[prijsontwikkeling]computer kopen voor/na vakantie

Pagina: 1
Acties:

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Ik zit een beetje te twijfelen... Ik wilde een nieuwe computer aanschaffen (althans, bijna een volledige, exclusief hdd/dvd/fdd).
Aanstaande zaterdag ga ik op vakantie, om daarna 5 augustus weer thuis te komen. Nou zit ik dus te twijfelen of ik die computer vóór of ná de vakantie 't beste kan kopen...

Hoe lopen de prijzen? Welke onderdelen stijgen, en welke zullen (waarschijnlijk) dalen? Wat ik van plan ben om aan te schaffen is:

mobo: ECS K7S5A + lan (69 euro)
proc: AMD Athlon XP 1800+ boxed (139 euro)
mem: 256 MB PC2100 Samsung ram (60 euro)
video: Asus V8170 GF4 MX-440 (134 euro)

De prijzen die erachter staan zijn niet de "laagste" prijzen van producten, maar van de goedkoopste zaak hier in de buurt ;) dus ga me niet adviseren om t ergens anders te kopen want dat scheelt me totaal maar 6 euro met de goedkoopste zaak rekenfoutje :+ scheelt 20 euro, maar 'k ga daarvoor niet helemaal naar Breda :P

Mijn vraag is NIET zozeer specifiek op deze onderdelen gericht, maar algemeen op "gaan de prijzen van mobo's / procs / mem / videokaarten omhoog of omlaag in de komende 3 weken?"

Ik hoop dat er mensen zijn met een beetje vooruitziende blik, die me kunnen voorspellen wat de verwachtingen zijn qua prijzen :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mwah, in de meeste gevallen is het niet helemaal te voorspellen, maar aangezien het nu maar om 3 weken tijdverschil gaat kan ik wel een kleine schatting van het geheugen maken.

ATM zijn de geheugenprijzen net een beetje gestegen van een periode van lage prijzen. Ik verwacht dat er niet veel met deze prijs gaat veranderen in die 3 weekjes, wellicht worden ze nog een klein beetje goedkoper i.v.m. met het PC2700 geheugen en de KT333 chipset, of stijgen ze een beetje door.

Ik raad je verder aan om de grafiekjes in de Pricewatch op T.net een beetje te bestuderen, hiermee kan je waarschijnlijk zelf wel een schatting maken of er nog wat zal veranderen, al is 3 weken wel een korte tijd voor een grote (verwachte) prijsdaling/stijging.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Mobo: zal niet meer verder dalen, is al wat ouder
CPU: blijft dalen
RAM: is de afgelopen week best hard gestegen, stijgt maybe nog wel door
Video: zal niet duurder worden, maar ook niet veel goedkoper.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

ik zou wel pc2700 nemen.. kan je ook verder oc en je pc is dan dus sneller

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 17:04 schreef Catch22 het volgende:
ik zou wel pc2700 nemen.. kan je ook verder oc en je pc is dan dus sneller
ik heb hier het volgende gelezen over het mobo dat ik wil kopen:
ECS K7S5A:
DDR-RAM: 2 (1,0GB, PC1600/PC2100)
Dus lijkt me dat ie 2700 niet wil eten, toch? :? Daarom (en ook vanwege de prijs) de keus voor 2100 ;)

En over het nu wel/niet kopen: het geheugen is dus eigenlijk het punt waar 't om zou hangen... Hmmm dat was een paar jaar geleden toen ik mn celeron 400 met 64 mb ram had gekocht ook al het geval :D Heb toen 360 gulden betaald voor 64 mb sdram... precies op 't hoogste punt van de prijs.. ;( de week ervóór en de week erná was de prijs weer goedkoper ;( Hoop dat ik dat nu niet weer tref :+

Verwijderd

Ik zou 'm na de vakantie kopen. Zelf zou ik in zo'n geval de hele vakantie lopen denken aan die prachtige nieuwe PC die thuis niets staat te doen.

En wat je vraag qua prijsontwikkeling betreft: volgens mij is 't een loterij, maar er schijnen hier mensen te zijn die er meer van afweten :)

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:54
Prijs zal niet veel uitmaken. Hangt er gewoon vanaf of het niet leuk is dat je 'm al thuis hebt staan, ofdat je 't tijdens de vakantie niet veilig vindt dat er een nieuwe computer thuis staat. Om 't geld moet je 't niet doen of laten.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Tja, ik zit nu al zenuwachtig te zijn om nog ff snel voor 19:00 naar die zaak te gaan zodat ik em vanavond nog heb :P Kan nooit zo goed tegen wachten :D

in de vakantie zelf heb ik m'n 1.2 GHz laptop bij me, dus kan ik me ook wel goed vermaken zonder heimwee naar die nieuwe pc :P

En tja, 't gevoel of 'k me veilig voel met een nieuwe pc in huis terwijl ik op vakantie ben? Er draait dan surveillance-software en d'r komt regelmatig iemand langs voor een oogje in 't zeil, én we hebben buren aan 2 kanten :) Zal dus zo'n vaart niet lopen...

Kortom: ik kan de auto starten en die pc kopen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik hoorde gisteren van de lokale PC-toko dat het geheugen weer gaat stijgen

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Ligt eraan wat je gaat doen in de vakantie. Als je straks veel geld uitgeeft in de vakantie dan heb je straks niet meer genoeg voor je peecee.

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 17:57 schreef M.I.G. het volgende:
Ligt eraan wat je gaat doen in de vakantie. Als je straks veel geld uitgeeft in de vakantie dan heb je straks niet meer genoeg voor je peecee.
in mn vakantie ga ik lekker leven op 't geld van mn ouders :D want ik ga met hen op vakantie :P dus dat zal me de kop niet kosten, hooguit dat ik een paar keer wat op een terrasje ga trakteren ofzo, maar 'k verwacht niet dat dat in de honderden euro's zal lopen ;)

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-04 17:53
Ik heb gisteren hier http://www.theinquirer.net/?article=4393 nog een stukje gelezen dat de prijzen van het geheugen flink omhoog gaan.

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

PJKs

Young, Free and Single

Geheugen zou ik nu kopen...

Voor het overige zou ik wachten tot na je vakantie... De vraag is of je dan nog niet al je geld hebt uitgegeven... :+

ja, graag!

Pagina: 1