Hoe tijd met ASP van Client uitlezen?

Pagina: 1
Acties:

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 07:46

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Ik heb al even gezocht hoe dat het beste zou kunnen.
Het gaat er namelijk om dat ik een site heb gemaakt waar mensen een bericht kunnen achterlaten. De datum en tijd van het geplaatse bericht wordt ook weggeschreven.
Nu is het alleen zo dat ie de datum en tijd van de server afhaalt en niet van de client.
De tijden kloppen niet omdat de server in de US staat.

Nu is de asp code zo:
code:
1
2
3
4
5
6
 Datum=Date()
 Tijd =Time()
 Minuten=Minute(tijd)
 If Minuten < 10 Then
   Minuten = "0" & Minuten
 End If

(Die laatste paar regeltjes zijn er om een 0 voor te zetten bij < 10 minuten.)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik volg je verhaal niet helemaal (maar je topictitel wel.. :) )

Ik vraag me alleen af of je dit wilt; een user kan de tijd immers makkelijk manipuleren.
Enfin, de methode:

Maak een form.
Maak hierin een hidden field
Stop hierin met bv. Javascript de tijd van de client
Post de form (tegelijk met het bericht)
Lees de tijd op de server uit met ASP

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Gewoon zorgen dat het stuk code bij de client wordt uitgevoerd, dan wordt naar zijn/haar tijd gekeken.. Dit kan dus zoals eerder gezegd met Javascript, maar ook gewoon met VB script..

Voorbeeldje
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Server tijd: <%= NOW %><BR>
Client tijd:

<Script Language="VBScript">

tijd = NOW
 document.write(tijd)

</Script>

zoiets :)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
inderdaad. De client informatie moet je eigenlijk nooit vertrouwen. Als het probleem is dat het amerikaanse tijd is kan je beter gewoon de amerikaanse tijd om ( laten ) rekenen naar nederlandse tijd dan de tijd van de client gebruiken. Maar als je perse de client tijd wilt gebruiken moet je inderdaad javascript gebruiken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Volgens mij snap je niet helemaal het verschil tussen server en clientside. Je moet dus clientside script gebruiken om een tijd uit te lezen

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Dus als ik mijn klok hier op 31 december 2005 zet sta ik voorlopig met mijn reactie bovenaan omdat dat de post is die de "hoogste" waarde heeft >:)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op maandag 15 juli 2002 17:32 schreef dusty het volgende:
Dus als ik mijn klok hier op 31 december 2005 zet sta ik voorlopig met mijn reactie bovenaan omdat dat de post is die de "hoogste" waarde heeft >:)
Nee hoor want dan post ik lekker met 32 december 2005 :P

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 15 juli 2002 17:32 schreef dusty het volgende:
:D dus _zo_ doe je dat :P
Naja ik geloof dat het ondertussen wel duidelijk is gemaakt dat het op z'n zachts gezegt niet zo slim is om de client-datum/tijd te gebruiken. Bij het posten sla je dus gewoon de server-tijd op, en bij het tonen kun je die tijd eventueel omrekenen naar een NL tijd. Je kan natuurlijk altijd een extra veld maken, "bij de poster was het zo en zo laat" mjah daar zou ik niet vanuit gaan om eerder genoemde reden ;)

Exact expert nodig?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Volgens mij kan je dan beter gewoon via ASP de server tijd gebruiken en dan wat uren/minuten/seconden bij of af tellen tot je op NL tijd zit..

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 20:19

KMK

Op maandag 15 juli 2002 22:20 schreef OkkE het volgende:
Volgens mij kan je dan beter gewoon via ASP de server tijd gebruiken en dan wat uren/minuten/seconden bij of af tellen tot je op NL tijd zit..
Inderdaat + 6 uur in server in NYC en + 9 aan westkust van de US

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Gewoon in een sessionvariable de begintijd knallen, kan je met datediff en now() een betrouwbaar getal ophalen.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 15 juli 2002 17:50 schreef rwb het volgende:

[..]

Nee hoor want dan post ik lekker met 32 december 2005 :P
Wil ik jou wel eens jouw computer op 32 december 2005 zien staan.. Beetje windows lopen hacken? :+

Back In Black!

