[dualmonitor] kan primair/secundair niet wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 19:14
Heb vandaag wat liggen klooien met een tweede monitor. Aangezien er videokaart + monitor op de zolder stond weg te rotten, heb ik hem maar in m'n huidige systeem gegooid.

De volgende kaarten zitten er dus nu in:

agp: Diamond Viper Riva TNT2
pci: S3 Trio 32/64

Om deze twee aan de praat te krijgen, moest ik me bios instellen om de pci eerst te pakken. So far so good. Maar nu wil ik natuurlijk niet me S3 als primair kaartje hebben. Dus switchen, en daar gaat het dus mis. Windows wijgert dit. Windows 98SE overigens. En dus de vraag? Heeft er iemand een oplossing, aangezien het mogelijk moet zijn. Meerdere mensen op http://www.realtimesoft.com/multimon/guide/ hebben in win98 ook een tnt2 als primair en een s3 trio als sequndair aan de praat gekregen.

tää on taas niin tätä

Verwijderd

Als win98 draait kan je in de bios op AGP instellen en onder w2000 met pci opstarten.

• Eranum
Met agp opstarten heb ik geprobeerd, maar de s3 blijft dan dood :)

tää on taas niin tätä

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Waarom die PCI als primair in je bios??????
Voor win 98 is dat niet nodig, bij mij werkte de pci gewoon normaal als secundaire monitor als de agp op primair stond.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:47

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

weet je zeker dat beide videokaarten goed functioneren... anders kan je ff kijken of het met een andere secundaire PCI ook lukt...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

en als je de PCI videokaart in een andere slot zet?

• Eranum
Ben er achter, wanneer ik opstart met me S3 Trio als secundair, geeft hij bij systeembeheer aan, dat de S3 Trio geen multimonitor ondersteund. Da wordt dus ff zoeken of ik nog ergens een ander kaartje vandaan kan halen. Of andere stuurprogramma's die het wel kunnen.

tää on taas niin tätä

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 16:34 schreef ThePartyBorg het volgende:
Ben er achter, wanneer ik opstart met me S3 Trio als secundair, geeft hij bij systeembeheer aan, dat de S3 Trio geen multimonitor ondersteund. Da wordt dus ff zoeken of ik nog ergens een ander kaartje vandaan kan halen. Of andere stuurprogramma's die het wel kunnen.
Raar ik draai die videokaart wel als sec videokaart :?
Misschien andere bios versie

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

S3 kaarten (of eigenlijk de drivers) ondersteunen inderdaad geen multimonitor. Dit is omdat die drivers al sinds jaren niet meer geupdate worden...

Koop gewoon een TNT2 M64 of TNT2 Vanta PCI kaartje als secundaire kaart, dat werkt prima, en je hebt nog maar 1 driver nodig ook.

My other computer is your windows box.

Pagina: 1