Exch55: Blokkeer mail in groepsmailbox?

Pagina: 1
Acties:

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 21:13

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Goeie,

In de omgeving waar ik nu zit wordt gebruik gemaakt van zgn groepsmailboxjes, dwz mailboxen waarop meerdere gebruikers rechten hebben.

Nu is het de bedoeling dat deze mailboxen alleen voor inkomende mail gebruikt worden. Zo'n mailtje moet vervolgens door één van de rechthebbenden worden verplaatst naar de eigen inbox, en vanuit daar worden beantwoord.

Als dat niet gebeurt dan kan het voorkomen dat meerdere personen hetzelfde mailtje proberen te beantwoorden, en dat is niet de bedoeling.

Hoe kan ik voorkomen meerdere personen tegelijkertijd hetzelfde mailtje proberen te openen? Kán ik het voorkomen of in ieder geval ontmoedigen?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

edit:
vraag verkeerd gelezen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 00:07
Op maandag 15 juli 2002 13:37 schreef LePlatDuJour het volgende:
[..]
Als dat niet gebeurt dan kan het voorkomen dat meerdere personen hetzelfde mailtje proberen te beantwoorden, en dat is niet de bedoeling.

Hoe kan ik voorkomen meerdere personen tegelijkertijd hetzelfde mailtje proberen te openen? Kán ik het voorkomen of in ieder geval ontmoedigen?
Tis ms wat simpel en non-technisch maar wij gebruiken daarvoor een policy oftewel gebruik je verstand procedure.

Wanneer iemand een mailtje oppikt uit de groepsbox, veplaatst deze persoon het mailtje naar een andere groepsmail-folder bijv. 'handled' o.i.d.
Verder zal de persoon die het mailtje beantwoord ook de groepsbox vv. van een Bcc zodat de anderen weten wat/hoe geantwoord is, dat Bcc mailtje gaat dan naar de 'answered' folder.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 21:13

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
De gebruik-je-verstand-routine is wat we hier nu inderdaad gebruiken, maar het gebruiken van je verstand kan zo af en toe wat problemen opleveren. >:)

Het schijnt mogelijk te zijn (ik weet nix van XC - geef mij GroupWise) om te voorkómen dat meerdere mensen tegelijkertijd hetzelfde mailtje openen. Alleen weet ik niet hoe.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 15 juli 2002 17:00 schreef LePlatDuJour het volgende:
De gebruik-je-verstand-routine is wat we hier nu inderdaad gebruiken, maar het gebruiken van je verstand kan zo af en toe wat problemen opleveren. >:)

Het schijnt mogelijk te zijn (ik weet nix van XC - geef mij GroupWise) om te voorkómen dat meerdere mensen tegelijkertijd hetzelfde mailtje openen. Alleen weet ik niet hoe.
Exchange kent geen locking mechanisme voor mail items.
Wat je zou kunnen doen is een formulier maken en dat als standaard formulier voor die mailbox instellen. In dat formulier zit dan een stukje code waarin het mailtje wordt gemoved naar je eigen inbox. Ik twijfel d'r aan of dat een beter resultaat heeft dan de gezond verstand methode.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==