Het lijkt me wel een cool idee om zo'n auto-aansteker in je PC in te bouwen, maar ik heb zelf geen idee hoe het moet (en ik rook niet dus voor mij heeft het geen zin) maar misschien is het wel een cool plan voor iemand die er verstand van heeft en die er verder ook nog wat aan heeft
is niet echt moelijk, heeft 2 kabeltjes nodig(+ en -) op 12v
volgens mij trekt zo'n ding aardig wat stroom hoor 
Of je voeding het aankan is wat anders.
Of je voeding het aankan is wat anders.
Hoezo zou de voeding dit niet kunnen trekken dan. Hij kan toch maar max. 12 volt leveren ?
Daddy of 3 :)
Verwijderd
12 volt leveren ? wat de voeding ? ja ... maar het gaat om het vermogen dus het aantal watt. wat de aansteker gebruikt
Even een ampere meter serieel aan de aansteker in de auto hangen en je weet hoeveel ampere hij trekt. 
Als je deze waarde hebt even kijken of je voeding het aan kan.
En anders gewoon proberen hè
Als je deze waarde hebt even kijken of je voeding het aan kan.
En anders gewoon proberen hè
Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...
Doe je het toch voor je gasten
>Select * FROM users WHERE clue > 0
Op maandag 15 juli 2002 14:57 schreef holkever het volgende:
mensen waar hebben we het nu over hahahahhahahah
Als je niks te zeggen hebt zeg dan niks.
Verwijderd
Wil iemand met een auto ff checken wat zo'n ding in Amps treks dan??
Lijkt mij namelijk ook wel ultiem
Kan hier nooit een aansteker vinden
Lijkt mij namelijk ook wel ultiem
Kan hier nooit een aansteker vinden
Dat ding trekt je hele voeding uitelkaar, en brengt alleen maar extra warmte in je kast. Je zou er een aparte voeding voor moeten gebruiken en de boel goed isoleren daar bij dat ding.
http://68.12.198.137:8080/wc2001/CaseMod04.JPG
En deze URL is wat aan de lange kant
http://68.12.198.137:8080/wc2001/CaseMod04.JPG
En deze URL is wat aan de lange kant
Als je een autoaansteker erop wilt zetten moet je wel rekening houden met je voedingswattage. Ik heb er een aparte AT voeding voor gepakt want naast die aansteker heb ik ook 6 grote casefans en die hoor je dimmen als die aansteker ingedrukt wordt. Dus je harde schijven op dezelfde voeding zou ik je niet aanraden.
als je nou een gasaansteker inbouwt, dan kun je hem electrisch onsteken! (lekkere steekvlam, cdtjes branden in 5 seconden
das wel erg veel voor een voeding...Op maandag 15 juli 2002 16:29 schreef exter het volgende:
Net even gemeten, 6A
Verwijderd
Leuk idee, maar de uitvoering is blijkbaar zeer gecompliceerd.
For experienced modders only! (ik niet dus, ik brand alleen dan mijn kast tot de grond toe af)
For experienced modders only! (ik niet dus, ik brand alleen dan mijn kast tot de grond toe af)
Ik ga toch voor ene ouwe at xtra in je peeceetje. beetje knutselen en komt goed!
Verwijderd
Er zijn tegenwoordig ook heel leuke draadloze aanstekers te koop, geen idee wat het bereik is, dat heb ik niet getest, maar je kunt er in ieder geval je hele huis mee doorlopen.
Ik denk (net als de mede GoT-ers) dat dit teveel van te voeding vergt. 6A en de warmte ontwikkeling is niet postief voor je PC.
/HK mode
Stoppen met roken. Ben je gelijk van je vraag verlost.
/HK mode
Stoppen met roken. Ben je gelijk van je vraag verlost.
Ze blijken ook buiten te werken. Heb ik gehoord. Maar dan moet je soms het weer (storm en regen) even tweaken.Op dinsdag 16 juli 2002 08:34 schreef polytweaker het volgende:
Er zijn tegenwoordig ook heel leuke draadloze aanstekers te koop, geen idee wat het bereik is, dat heb ik niet getest, maar je kunt er in ieder geval je hele huis mee doorlopen.
Op dinsdag 16 juli 2002 08:34 schreef polytweaker het volgende:
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Of anders bouw je zo'n Zippo in een lege CD-drive, die dan openklapt als de CD-lade naar buiten komt
Verwijderd
gas soldeer boutjeOp dinsdag 16 juli 2002 10:43 schreef CybErik het volgende:
Of anders bouw je zo'n Zippo in een lege CD-drive, die dan openklapt als de CD-lade naar buiten komt
Hmm.. Dit doet me denken aan een topic van een jaar of anderhalf geleden 
Maareh, die 6A, is dat als het ding warm is geworden?
Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat zo'n ding bij inschakeling een behoorlijke piekstroom trekt, wat je voeding meestal niet zo lekker vind!
Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat zo'n ding bij inschakeling een behoorlijke piekstroom trekt, wat je voeding meestal niet zo lekker vind!
Wel handig, kan je je telefoon opladen via de PC... Ff je fiets oppompen mbv. zo'n 12V compressor... Of je gebruikt je autostofzuiger om je keyboard schoon te houden etc.
Of je begint natuurlijk met roken...
Of je begint natuurlijk met roken...
