Toon posts:

Win2k en Win98 zien elkaar nie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik er voor zorgen dat win98 en win2k elkaar zien in een netwerkie?
k heb crosslink en onder win2k op allebei werkt ut wel..

Verwijderd

Hoe lang heb je gewacht met deze conclusie te trekken? Het duurt meestal een kwartiertje voor de pc's elkaar zien namelijk

Greetinx

BT

Verwijderd

Nou, geloof me, 5 weken wachten helpt ook nix :)

Het heeft alles te maken met security: van w2k -> w98 no problemo, andersom wordt het lastig, omdat (zo heb ik ervaren) het hele security gebeuren onder 2k ietsjes anders geregeld is.

Ik zal een kijken of ik nog kan achterhalen hoe je het beste e.a. kan opzetten.

GaMeOvEr, heb jij dit probleem ook niet gehad en opgelost? Weet jij iets.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:11

GaMeOvEr

Is een hork.

Hangt ervan af.

Win2K heeft default shares aan staan (C$) voor administratieve afhandelingen.

Als jij op een Windows 9X PC geen share(s) aanmaakt, laat hij zichzelf ook niet visible op het netwerk zien, omdat hij toch niets aan te bieden heeft.

Win2K heeft altijd default minimaal 1 share, namelijk C$ (Die $ zorgt ervoor dat hij hidden is...)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb dus gewoon shares en ik kan jaren w88 maar ze zien elkaar gewoon niet :(
k heb de ips al veranderd gateways alles.. maar wil gewoon niet :( :(
uhh security jah onder win98 een security? hmmz

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 14:30

^^0nMe

Got Babana's?

Om elkaar te kunnen zien moet je Netbeui als protocol geinstalleerd hebben. Tenminste dat heb ik pas geleden ergens gelezen, hopelijk zijn die gasten te vertrouwen, en het duurt inderdaad ongeveer een kwartiertje voordat je elkaar kan zien. Maar om elkaar te bereiken kan je toch gewoon die naam van de andere pc intikken ?

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Nah, nix netbeui... Met gewoon IP moet dat ook gewoon werken.

Ik neem aan dat je op beide IP geinstalleerd hebt, en ze beide een opvolgend IP-adres hebt gegeven ? (Dus bijvoorbeeld PC1 192.168.1.1 en PC2 192.168.1.2 )

Kunnen ze elkaar pingen ?

Aannames zijn fataal.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Win2k gebruikt dacht ik standaard encryptie voor de Netwerkomgeving. Met een of andere registersleutel ('PlainPasswords' ofzo) is dat uit te zetten. (dat moet, want Win98 kan dit uiteraard niet gebruiken.) Bij Microsoft is hier zeker meer info over te vinden.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb een W2K Server, een W2K Prof PC, een '98 SE PC, en een Windows ME PC. Die zien elkaar allemaal probleemloos, gewoon met standaard configuratie, allemaal in dezelfde IP-range, en allemaal met Shares.

Ik zie het probleem niet echt. Ik maak gebruik van 3Com en Intel NIC's.

Aannames zijn fataal.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

win2k=NTFS
win98=FAT32
WIN98 leest geen NTFS

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

nietzman,

Dat boeit dus natuurlijk niet he, het wordt over het netwerk aangeboden, dan let hij echt niet op het filesystem... Dat is alleen maar zo als je op 1 PC beide filesystems gebruikt.

Dat zou wat moois zijn... Dan zouden al die bedrijfsnetwerken met NT4 (NTFS) Servers in combinatie met W9X Clients niet werken.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
neuh pingen ook nie in die ip's heb ik ook zow

de ene is 0 op einde andere 1
en win2k is nie NTFS zow dom benk nie he :)
k snap ut nie meer.. vage win98 :'( :'(

Verwijderd

Topicstarter
en ja op DOMEIN zien ze elkaar wel jah omdat die via de server dan gaat DUHH daz dus nie het probleem TIS CROSSLINK da werkt nie op domein had ik al geprobeert da werkt gewoon wel en win2k/win2k werkt prima met hetzelfde systeem (2 OS op 1 pc) maar normaal win2k/win98 werkt nie :'(:'(:'(:'(:'(:'(

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 oktober 2000 15:53 schreef Saiyan het volgende:
neuh pingen ook nie in die ip's heb ik ook zow

de ene is 0 op einde andere 1
en win2k is nie NTFS zow dom benk nie he :)
k snap ut nie meer.. vage win98 :'( :'([/quote]Hmmm een ip host-adres dat 0 eindigt? Lijkt me niet verstandig. Laat me raden, dat heb je nu op je win98 bak staan. Verander dat iig snel naar een ongebruikt getal tussen de 1 en 254. Volgens mij moet het dan werken...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
uhh neuh werkt nie en ik heb op win2k ook 0 op het einde en da werkt prima.. wrom nie onder win98 dan?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Kun je eens je volledige IP-adressen die je nu gebruikt hier neer tiepen, inclusief subnet-masker ?

Als je al niet kunt pingen is het helemaal gaar. Krijg je wel een link-lampje op je NIC's ? Of zitten die er niet op ? (Eventueel driver-probleem onder '98)

Ip-adres met 0 op het einde zou niet mogen werken...

Aannames zijn fataal.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Tiep op beide bakken ipconfig /all en zet die gegevens ff op GoT dan kunnen GaMeoVeR en ik (en de andere GoT-ers) er ff uitgebreid na kijken en eventueel mee helpen

BTW plaats dan wel de ipconfigs van beide boots van die ene bak.

Mocht je niet kunnen knippen en plakken in DOS, waar je ipconfig /all moet intiepen, dan moet je het volgende commando maar geven:
ipconfig /all > tekstbestandje.txt
Vervolgens knip en plak je de inhoud op GoT.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Je hebt in principe in een ip-gedeelte 256 opties, (.0-.255) maar je hebt er in de praktijk maar 254 tot je beschikking, omdat .0 en .255 afvallen (.255 is broadcast-adres en .0 is je netwerk-ID) dus heb je effectief .1-.254 om te gebruiken voor je host-ID.

Misschien dat je .0 wel kunt gebruiken voor je IP-adres, maar dit wordt in de praktijk nooit gedaan, want het zorgt geheid voor problemen met Routing en dergelijke.

.255 doet het gegarandeerd niet.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1