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Okay, dat is dus duidelijk. :)
Maar hoe kan ik in ASP een paar uur optellen bij de Date() en Time() ?
Het wordt namelijk met de volgende query opgeslagen in de DB:
code:
1
SQLstatement ="INSERT INTO tNews(fTitel,fBericht,fAfzender,fDatumTijd) VALUES ('" & iTitel1 & "','" & iBericht1 & "','" & iAfzender1 & "','" & Day(datum) & "-" & Month(datum) & "-" & Year(datum) & ", " & Hour(tijd) & ":" & Minuten & "')"

• Scharnout
  • Laatst online: 23-08 12:39

Scharnout

Meuk

Je moet je tijdvariabele voordat je hem opslaat ff met DateAdd een paar uurtjes erbij op laten tellen
dus (in hoekoeboeroe-taal)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
'ophalen tijd server
Time = now()

'optellen uurtjes
Time = DateAdd (zooitjecommando's die ik niet uit mijn hoofd weet :))

'hops de database
sql = "INSERT een hoop gezeik"

And Bob's your uncle ...

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op dinsdag 16 juli 2002 10:53 schreef dusty het volgende:

[..]

Wil ik jou wel eens jouw computer op 32 december 2005 zien staan.. Beetje windows lopen hacken? :+
nee joh niet zo moeilijk doen. Gewoon zelf een http post genereren

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Gelukkig heeft dat geen zin om je datum maar een paar jaar naar voren te schuiven want ik sorteer ze niet op datum, maar op volgnummer. :)

Scharnout:
als ik bij hour(tijd) een paar uur wil optellen, en op de server is het bijvoorbeeld 23:25 zondag, wordt de datum toch zo opgeslagen: 29:25 zondag ?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Op dinsdag 23 juli 2002 12:47 schreef Emerge het volgende:
Gelukkig heeft dat geen zin om je datum maar een paar jaar naar voren te schuiven want ik sorteer ze niet op datum, maar op volgnummer. :)
Toch leuk bij 'nabestellingen'.. :)
Scharnout:
als ik bij hour(tijd) een paar uur wil optellen, en op de server is het bijvoorbeeld 23:25 zondag, wordt de datum toch zo opgeslagen: 29:25 zondag ?
:? Volgens mijn klokje is 23 uur plus 5 uur nog steeds 4 uur 's nachts. En je gebruikt toch een datum / tijdfunctie?
Best leuk trouwens, 36 uur op een dag, kan ik opeens een hoop meer doen.. :) (maar ff serieus: je doet iets gruwelijks verkeerd als je dit voor elkaar krijgt, om een event om 29 uur te laten plaatsvinden)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
als je gebruikt maakt van date functies, heeft asp zelf wel in de gaten dat het om een datum gaat, en zal dus nooit boven de 24 uur uit komen :)

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Ja leuk KGB, als we een keertje afspreken mag je effe kijken hoe we dit oplossen. Deze query is immers door jou aangepast! ;)

(ik had er trouwens idd gewoon 6 uur bij opgeteld, en zoals ik al verwachte stond de geposte tijd op 29:24. :o)

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op zaterdag 27 juli 2002 12:08 schreef Emerge het volgende:
[..]
(ik had er trouwens idd gewoon 6 uur bij opgeteld, en zoals ik al verwachte stond de geposte tijd op 29:24. :o)
Moet je eens beginnen met tijden te rekenen in plaats van integers.

Back In Black!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:33
Op zaterdag 27 juli 2002 12:08 schreef Emerge het volgende:
Ja leuk KGB, als we een keertje afspreken mag je effe kijken hoe we dit oplossen. Deze query is immers door jou aangepast! ;)

Doe jij bij time() 6 uur bij optellen of doe je dat bij now().
Het moet dus bij now omdat dit een teller is van datum+tijd.
Time() is zoals het woord al zegt alleen tijd dus 23 + 6 is 30 uur; dus het is logisch dat hij op dat getal uit komt :)

Taal fouten inbegrepen ;)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Gebruik nou maar gewoon DateAdd, tis helemaal niet zo'n slechte gewoonte om ingebouwde functies te gebruiken... ;)ook al _zou_ Now() + 6 goed moeten gaan, ga daar nou niet vanuit, dan kan het ook niet tegenvallen :P

Exact expert nodig?

Pagina: 1