Toon posts:

Vraagje over hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraagje. En die is:
  • Zijn er ook hub's met minder dan 4 poorten? of zijn er UTP kabel splitters?
Ik zelf heb t niet kunnen vinden, dus misschien dat een van jullie iets weet hierover.

Alvast bedankt.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 00:46

Nobby

Nuts!

Hoeveel poorten heb je nodig? Als je maar 2 pc's op elkaar wilt aansluiten kun je het beste een crosscable gebruiken.

edit:

en het is trouwens helemaal niet erg hoor als er porten overblijven, vind die hub helemaal niet erg :+

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

ik weet dat het weinig vraagbeantwoordend is ...maar waarom?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hier is mijn uitleg.

ik heb op de eerste verdieping een pc staat. Deze fungeert nu als Internet server [adm01].

En op de tweede verdieping staat mijn PC'tje [adm02].

Nou komt er in de toekomst een aantal pc's bij. Moet je denken aan Notebooks van mij en mn zus. En eventueel nog een extra PC op de tweede verdieping.

Ik zal het even in een schema verwerken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
           2e verdieping
   [PC >>adm02]----[NB >>adm04]------*[pc >>adm05]
         |
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯|¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
         |
         |  
         |
         | 1e verdieping
     [PC >>adm01] -------[NB >>adm03)
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

De lijntjes staan voor netwerkverbindingen.

En ik wil PC[adm01] als server houden en ik wil niet nog eens een aantal kabels door het plafond jassen en dus 2x 18 meter UTP-Kabel halen.

Dus ik zat te denken. Is er niet een splitter of een hub van 2* poorten die ik op de tweede verdieping zet en dan 1 kabel naar boven en 1 naar mn zus dr Notebook.

* uitleg 1 poort 1 en 2 poorten uit.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52

Pogostokje

* twiet *

Minder dan 4 poorten op een HUB heb ik nooit gezien.
Maakt ook niet uit, het zou er niet goedkoper van worden waarschijnlijk. Simpel splitten is geen optie, dan heb je last van signaalverlies enzo. Daarom hebben HUB's ook stroom nodig. :)
Als je trouwens zoveel PC's wil gaan aansluiten is het misschien een idee om op 100MBit te gaan zitten, en geen goedkoop 10MBit hubje te nemen. Dat merk je behoorlijk in de snelheid.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 14:11 schreef Pogostokje het volgende:
Als je trouwens zoveel PC's wil gaan aansluiten is het misschien een idee om op 100MBit te gaan zitten, en geen goedkoop 10MBit hubje te nemen. Dat merk je behoorlijk in de snelheid.
Die zal ik onthouden :)

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 00:46

Nobby

Nuts!

En een 4 poorts 100 mbit hubje heb je voor een appel en een ei hoor :D

edit:

En je kunt meerdere hubs in je netwerk hebben dus als je op de kabel die naar boven heen loopt een hub aansluit heb je boven op de 2e verdieping die aansluitingen

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Mooi gemaakte tekening BTW *D

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

edit:

En je kunt meerdere hubs in je netwerk hebben dus als je op de kabel die naar boven heen loopt een hub aansluit heb je boven op de 2e verdieping die aansluitingen
Ja, maar als je dat gaat doen dan kan je al weer beter 100Mbit switches gaan plaatsen. Een 5 poorts switch koop je voor een appel en een ei en dan nog een appel. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 14:22 schreef HugovD het volgende:
Mooi gemaakte tekening BTW *D
Hij is niet echt goed gelukt omdat is een aantal spaties heb weg gehaald. :)

Verwijderd

als je dan toch nog iets moet kopen kan je naar mij idee het beste een 4 port switch firewalletje kopen... ongeveer 100 euro (t.o.v. 30-50 euro voor hub). maar dan heb je ook veel voordelen... (zoals snelheid, geen herriebak die altijd aan moet blijven, veiliger dan een os router/firewall etc)

Verwijderd

Topicstarter
En ik zal ff research doen naar de kosten en benodigd heden.

Ik zat net een stuk over Linux servers te lezen en op dit moment ben ik Linux aan het neerhalen van site. Dit keer wel legaal :D.

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp en ik weet weer genoeg

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

En zo lullen we een budget oplossing toch weer naar een >100 euro oplossing. :)

Maareh, switch met ingebouwde vuurmuur? Doe 'es merk en type geven?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 14:31 schreef Pogostokje het volgende:
En zo lullen we een budget oplossing toch weer naar een >100 euro oplossing. :)

Maareh, switch met ingebouwde vuurmuur? Doe 'es merk en type geven?
Ik had het niet te doen om een budget, alleen als nederlander wil je zo cheap mogelijk natuurlijk :Y)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 15 juli 2002 14:41 schreef D_S_S het volgende:
[..]
Ik had het niet te doen om een budget, alleen als nederlander wil je zo cheap mogelijk natuurlijk :Y)
Oeps. Ik wilde net gaan suggereren dat je een draadloos netwerkje zou gaan gebruiken, maar dat zal dan buiten de mogelijkheden vallen. ;)
Overigens zal een twee-poorts hubje waarschijnlijk duurder zijn dan een vier-poorts hubje, gewoon omdat het aantal toepassingsmogelijkheden zo beperkt is dat het nauwelijks verkocht wordt. Minder is niet altijd goedkoper

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Boven een hubje neer zetten (bv. 4 poorts) en in je server nog een extra NIC doen voor je notebook die dan met een crosscable naar de server kan.

Mijn YouTube kanaal

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 15 juli 2002 14:29 schreef iis5_rulez het volgende:
als je dan toch nog iets moet kopen kan je naar mij idee het beste een 4 port switch firewalletje kopen... ongeveer 100 euro (t.o.v. 30-50 euro voor hub). maar dan heb je ook veel voordelen... (zoals snelheid, geen herriebak die altijd aan moet blijven, veiliger dan een os router/firewall etc)
en jij hebt het natuurlijk over een "hardware router" met ingebouwde switch die natuurlijk ook een OS runt. :z

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gistron.com heeft voor een mars en een bounty (lees: 36,90 euro) een (Enermax) mini 4.1 switch. Switch is beter dan hub en nu dus ook lekker goedkoop.

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 14:29 schreef iis5_rulez het volgende:
Firewalls zijn verschrikkelijk duur !!!

Je bedoelt waarschijnlijk een router...
Pagina: 1