Verwijderd
'k heb een autoaansteker even aan een regelbare 10A voeding gehangen bij 12V, bij het aansluiten ging de meter naar 6A, voeding ging niet in z'n begrenzing, die op dat moment op 7A stond.Op dinsdag 16 juli 2002 12:08 schreef Twynn het volgende:
Hmm.. Dit doet me denken aan een topic van een jaar of anderhalf geleden
Ook geen piekje.
Bij het opwarmen liep de naald iets terug richting 5.7A.
hehe, mijn moeder is maagd....Op dinsdag 16 juli 2002 08:34 schreef polytweaker het volgende:
[probeer lollig te zij modus]waar steek jij je auto mee aan??[/probeer lollig te zij modus]
Gewoon een gaatje dremelen dat ding er in plakken, moet je wel ff meten of hij niet te veel ampjes trekt en hoeveel hitte komt er van zo'n ding voor je je kast of proccessor aansteekt!
Gewoon een gaatje dremelen dat ding er in plakken, moet je wel ff meten of hij niet te veel ampjes trekt en hoeveel hitte komt er van zo'n ding voor je je kast of proccessor aansteekt!
Beetje zinloos idee toch? zo kan ik er ook nog wel een bedenken:
magnetron in je PC, dan hoef je niet te stoppen met gamen als je honger hebt. Pleur je gewoon een maaltijd in de magnetron.
magnetron in je PC, dan hoef je niet te stoppen met gamen als je honger hebt. Pleur je gewoon een maaltijd in de magnetron.
Of zet gewoon een auto-accu in je case
(of met een extra voeding maar maar je moet bij allebei de oplossingen wel wat meer ruimte hebben
)
Verwijderd
koelkast die zig zelf ook aanvult natuurlijkOp dinsdag 16 juli 2002 22:14 schreef CybErik het volgende:
Zo heb ik nog een idee:
Bouw een PC in je ultragrote relax-stoel, naast je al ingebouwde koelkast, telefoon en boxen
Lol, met extra boordcomputer die terugpraat, massage, en als het kan ook nog sauna en bubbelbadOp dinsdag 16 juli 2002 22:39 schreef Dannyke het volgende:
[..]
koelkast die zig zelf ook aanvult natuurlijk
Verwijderd
lol aan sluiten en dan die gloei plug ff op warmen
kijken hoe lang het duurt voor dat ie reboot als dat niet direct gebuert
Verwijderd
nog een probleem, je moet heel soms opstaan om naar het watercloset te gaanOp dinsdag 16 juli 2002 23:02 schreef CybErik het volgende:
[..]
Lol, met extra boordcomputer die terugpraat, massage, en als het kan ook nog sauna en bubbelbad
Maar lijkt met niet zo'n goed idee die sig aansteker, misschien wel handig, maar je kan meteen 12 fans bijplaatsen om je kast koel te houden met zo'n gloeiend stuk ijzer erin. Gevolg: Fans blazen bij elkaar zo hard dat sig meteen weer uit is
Als ik naar de topictitel kijk, dan ben je nogal iets geweldadigs van van plan
Auto's aansteken 
'Sigaretten-aansteker' is de naam
Waar je ook op moet letten is of je frontje wel sterk genoeg is. Ik heb zp'n ding wel is ingebouwd en als je dat niet goed vast zet dan zit die zo weer los hor.
Trouwens wel leuk idee. Moet je is proberen een auto te starten via je '[Sigaretten-aansteker]-baybus'
Kijken of je dan wel een reboot krijgt
'Sigaretten-aansteker' is de naam
Waar je ook op moet letten is of je frontje wel sterk genoeg is. Ik heb zp'n ding wel is ingebouwd en als je dat niet goed vast zet dan zit die zo weer los hor.
Trouwens wel leuk idee. Moet je is proberen een auto te starten via je '[Sigaretten-aansteker]-baybus'
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
zouw wel moeten lukken met een AT voeding denk ik. (kun je meteen de fan er uit slopen als je er verder niet veel vermogen aan hangt tijd dat de aansterek stroom trekt is tekot om de voeding warm te maken en je trekt natuurlijk alleen 12 volt)Heb ooit een keer een at voeding kort gesloten met een amp. meter komt dan gewoon de stroom af die in de specs. staan. spanning zakt dus gewoon in.
ik denk dat het wel mee valt dat je case extra warm wordt. die aansteker staat maar heel ff aan. en de meeste warmte gaat in de plug zitten die je er uit haalt.
je moet hem natuurlijk niet een half uur ingedrukt houden.
kun je meteen je proc koelen met de koelkast. heb je een KC. ipv. WC. makkelijk als je je proc wil over klokken.
ik denk dat het wel mee valt dat je case extra warm wordt. die aansteker staat maar heel ff aan. en de meeste warmte gaat in de plug zitten die je er uit haalt.
je moet hem natuurlijk niet een half uur ingedrukt houden.
[nog 1 onzin op merking]Op dinsdag 16 juli 2002 22:14 schreef CybErik het volgende:
Zo heb ik nog een idee:
Bouw een PC in je ultragrote relax-stoel, naast je al ingebouwde koelkast, telefoon en boxen
kun je meteen je proc koelen met de koelkast. heb je een KC. ipv. WC. makkelijk als je je proc wil over klokken.
[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|
Het is in ieder geval wel mogelijk (op de een of andere manier), want ik heb er ondertussen al een paar plaatjes van gezien. Mwah, anders bouw je gewoon een Zippo in je baybus
Pagina: 1