP een half uur lang geen antwoord meer geeft ofzo.... :? Damn dubbelpost kan een mod er een trashen _/-\o_

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 19:26
Ik heb kabelfoon, en als ik het modem in mn PC plug heb ik geen probs, maar wel toen ik hem in een router propte ... terwijl mn router toch staat ingesteld op DHCP ... in mn log gaat ie na een kwartier een dhcp request sturen, dan na 7,5 minuut, dan weer de helft daarvan enz. Dan komt ie dus uit op 30 minuten (half uur jaja ;) ) en dan valt mn verbinding ff 3 - 10 seconden weg ... HEEL ERG IRRI, want dan moet ik alle internet programmas opnieuws aanmelden |:(

nog geen oplossing gevonden helaas

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Verwijderd

Airdack schreef op 21 October 2003 @ 09:08:
Ik heb kabelfoon, en als ik het modem in mn PC plug heb ik geen probs, maar wel toen ik hem in een router propte ... terwijl mn router toch staat ingesteld op DHCP ... in mn log gaat ie na een kwartier een dhcp request sturen, dan na 7,5 minuut, dan weer de helft daarvan enz. Dan komt ie dus uit op 30 minuten (half uur jaja ;) ) en dan valt mn verbinding ff 3 - 10 seconden weg ... HEEL ERG IRRI, want dan moet ik alle internet programmas opnieuws aanmelden |:(

nog geen oplossing gevonden helaas
wat voor router heb je dan?
Heb hier een goedkope E-tech router, werkt super hier. (ook kabelfoon)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 July 2002 @ 22:23:
.....................

........
of ipconfig /all in je dospromptje en dan onderaan kijken (nu zie je in een oogopslag meer gegevens)

Ps: En modem resetten niet mogen? daar heb ik nog nooit problemen meegehad, dit moest ik zelfs zelf doen omdat mijn IP adres niet meer gerefreshed werd door de DHCP server van @home, ook na dat ik een aantal uren kon internetten en ik 's avonds thuis kwam en al mijn downloads gecancelled waren (en zelfs zonder router geen IP adres van hen kreeg)

@topic starter: Al enige vorderingen hierin??
Pagina: 1