wie meet temperatuur goed

Pagina: 1
Acties:

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:30
Ik vraag me zo es af:

mijn TB800@800 blijft volgens Motherboard Monitor bij volle belasting warmer dan 65 graden. Maar ik heb wel de temp. sensor onder de CPU een stukje omhoog gebogen zodat ik zeker weet dat dat ding TEGEN de core aanzit, en dus niet de temperatuur van de lucht meet tussen de core en je plank.

Zijn er meer mensen die zeker weten dat ze de temperatuur van de core meten, en hoe heet wordt dat ding dan .. ?

Merijn

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Dé antenne-innovatie voor de korte golf

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 oktober 2000 12:17 schreef MerijnB het volgende:
Zijn er meer mensen die zeker weten dat ze de temperatuur van de core meten, en hoe heet wordt dat ding dan .. ?

Merijn[/quote]Wat voor mobo heb je, en wie weet hoe het met andere mobo's is.. commentaar pls (k'vindt dit een zeer inteligente vraag, geen sarcasme!)

=================================
over die software onwikkelaar, dat kan dus ook een man in kennelijke staat zijn. :o

• MerijnB
iets meer info:

Abit KT7
TB 800@800 (gewoon standaard, boot trouwens prima op 1 GHz)
CoolerMaster DP5-5H51 (weet, geen supercooler, maar zou toch redelijk moeten doen)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

Ikke KT7RAID. Sensor omhooggebogen totdat de CPU er op schommelde. Toen aangedrukt dus hij zit er tegen aan. 32C idle.
Mijn zwager heeft een Chaintech 7AJA met alleen een heel laag voelertje in de socket. Die kan dus nóóit de core temp meten. Hij gaat nu iets knutselen om dat ding te verlengen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
'k heb een Celly op een BH6. Slot 1, dus zonder meter. Ik heb zelf een temp metertje op de achterkant van mijn slot ter hoogte van de core van de proc vastgeklemd. En stevig zit ie wel, want hij zit nog binnen het foam (afscherming tegen condensatie door peltier :) )
Temp wisseld tussen -5 en +30C :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• MerijnB
is dat nou 'the way to go' ?

peltier element gebruiken ??
dat ding genereert zelf natuurlijk ook een hoop hitte

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Het is een Celly300A en die zou en moest op 450 draaien. Met standaard koeling lukte het niet. Met Alpha koeling met dubbele fan was ie nog steeds onstabiel (waarschijnlijk heb ik iets fout gedaan).
Toen heb ik gewoon besloten om mijn allereerst zware oc-werk te doen en een peltier besteld :)
Nu draait ie makkelijk 504@2.0V stabiel, terwijl ie voorheen 450@2.2V NIET stabiel was.
Beetje overkill, maar wel de 450 gehaald :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• MerijnB
victorvo -> hoe warm is jou processor onder full load (bijv. BurnCPU)

Verwijderd

Men sensor zit zo dicht mogenlijk tegen de core en langs de hete kant van de heatplate. Ik meet 32°C op het moment (750@1000@1.85v)
Pagina: 1