Toon posts:

GUI ontwerpen voor Java

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een redelijk complexe GUI maken in Java, ik gebruik als IDE JCreator. Deze ondersteund echter niet het maken van een GUI middels knippen en plakken.

Wat ik me nu afvraag:

Wat is een goed pakket waarmee ik middels knippen en plakken een GUI kan ontwikkelen in Java en dat het pakket zelf de source daarvoor genereert?

Verwijderd

JBuilder van borland

Verwijderd

VisualCafe van Symantec.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf regelmatig met JBuilder gewerkt maar op een low end pentium is hij in tegenstelling tot JCreator gewoon te traag

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik heb vroeger ook wel wat met jbuilder gemaakt, maar op dit moment schrijf ik ze allemaal weer met de hand. Met JBuilder krijg je vaak een enorme klont met code (vooral als je niet meerdere componenten gaat maken). En het aansluiten van de logica vind ik echt een drama.

Het enigste waar ik jbuilder nog wel eens voor gebruik is een 1e indruk gui te maken. Om te laten zien wat je in gedachten hebt.

ps: helemaal in het begin heb ik ook nog wel eens met visual cafe gewerkt, en ik heb versie 4 er wel eens opgehad. Maar ik vind JBuilder trouwens een stuk beter dan visual cafe, dus als ik iets zou pakken zou ik voor Jbuilder gaan. Trouwens je kan ook nog even kijken naar netbeans (alhoewel deze ook zo traag is als stront door een rietje op een langzame bak).

Verwijderd

Topicstarter
JCreator is op zich een goede freeware ide. Is er dan geen goede free/shareware programma waarmee je een java GUI kan ontwikkelen?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

JBuilder, NetBeans, SwingBuilder..

Verwijderd

IBM VisualAge for Java, super.

Je kunt venster creeren met klik en sleep. Ieder venster is een bean met mogelijkheden.

Je kunt zelfs met lijntjes aangeven dat de inhoud van een textfield verstuurd moet worden naar een ander venster als op een knop wordt geklikt.

Beetje duur, maar kan een hoop.
Pagina: 1