[procase] Over de IPC-C2L

Pagina: 1
Acties:

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 19:50

PowerSp00n

There is no spoon

Topicstarter
Hallo,

ik wil even wat weten over de Procase Rackmount 2U IPC-C2L 300 (wit ;)). Op het plaatje in de tweakers.net shop is te zien dat achter de hd's de voeding zit. Nu komt hier eerst een IBM IDE HD, maar ik heb ook een SCSI met zo'n plaatje achterop (ben verder SCSI n00b enzo :P) past dat wel? En de CPU Cooler moet dat nog iets speciaals zijn of past dat gewoon?

Bedankt alvast...

Verwijderd

rofl

ze weten het zelf ook niet >:)

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 22:35 schreef Identiteitscrisis het volgende:
rofl

ze weten het zelf ook niet >:)
Jij wel? Nee? Geen zin in slotje e.d. |:(

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Topicstarter
Is er echt niet iemand die het weet? :'(
maar ik heb ook een SCSI met zo'n plaatje achterop
Even voor de duidelijkheid, ik bedoel zo'n kaartje. Weet niet precies wat het doet :). Dit bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: http://powersp00n.mine.nu/scsikaart.jpg

Verwijderd

Ziet eruit als een converter van SCA (80 pins SCSI met interne voeding) naar 68 pins met een losse voeding (witte blok onder de kabel) Of het past weet ik niet.

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Topicstarter
Hmm dus ding zou ook voeding via de scsi kabel kunnen krijgen zeg maar? Maar daar heb je dan ook weer een andere SCSI controller voor nodig?

* PowerSp00n wil graag weten of er nog genoeg ruimte tussen de voeding zit dat dit ding erin kan :).

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-08 14:00

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je de harde schijven omgedraaid onder elkaar plaatst (zodat de IDE connector aan de andere kant zit dan de SCSI connector) zou het wel moeten passen. We hebben zelf op die manier twee SCSI schijven onder elkaar gepropt in een Procase kast (http://tweakers.net/ext/i.dsp/1022718956.jpg).

De SCSI harddisk krijgt z'n stroom bdw niet uit de SCSI kabel. De SCA connector van de harddisk is bedoeld voor hotswapping. In dat geval zijn de 68-pins SCSI kabel en de molex stroomconnector aangesloten op de backplane van de swapbay.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Sorry voor de schop, maar ik zit ongeveer met dezelfde vraagtekens. Ik twijfel op het moment tussen de C2S en de C2L, voor het prijsverschil vind ik de extra interne 3,5" en EATX mogelijkheid wel intressant... Echter vraag ik mij nogal af of dit wel zou werken... In de meest "extreme" omstandigheid heb je totaal een 6-tal SCSI schijven voor en achter de midden in de unit geplaatste voeding hebben... De voeding wordt dan al warmer, gezien hij veel stroom moet leveren, en de schijven zullen hier denk ik ook niet erg blij mee zijn met die enkele 8cm koeler aan de achterkant. Dit zie ik dan weer minder terug bij de C2S, welke iets compacter is en minder uitbreidingsmogelijkheden heeft. Kan iemand me hier iets "zinnigs" over zeggen? En Femme, dat plaatje wat je laat zien, da's toch geen C2L? Ik herken het binnenwerk van het plaatje iig niet als die C2L, want als het inderdaad op die manier zou kunnen zou het ideaal zijn...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Schopje voor bovenstaande vraag :-)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-08 14:00

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De kast op het plaatje is de C2R: http://viddel.shop.tweake...=product&nr=160&groep=006 .

In de review database van Storage Review kun je terugvinden welke SCSI schijven de meeste hitte genereren. De nieuwe Seagates zijn het koelst. Ik denk dat zes nieuwe 15K.3's of 10K.6'jes het wel met z'n zessen moeten kunnen uithouden. Er zijn ook 1U kastjes waar 4 hotswap SCSI schijven in kunnen en de ruimte en koeling is in dergelijke koste nog veel beperkter. De 300W-voeding wordt denk ik een groter probleem als je zes schijven wilt gaan ophangen.
Pagina: 1