[Wine+Kazaa]Het start, maar d/l niet

Pagina: 1
Acties:

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 17:29
hey, ik heb mbv de search Wine en Kazaa Lite aan de praat gekregen. Kazaa start nu (eindelijk :P) en het ziet er ook allemaal geod uit. Maar wanneer ik iets probeer te downloaden, zegt ie meteen: Mislukt (ik heb de NL versie :( )
Wat kan ik hier tegen doen?
het betreft een woody 2.4.18 systeem, en er is geen Windows partitie. Zit er misschien iets fout met socks ofzo? :?

Verwijderd

heb je firewall aanstaan ??

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 17:11
Er zijn voor linux/X ook native kazaa clones te vinden...

Maar doe gerust moeilijk wat makkelijk kan :-) Weet alleen zo snel ff niet meer hoe ze heten.

• Thijsch
Op maandag 15 juli 2002 15:37 schreef -freaky- het volgende:
Er zijn voor linux/X ook native kazaa clones te vinden...

Maar doe gerust moeilijk wat makkelijk kan :-) Weet alleen zo snel ff niet meer hoe ze heten.
nee, er was ooit 1 tekstbase client, maar toen ze het netwerk gingen veranderen werkt die neit meer. Met de firewall is alles goed, op een andere (windows) computer werkt het probleem loos, en er zijn geen andere rules voor die PC. Maar mocht het otch fout zitten, welke poorten moet ik dan forwarden (Coyote linux op de server) :? :? :?

• Thijsch
Het werkt!

ik wilde de verbinding testen door van een oude win98 pc ping op deze pc te zetten, toen kreeg ik echter de voglende error:
WARNING: Trying to use ICMP (network ping) will fail unless running as root

vervolgends heb ik de hele ~/.wine map gekopieerd naar /root , de config file aangepast en toen werkte het!!!

Verwijderd

vervolgends heb ik de hele ~/.wine map gekopieerd naar /root , de config file aangepast en toen werkte het!!!
Ik geloof toch niet dat wine (alpha!) als root draaien een goed idee is }:O

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 15 juli 2002 20:21 schreef denheerscher het volgende:
Ik geloof toch niet dat wine (alpha!) als root draaien een goed idee is }:O
Mja, maar als Kazaa Lite echt zelf ICMP wil babbelen dan moet het een raw socket openen, en daar heb je toch echt root voor nodig. Iets dergelijks heb ik ook met StarCraft: heeft DGA nodig om vloeiend te draaien, en dat kan alleen als root. Het is wat :{ maar wel de enige manier om het fatsoenlijk werkend te krijgen.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Toch doe je iets verkeerd (NOFI)
Kijk eens op http://franksworld.net/wine/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=36&page=1

Bij mij werkt het, en ik draai kazaa/wine als user :)
(ik krijg wel een foutmelding dat dial-up-networking niet werkt (duh), mara als ik die gewoon negeer werkt alles OK, maar het eet wel veel systeembronnen op (30%).

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15

pietje63

RTFM

bij mandrake kan ik ook 1 los programma als root draaien.. misschien is dat een idee?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Pagina: 1