Ik ben in het bezit van:
een (± 15 jr. oude) "Philips 26CE2281" TV,
en een pc met 'Hercules 3D Prophet 8500LE 128mb' videocard
Uiteraard wilde ik mijn DivX'jes hiermee op de TV laten zien.
Ik sloot de tv op m'n pc aan d.m.v. een scart-kabel met 2 tulp-ingangen (voor video en audio).
Dit ging 2 dagen lang goed.
>> Vandaag echter wilde de tv niets weergeven.
Níet alleen het signaal vanaf mijn computer blijft weg: ik kan ook helemaal geen televisiezenders meer ontvangen.
Het gelúíd van de TV-out is echter nog wél met de tv te ontvangen.
!) Mijn videokaart gaf aan dat de TV maximaal op een resolutie van 1024x768 zou kunnen worden aangestuurd, bij een refreshrate van 60 Hz. Ik stuurde het TV-out signaal met 'n resolutie van 800x600 bij 60Hz.
>>> Het lijkt er nu dus op dat de beeldbuis o.i.d. stuk is [ik gok maar wat]
Uiteraard heb ik al flink gesearched, maar ik heb niet echt antwoord kunnen vinden op mijn vragen.
?) Komt het vaak voor dat je TV het opgeeft, nadat je hem op de PC aansluit?
??) En heeft dit misschien te maken met het feit dat de tv een nogal verouderd model was?
???) Zou de kapotte TV misschien zijn veroorzaakt, doordat ik bijvoorbeeld de aansluit niet goed heb gedaan? <bijvoorbeeld in de verkeerde volgorde: 1st tv aan & dan scart erin, daarna tv-out aanzetten op pc of zoiets>
????) HOE zou ik in het vervolg kunnen voorkomen dat ik nog een TV mollestreer?
een (± 15 jr. oude) "Philips 26CE2281" TV,
en een pc met 'Hercules 3D Prophet 8500LE 128mb' videocard
Uiteraard wilde ik mijn DivX'jes hiermee op de TV laten zien.
Ik sloot de tv op m'n pc aan d.m.v. een scart-kabel met 2 tulp-ingangen (voor video en audio).
Dit ging 2 dagen lang goed.
>> Vandaag echter wilde de tv niets weergeven.
Níet alleen het signaal vanaf mijn computer blijft weg: ik kan ook helemaal geen televisiezenders meer ontvangen.
Het gelúíd van de TV-out is echter nog wél met de tv te ontvangen.
!) Mijn videokaart gaf aan dat de TV maximaal op een resolutie van 1024x768 zou kunnen worden aangestuurd, bij een refreshrate van 60 Hz. Ik stuurde het TV-out signaal met 'n resolutie van 800x600 bij 60Hz.
>>> Het lijkt er nu dus op dat de beeldbuis o.i.d. stuk is [ik gok maar wat]
Uiteraard heb ik al flink gesearched, maar ik heb niet echt antwoord kunnen vinden op mijn vragen.
?) Komt het vaak voor dat je TV het opgeeft, nadat je hem op de PC aansluit?
??) En heeft dit misschien te maken met het feit dat de tv een nogal verouderd model was?
???) Zou de kapotte TV misschien zijn veroorzaakt, doordat ik bijvoorbeeld de aansluit niet goed heb gedaan? <bijvoorbeeld in de verkeerde volgorde: 1st tv aan & dan scart erin, daarna tv-out aanzetten op pc of zoiets>
????) HOE zou ik in het vervolg kunnen voorkomen dat ik nog een TV mollestreer?