Toon posts:

1 Raid Array op 2 controllers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om 8 HD's te plaatsen op 2 IDE-RAID controllers en het als 1 array te laten functioneren?

ik heb helemaal geen snelheid nodig, alleen ruimte en safety. Ik wil dus perse naar raid5, zodat bij uitval van een schijf mijn data er nog gewoon is, maar die controllers voor 8 en 12 schijven zijn zo tering duur, en gebouwd op snelheid...
Ik wil gewoon 2 goedkope 4 kanaals controllertjes, en als het even mogelijk is, maar 1 grote drive.
Ik kies alleen voor raid5 ivm safety, ik heb een DLTIII streamer, maar inmiddels zijn er zoveel GB's aanwezig, dat hiermee backuppen ongeveer 100 uur kost....

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:27
nope..kan niet.. volgens mij

https://wren.co/join/Devian

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 16:24
Nope, niet in hardware in iedergeval. softraid kan weer wel, maar softraid doet geen raid-5 voor zover ik na kan gaan. Is er een speciale rede dat je persé één array wilt hebben. Je kan wel twee controllers gebruiken met allebei een eigen array.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op maandag 15 juli 2002 14:10 schreef PROnline het volgende:
softraid kan weer wel, maar softraid doet geen raid-5 voor zover ik na kan gaan.
Jawel hoor.. Raid-5 met een software-oplossing is prima mogelijk :)
(WinNT 3.x, NT4, W2K server, en linux zijn in ieder geval os-en waarvan ik weet dat ze gewoon een raid-5 setje kunnen maken!)

Verwijderd

Die nieuwe abit bordjes hebben een 8 kanaals raid ata133 controller on board. Werkt perfect. Het enige wat jammer is dat ze alleen raid 0 (striping), raid 1 (mirroring) raid 10 (stiping + mirroring) en jbod ondersteunen. Dus geen raid 5. :'(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

RAID 1 en 5 zijn hardwarematig idd niet onderling te combineren.

Kijk ook eens op:
http://searchstorage.techtarget.com/sDefinition/0,,sid5_gci214332,00.html

Voor een uitleg over raid. Daar kun je ook de wel mogelijke combinaties vinden.
Wat je eigenlijk zoekt is volgens mij een goedkope SAN (Storage Area Network). Die bestaan voor zover ik weet niet voor IDE. SUc6 met je zoektocht.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een server die ik thuis heb staan. Hij wordt alleen gebruikt voor mp3 en divx. er zit 600Gb aan ruimte in.
Als cpu's heb ik 2x een P3 1Ghz op een VP6 van abit (met dus een via chipset)
Is soft ide-raid hier een optie? of trekt de server dat niet? Hoor en lees hier wisselende verhalen over ivm teveel schijven, teveel cpu kracht die verloren gaat, en problemen met de via chipset

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Pak gewoon een 3ware 7850 met 8 schijven van 120GB in Raid 5. Dat geeft 840GB opslag. Zou voldoende moeten zijn :9~
Pagina: 1