[Printprobleem] Letter/A4?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Een gebruiker van ons LANnetje krijgt regelmatig documenten op CDRom binnen uit de USofA. Nu staan die documenten meestal op papierformaat Letter. Dat geeft problemen bij het printen op een HP Laserjet 4 Plus...
Die printer vraagt dan namelijk om Letter in z'n papiertray te laden. Dat wil ik niet. Ik wil dat dat kreng op A4 begint te printen...
Ik heb de printerdriver eens doorgespit, maar geen optie om te schakelen tussen papiersoorten of automatische conversie...

... is dit op te lossen? Ik kan wel elk document de paginainstelling opnieuw bepalen... Maar ik kan dat niet opslaan op CDRom :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

bij werkt(e) het drukken op de "continue" knop (ofzo) altijd, zodat de printer gewoon op het beschikbare papier printte

(meer work-around, weet ik ;))

• Future
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Als je zegt afdrukken (via menu, niet via knoppenbalk) kan je bij eigenschappen - Geavanceerd - papierformaat kiezen tussen A4 en Letter.

Dit probleem heb ik dus ook heel vaak met een HP laserprinter, erg irritant.

Blaat

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 16:43 schreef Future het volgende:
Als je zegt afdrukken (via menu, niet via knoppenbalk) kan je bij eigenschappen - Geavanceerd - papierformaat kiezen tussen A4 en Letter.

Dit probleem heb ik dus ook heel vaak met een HP laserprinter, erg irritant.
Kan dat ook als default?

... Knop continue als workaround... Okee, dank :) Proberen we.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Op maandag 15 juli 2002 17:03 schreef Aetje het volgende:

[..]

Kan dat ook als default?

... Knop continue als workaround... Okee, dank :) Proberen we.
dat kan zeker als default. alle opties zijn in het register terug te vinden en vandaaruit in de goede volgorde te zetten naar wens. maar of dat makkelijk wordt om te vinden betwijfel ik..
misschien dat je dat ook gewoon vai een windows instelling kan regelen maar dat weet ik niet uit mn hoofd.

http://www.NUiPhone.nl/

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Je moet denk ik effe in het menu van de printer(via lcd scherm) kijken bij de opties. ALs het goed is heeft hij een optie replace letter/a4. Dan drukt hij inprinciepe automatisch op de start/on-line knop.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Op maandag 15 juli 2002 18:01 schreef Brid het volgende:
Je moet denk ik effe in het menu van de printer(via lcd scherm) kijken bij de opties. ALs het goed is heeft hij een optie replace letter/a4. Dan drukt hij inprinciepe automatisch op de start/on-line knop.
dat zou zeker zeer logisch zijn :)

http://www.NUiPhone.nl/

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 17:12

8-Track

Op maandag 15 juli 2002 18:01 schreef Brid het volgende:
Jammer maar helaas, deze functie zit in de LaserJet 4000 en nieuwer. Op alle modellen daarvoor moet je gewoon zorgen dat je het juiste papierformaat naar de printer stuurt. Het is al met al niet zo moeilijk en ook helemaal niet zo onlogisch wat de printer doet: Als je in de software zegt dat je op Letter wil printen en de printer heeft dat papierfomaat in geen van de lades, dan vraagt hij erom... sja...

Voor zover ik weet hebben de unidrivers van HP wel de optie om een bepaald formaat de schalen naar een ander formaat (ZoomSmart). Kijk eens op de HP site naar de LaserJet 4 drivers...

ff kijken of die kut JSP pagina's van HP te linken zijn: Klik!. :P
Pagina: 1