Deutsche Telekom overweegt verkoop Ben

Pagina: 1
Acties:

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 17:13
Uit de telegraaf:
Deutsche Telekom overweegt de verkoop van verliesgevende activiteiten zoals de Nederlandse mobiele telecomaanbieder Ben.

Dat meldt FT Deutschland, zich baserend op interne documenten van DeTe. Deutsche Telekom kan zijn aandeel in Ben verkopen, het bedrijf laten fuseren met een andere aanbieder, of de meerderheid in het bedrijf overnemen voor circa 1,7 miljard euro.

De laatste optie is het minst waarschijnlijk, aldus FT Deutschland. De documenten meldden eveneens dat DeTe niet de middelen heeft om een aggressieve groeistrategie voor dochter Voicestream in de VS na te streven. De 4,3 mrd die nodig is om een marktaandeel van 10 procent te behalen is niet beschikbaar.
Fusie met een andere aanbieder (in NL)? Het moet er toch eens van komen, 5 partijen op de Nederlandse markt lijkt mij ook te veel, zeker in zo'n klein land als NL.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
* SiHiDa heeft Ben. Ik hoop niet dat ze er mee op houden... :+

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Alleen welke provider wil nu een identiek netwerk kopen. Alle providers in nederland hebben hun eigen netwerk, daar komt nog eens bij dat ze ook allemaal een UMTS licentie hebben en dat er bij overname/fusie 1 moet worden ingeleverd. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mooi :)

laat ze voicestream maar gaan uitbreiden dan, die kan ik goed gebruiken over een paar weken :)