Toon posts:

Uploaden naar Hema lukt niet met XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
haj,

We wilden hier eens de foto's van de digitale camera laten afdrukken bij de Hema. We krijgen het alleen niet geupload met onze XP-Aldi-Laptop. Onder win 98 op de oude pc werkt het allemaal wel.
Op de XP-machine krijgen we wel verbinding maar na een tijdje stopt ie ermee, de verbinding is dan gewoon dood.

Wat doen we fout?

We hebben gewoon 56k, en pluggen de telefoonkabel steeds over en weer tussen de pc's.....

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je een firewall?
En als het mis gaat, wordt de verbinding echt verbroken of zit ie gewoon niks te doen? :?

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
haj,

nou de firewall in win XP is uitgeschakeld, er staat geen ZoneAlarm op, op de 98 wel en dat werkt perfect....

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 00:11
wat voor verbinding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 16:15 schreef DCL_Redhead het volgende:
haj,

...

We hebben gewoon 56k, en pluggen de telefoonkabel steeds over en weer tussen de pc's.....
Gewoon 56k, analoog modempie

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

firmware/driver/windows-update wil nog wel eens helpen.
ergens een timeout verhogen kan ook.
mtu settings optimaliseren is ook een manier.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• reller
misschien verbreekt wxp de verbinding na xx minuten?

Verwijderd

Topicstarter
haj,

over de timeout, hij staat zeker eerst een minuut te pingen en wat te verzenden en dan valt ie dood, en wat die mtu settings betreft: wat is dat??

alle updates zijn gewoontegetrouw gedownload...
en de verbinding wordt ook niet helemaal door xp verbroken

nog 2 opmerkingen
het lijkt erop dat de server van de hema een keer of 30 'vraagt' om de foto's te versturen
en het rare is ook dat als je in verkenner naar die pics kijkt, je een symbooltje ziet waaruit blijkt dat het bestand niet herkend wordt, ook niet door paint......

• reller
heb je ze ingepakt als zip ofzow? of probeer je ze raw te versturen?

Verwijderd

Topicstarter
haj,

nee, we proberen ze niet als zip of raw te versturen, het is gewoon .jpg

Verwijderd

Ik heb ook XP en upload ook wels fotos naar hema, meestal gaat t wel goed maar ik heb ook soms dat de upload "vastloopt"
Bij het uploaden zie je altijd een pop-up scherm waarin je ziet hoever de upload is, en soms als t misgaat verdwijnt dat scherm dus.
Oplossing, op "Vorige" in internet explorer en nogmaals proberen...dan lukt t weer wel.

Ik heb IE 6.0 NL en XPpro NL met een ADSL internet verbinding.

Groeten, JeroenPrompt
:7
Pagina: 1