Internet Connection Sharing en Spellen

Pagina: 1
Acties:

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Topicstarter
Voor het eerst dat er echt helemaal niets in de search staat!

Ik heb thuis (net zoals waarschijnlijk de meeste mensen met breedband internet hier) mijn Kabelmodem aan een Win2K server draaien die voor mijn "thuisnetwerkje" (PC van mij en die van mijn vriendin) het internet, de printer en een klein stukje file-storage (mail/palm etc.) deelt.

Nu ben ik zelf een recreatief gamer. Die gasten op de gemiddelde internet server zijn veeeeeel te goed voor mij. Voor zowel mij als hen niet leuk spelen (voor hun te makkelijk). Dus verbind ik af en toe met mijn broer en spelen wij een spelletje dit of dat (quake/jedi knight 2 etc.). In deze opstelling is het alleen wel zo dat mijn broer altijd de gameserver moest zijn, omdat wanneer ik op mijn GameBak de gameserver draaide, hij niet langs mijn server kwam.

Nu heeft mijn broer sinds kort dezelfde opstelling als ik staan (alleen ADSL -> servertje -> game PC). En dus: No more gaming, omdat het servertje niet standaard de game verbinding oppakt en doorgooit als er iets van buitenaf komt. (Zie vorige paragraaf).

- Onze beide servers zijn niet sterk genoeg om als dedicated server te draaien.

- Ik gebruik internet connection sharing van Windows 2000 Server zelf.

- Ik wil liever geen 3rd party software gebruiken... Het moet hierbinnen op te lossen zijn.

Mijn uiteindelijke vraag na veel uitleg:

Welke poorten moet ik openzetten om binnenkomende game requests voor mijn GameBak direct daarnaartoe door te sturen. Dit bedoel ik dan voor spellen: Quake III, Jedi Knight II, en voor mijn vriendin meteen maar Heroes III...

System Specs

• FuLLStOp340
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09-2025
Het is een bekend probleem en ik heb precies hetzelfde. Ook het versturen van bestanden over bijvoorbeeld msn messenger lukt niet.

Voorzover ik weet kan er aan Internet Connection Sharing van Microsoft niets geconfigureerd worden (behalve aan of uit). Als dit wel mogelijk is dan hou ik me aanbevolen voor meer informatie.

Het probleem zelf is de NAT translatie. Het aanbieden van een applicatie op een bepaalde poort is niet voldoende om geforward te worden op de juiste manier.

Proxy software zoals WinGate, WinRoute maar ook ISA server van Microsoft kan dit opgelost worden door bepaalde port redictions op te stellen.

bijv quake2 :

CLIENTA > INTERNET > SERVER > CLIENTB

CLIENTB start een q2 server en accepteert connecties op CLIENTB:27910

CLIENTA start q2 op en connect op SERVER:27910

SERVER ontvangt request van CLIENTA op poort 27910

SERVER proxy software kijkt op deze port redirections heeft voor requests op deze poort.

Op SERVER staat een port redirection van SERVER:27910 naar CLIENTB:27910

SERVER stuurt de request door naar CLIENTB:27910

CLIENTB ziet de request en pakt deze op zoals dit normaal ook gebeurt.

Met Internet Connection Sharing is het probleem dus duidelijk (dit port redirectionschematje is daar niet aanwezig).

Mijn inziens is de oplossing toch dan extra software te gebruiken.

greetz,

fullstop

Greetz, FuLLStOp

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:21
ik heb ooit een tool gehad om ICS in te stellen, zal het es opzoeken

hebbes:
http://www.practicallynetworked.com/sharing/ics/icsconfiguration.htm
If you've been wrestling with trying to figure out how to get ICS to allow people to access servers on the ICS client machines, help has arrived!
ICS Configuration (written by Harley Acheson) is a handy utility that makes it easy to open, close and otherwise manage ports in ICS.
succes!!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:21

• FuLLStOp340
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09-2025
Jah! - punten scoren! ;)

Dat ga ik meteen ff proberen thuis :)

Als het werkt dan is het enige wat je nog nodig hebt de poortnummers van de verschillende games.

Dan zou het bovenstaande na configuratie moeten werken!

thanx for the info,

fullstop

Greetz, FuLLStOp

• Collidor

Collidor

Topicstarter
In ieder geval bedankt allemaal alvast voor de genomen moeite...
Op maandag 15 juli 2002 16:41 schreef reller het volgende:
ow sjit had niet gezien dat je windows2000 draaide |:(
no problemo...

Dat portforwarding had ik wel stiekum al gevonden, alleen weet ik dus van een hoop games nog geen poortnummers, en of het nou TCP of UDP poorten zijn.

Bijv: Heroes III wil op 4269 zitten... Heb ik geforward staan naar mijn vriendin, maar iemand anders ziet nog steeds geen server op mijn IP (dus die van de chello...).

In theorie klopt het dus allemaal wel, maar in de praktijk weer eens niet :( .

Iemand die bijv Quake III al heeft lopen die nog tips kan geven?

[/edit] even de heroes port in werkelijke waarde veranderd.

System Specs

• Collidor

Collidor

Topicstarter
Hmmmm. Al die gamers zitten natuurlijk niet op GOT... Er is niet echt respons... :z

Ik wil zo graag weten of iemand dit al aan de gang heeft en eventueel nog tips heeft met het instellen..

(Eigenlijk een net schopje... Moet kunnen na bijna 29 urr toch??)

System Specs

Pagina: 1