Toon posts:

GF4 + Mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje, heb al gezocht trouwens maar konnix vinden :?

Ik las net in een ander topic dat een GF4 Ti / MX niet kon booten op een 2e generatie van MSI moederborden (die rode). Ikzelf heb een MSI k7T Turbo met een KT133A chipset, ook een rode dus, betekend het dat ik mijn bestelde GF4(Ti4200) het beste kan cancelen, of zou hij het gewoon moeten doen?

Degene die dit ter sprake bracht haddet trouwens wel over een KT266A ...

Alvast thxz enzo :)

edit:
Geforce die ik besteld heb is ook een MSI

Verwijderd

Geen last van (zie specs)

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
GeForce 4 MX had daar vooral last van, de Titanium serie dacht ik niet :?
Ik kreeg een GF4MX440 iig niet aan de praat op een MSI K7T266

Verwijderd

Ik ben zelf opzoek naar een mobo voor mijn nieuwe Systeem. Ik ga binnekort namelijk MOBO Proc Geheugen en GF4 ti 4400 kopen iemand suggesties?

PS : Hij moet DDR ondersteunen.

Verwijderd

Kan iemand dit bevestigen door middel van een Bron / Artikel ? Wist dit namelijk niet... en is wel erg handig om te weten als je de hele dag met puters aan het spelen bent :)

Verwijderd

Topicstarter
thx voor jullie snelle reacties .. maar als ik zo kijk hebben jullie beide VIA266A chipset, ik heb er 1 van 133 ... stel hij doettet niet kan ik het dan oplossen door de BIOS te flashen?

ideetje :) : kunnen we niet een groot topic maken met daarin de mobo's en kaarten (hoeft niet per-sé GF te zijn) die NIET samen gaan ? of is dit een dom ideetje :D

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Op maandag 15 juli 2002 15:20 schreef Sensation16 het volgende:
Ik ben zelf opzoek naar een mobo voor mijn nieuwe Systeem. Ik ga binnekort namelijk MOBO Proc Geheugen en GF4 ti 4400 kopen iemand suggesties?

PS : Hij moet DDR ondersteunen.
MSI KT3 DDR333 + Leadtek GeForce 4 Ti4400 128Mb lijkt me een goede oplossing (gaat iig wel werken). Maar er zijn zoveel andere merken waaruit je kan kiezen :)

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 15:22 schreef wannab33 het volgende:
thx voor jullie snelle reacties .. maar als ik zo kijk hebben jullie beide VIA266A chipset, ik heb er 1 van 133 ... stel hij doettet niet kan ik het dan oplossen door de BIOS te flashen?

ideetje :) : kunnen we niet een groot topic maken met daarin de mobo's en kaarten (hoeft niet per-sé GF te zijn) die NIET samen gaan ? of is dit een dom ideetje :D
Mijn bordje heeft een kt133a chipset hoor (bordje met sdram)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 15:25 schreef neo.reloaded het volgende:

[..]

Mijn bordje heeft een kt133a chipset hoor (bordje met sdram)
o zorry niet gezien dan :D (kzag Turbo 2 staan, op die van mij staat alleen Turbo, dus ging ervan uit dat Turbo 2 een 266 was :+ ) en wat voor GF heb jij d'rop?

edit:
dom zeg het stond gewoon in je sig maar is wel een MX :? hoe zittet dan met de Ti serie ?? enniewon? thxz alvast

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 15:29 schreef wannab33 het volgende:

[..]

o zorry niet gezien dan :D (kzag Turbo 2 staan, op die van mij staat alleen Turbo, dus ging ervan uit dat Turbo 2 een 266 was :+ ) en wat voor GF heb jij d'rop?
Gforce MX440 van Leadtech, die waar volgens jou dat probleem mee is.

Uit de andere reply's leid ik wel af dat het probleem eerder bestond met de 266 chipset en de MX serie.

Aangezien jij een 133 chipset en een TI hebt denk ik dat het probleem voor jou niet van toepassing is.

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 15:22 schreef Marcj het volgende:

[..]

MSI KT3 DDR333 + Leadtek GeForce 4 Ti4400 128Mb lijkt me een goede oplossing (gaat iig wel werken). Maar er zijn zoveel andere merken waaruit je kan kiezen :)
Het moet een Mobo zien die een Athlon XP 2200+ aankan die ga ik namelijk aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Aha .. maar in principe zou MSI het toch gewoon op MSI moeten doen of niet ? anders zou ik gewoon de BIOS kunnen flashen denk ik of niet? :)

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 15:48 schreef wannab33 het volgende:
Aha .. maar in principe zou MSI het toch gewoon op MSI moeten doen of niet ? anders zou ik gewoon de BIOS kunnen flashen denk ik of niet? :)
Daar ben ik vrijwel zeker van ja, anders zou het wel een hele grote flater van MSI zijn niet.

Kijk anders eens op de site van MSI naar de bios updates van jou bordje, daar staat altijd bij welke problemen er opgelost worden door de updates.
(Mijn bios is nog steeds de originele, bordje gekocht in febr. )

Verwijderd

Topicstarter
k ... goh er komen een stuk of 6 BIOS updates voorbij gescrolt, geen ID welke ik dan moet hebben? Staat nergens update voor ti 4200 ofzo ... suggesties?

http://www.msi-computer.nl/

Verwijderd

Hier staan alle bios updates voor jou bordje

http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=100&NAME=MS-6330%20Ver3.0

Er staat wel niks bij over het probleem waar we het over hebben, dus denk niet dat het bestaat :)

Verwijderd

Topicstarter
he harstikke bedankt eej! (brabants :D ) nou er staat nergens die fout idd, zou ook kunnen omdat ze het gewoon nog niet hebben opgelost :9 nah ik w8 maar op mn kaart, imho moettie - et maar gewoon doen :)

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 16:10 schreef wannab33 het volgende:
he harstikke bedankt eej! (brabants :D )
Ben wel belg maar zover versta ik het nog wel :P

TIP: elke biosupdate houdt ook de vorige updates in
(moest je willen updaten versie 3.5 nemen dus)

Verwijderd

Topicstarter
mjah dat haddik al begrepen ...
maar er staat bv :
- Fixed AMD XP 1700+ misdisplay issue

wil dat zeggen dattik dr een 1700+ op kan planten?

Verwijderd

Inderdaad, zo kan je er tot een 1700+ op kwijt, en mist een bios update tot 2000+ (palomino core wel te verstaan)

Verwijderd

Topicstarter
das 1337 ! he thxz voor alle hulp die je me geboden hebt, ben nu uitgevraagd :D

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 16:22 schreef wannab33 het volgende:
mjah dat haddik al begrepen ...
maar er staat bv :
- Fixed AMD XP 1700+ misdisplay issue

wil dat zeggen dattik dr een 1700+ op kan planten?
Eh nee, de oudere versie van de bios flash had het probleem dat de xp 1700 als een 1800 herkend werd.

BTW een GF4Ti werkt gewoon, heb zelf een asus 8440 en loopt zonder problemen.

Verwijderd

GEEN msI gf4 ti4400 kopen
Schijnen veel problemen te hebben, waaronder ik.
slechte geheugenchips.
ga voor Asus, Gainward of Leadtek.

Verwijderd

Topicstarter
kKoop ook geen ti4400, ik koop wel een ti4200 :9 sterker nog ik hebbem al gekocht :)

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Mijn Asus GF4 Ti4400 werkt perfect op de MSI K7T Turbo (Ver 3.0, Geen LE).
Pagina: 1