Ik heb een ListView die gevuld is met een aantal schappen. De gebruiker heeft deze schappen in een bepaalde volgorde gezet.
Nu moet er een update query uitgevoerd worden om de nieuwe positie van de schappen te bewaren. Dus het 1e schap krijgt positie 0, het 2e positie 1, enz....
De tabel is als volgt:
Nu kan ik natuurlijk voor iedere regel in de ListView een aparte update query maken:
Mijn vraag is nu of het misschien met 1 query kan, waardoor het een stuk sneller wordt?
Overigens het systeem is een multi-user systeem, dus het kan zijn dat een schap verwijderd is bij het proberen te wijzigen van de positie. Dat is geen probleem, hij zou dan gewoon met het volgende schap verder moeten gaan.
(Ik maak gebruik van Interbase 6.0)
Nu moet er een update query uitgevoerd worden om de nieuwe positie van de schappen te bewaren. Dus het 1e schap krijgt positie 0, het 2e positie 1, enz....
De tabel is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
| Tabelnaam: BESTELBOEKSCHAPPEN
Velden: BESTELBOEKID Integer not null (PK)
SCHAPID Integer not null (FK)
POSITIE Integer not null
en nog een paar velden die nu niet van belang zijn |
Nu kan ik natuurlijk voor iedere regel in de ListView een aparte update query maken:
code:
1
2
3
4
| UPDATE BESTELBOEKSCHAPPEN SET POSITIE = 'hier de index van de regel in de ListView' WHERE BESTELBOEKID = '...' AND SCHAPID = '....' |
Mijn vraag is nu of het misschien met 1 query kan, waardoor het een stuk sneller wordt?
Overigens het systeem is een multi-user systeem, dus het kan zijn dat een schap verwijderd is bij het proberen te wijzigen van de positie. Dat is geen probleem, hij zou dan gewoon met het volgende schap verder moeten gaan.
(Ik maak gebruik van Interbase 6.0)