Toon posts:

NAT verliest mappings ???? help me !!

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok hier het geval: ik wilde 3 poorten extra openzetten voor een progje. dat lukte wel, maar 2 werkten er maar, de andere niet. ik heb gescand met superscan 2.0 (www.foundstone.com/knowledge/free_tools.html) en via een site (http://www.preinheimer.com/edonkey/serverlist/connectiontest.cgi)

zo kwam ik erachter dus.het was heel vreemd want in de NAT tabel stond ie er gewoon in. ok dus ik die entry op een andere plaats zetten (bovenin), misschien dat et dan werkte dacht ik. neit dus. ik heb dat trouwens gedaan via een .cfg file met sendcmd doorsturen (deed ik altijd).

ok zo gedaan. maar toen werkte alle poorten niet meer! terwijl ze allemaal netjes in de tabel stonden.

ok dus ik aan de slag met van alles en nog wat, via ftp nat.in uploaden, handmatig invoeren via telnet, de hele zooi flushen,saven, defaults erin, resetten...bla bla alles dus. ook nog met die handig auto mapping tool geprobeerd, top programma

http://www.xs4all.nl/~profoon/mirdesign/index2.html

, leek te werken, maar helaas nog geen success. en nu is het helemaal vreemd......mn entries worden nu gewoon vergeten ! dus niet na een reset ofzo...nee gewoon terwijl ik surf of iets worden ze van de tabel gehaald! ook als ik de ini file eraf haal en naar inhoud kijk staan alleen een paar binds erin thasts it. en dat terwijl dat progje perfect aangaf dat die poorten erin zaten zonder fouten of niks.

ok zoals je ziet heb ik mn normale dingen, www en e-mail toch werkend (vraag me niet hoe). maar ik kan dus voor de rest niks instellen....of het werkt niet of hij vergeet et gewoon!

ik heb trouwens wel met NAT disable en enable geprutst.....(op externe IP dus). als je enabled moet je aangeven of je type none of PAT wilt....wat moet ik kiezen ? ik dacht PAT...heb beiden geprobeerd....maakte niet uit.

kan iemand me helpen ??? dit is wel heel vreemd.

thanks alvast!

Tim.

sorry was in haast vergeten te melden welke zooi ik had....ik heb die de beroemde/beruchte alcatel modem (tweaked firmware 2.61)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
[topic=467070/1/100]

Ik heb het opgelost zoals in dat topic te zien door naar een andere firmware te gaan, misschien werkt dat ook voor jou ?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Beetje dubbelpost:

[topic=550100/1/50]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 14:25 schreef [Airwolf] het volgende:
[topic=467070/1/100]

Ik heb het opgelost zoals in dat topic te zien door naar een andere firmware te gaan, misschien werkt dat ook voor jou ?
ik heb al 2.61....als je hoger gaat dan kun je volgens mij niet makkelijk in expert mode komen, en je verliest toch al je settings ? en waarom werkt het eerst wel en dan niet ? dat is toch geen bug in de firmware lijkt me....

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op maandag 15 juli 2002 14:36 schreef toolman2k het volgende:

[..]

ik heb al 2.61....als je hoger gaat dan kun je volgens mij niet makkelijk in expert mode komen, en je verliest toch al je settings ? en waarom werkt het eerst wel en dan niet ? dat is toch geen bug in de firmware lijkt me....
Als je hoger gaat dan moet je ipv EXPERT TD --> Prompt typen, dus dat is niet zoeen probleem.

En in de alcatel firmwares zitten veel bugs, dus je zou het moeten uitproberen anders weet je het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 14:45 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Als je hoger gaat dan moet je ipv EXPERT TD --> Prompt typen, dus dat is niet zoeen probleem.

En in de alcatel firmwares zitten veel bugs, dus je zou het moeten uitproberen anders weet je het niet.
ummm lijkt er wel op he. maar doe ik nu niet. kan pas later....anders krijg ik klappen van mn pa hiero....die zit ook te mailen en browsen. ik laat het weten als het zover is.

Verwijderd

[topic=550100/1/50]

crosspost.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.