Toon posts:

Maxtor 40GB 5400 RPM - klik piep??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als mijn exchange servertje flink aan het krassen is, hoor ik regelmatig de disk een flinke KLIK en een PIEP geven :? alsof de disk even in de park-stand gaat of zo, heel raar. Ik krijg verder geen foutmeldingen en alles loopt gewoon netjes weer door. Ik ben ook geen data kwijt, en de performance is normaal.

Ik heb ook de temperatuur gecheckd, die is max 35 graden C. Ook redelijk normaal dacht ik.

Moet ik met deze schijf terug naar de winkel?

Verwijderd

die piepjes staan voor een bepaalde foutmelding, dat weet ik , maar ik weet niet voor welke piepjes welke foutmeldingen staan.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 15 juli 2002 15:21 schreef Spooty het volgende:
die piepjes staan voor een bepaalde foutmelding, dat weet ik , maar ik weet niet voor welke piepjes welke foutmeldingen staan.
Mainboards piepen, maar harddisks niet.

Ik denk dat hij gewoon een mechanische piep bedoelt van het harddisk loopwerk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

heb ik al 2 jaar last van. Geen probleem verder.
Het treedt alleen op als ik een flink aantal GB's ga verhuizen

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is zeker geen mechanische piep, en het gebeurd idd. alleen als de disk het extreem druk krijgt.

Als het mainboard de piep geeft, misschien datde fout niet in (op/onder :+ ) de disk zit maar dat de ide controller problemen geeft...

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-03 18:42
Volgens mij is die piep en die klik een teken dat ie em even parkeert omdat ie te warm wordt. Misschien even kijken naar de warmte ontwikkeling van je schijf.
Bij een vriend van mij begon zo ook het einde van zn maxtor harddsik maar kijk even naar die temperatuur.

Oh fuck ik zie net dat je een temp hebt van 35 graden dus dan dan gaat mijn bovenstaande verhaal helemaal niet op. Sorry.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb een D540X in een HP Netserver gebouwd naast een 9,1GB 10K RPM Seagate Cheetah :P
Ding is wel redelijk snel, vooral als je em vergelijkt met die 100% gefragmenteerde Cheetah die bijna 90% vol staat :D
Zo nu en dan hoor ik een klikje alsof ie in standby staat. Veel gebruiken ze die schijf ook niet, met 10 man tegelijk sla je niet veel op op een schijfje voor dataopslag

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 16:48 schreef nadd het volgende:

...

Bij een vriend van mij begon zo ook het einde van zn maxtor harddsik maar kijk even naar die temperatuur.

...
Heb ik tenminste een goed excuus om een nieuwe 7200 rpm te kopen ;)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Misschien kan je voeding da HD niet helemaal aan¿
Als een HD niet genoeg stroom krijgt dan spint een HD idd down met klik [heb ik ook gehad, nieuwe voeding loste het probleem op]

Doet de schijf dat ook tijdens benchmarken bijv, of alleen tijdens "normaal gebruik" als hij druk is¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen dat de voeding te zwakjes is, maar er hangen 2 disks in he systeem en dan zou die andere disk daar ook last van moeten hebben... die andere disk is wel weer een ander type dus misschien is die minder gevoelig.

Ik zal die klikkende piepende maxtor eens in een ander systeem hangen, kijken of het probleem blijft bestaan.
Pagina: 1