Al het goeie.......
Hmm is moeilijk te zeggen als je geen documentatie van je moederbord hebt. Probeer SiSoft Sandra eens te downloaden om erachter te komen wat voor moederbord je hebt. Aan de hand daarvan kun je opzoeken wat voor geheugen je moederbord allemaal ondersteunt.
Maar het is bijna met zekerheid te zeggen, dat je er rustig 256 bij kunt hanngen.
Sandra is hier te halen
Maar het is bijna met zekerheid te zeggen, dat je er rustig 256 bij kunt hanngen.
Sandra is hier te halen
Er is zeker een max.
Maar om dat te weten moet je er eerst achter komen wat voor moederbord je hebt.
Staat er geen merk/typenaam op het bord zelf?
Maar om dat te weten moet je er eerst achter komen wat voor moederbord je hebt.
Staat er geen merk/typenaam op het bord zelf?
Who is John Galt?
Misschien dat iemand zo`n zelfde pc heeft.
Gaat om een IBM Aptiva P2 450 MHz
Gaat om een IBM Aptiva P2 450 MHz
Al het goeie.......
Verwijderd
Ik heb een Aptiva PII 400 Mhz (type 2163). volgens de specs ging er max 256 in, maar ik heb er 512 ingestopt en werkte prima.
Heb wel ooit eens een BIOS update gedaan.
Check voor de zekerheid ff de site van IBM, maar het lijkt mij geen probleem.
als er in 1 bank 128 past kan er normaliter in ieder geval 384 in. (3x 128 kan absoluut) 128+256 hoeft dus niet te kunnenOp maandag 15 juli 2002 13:11 schreef Beyond het volgende:
Ik heb geen documentatie van mijn pc. Nu wil ik mijn geheugen uit gaan breiden. Ik heb 3 banken. Er zit nu 128 Mb in. Ik zat te denken om er 1 simm van 256 mb (PC133 SDRAM) erbij in te pluggen. totaal dus 384 mb. Kan dit ? Of is er een max wat mijn mobo aankan ?
Tevens zie ik bij Pricewatch verschillende merken. Welke is het beste ?
als je mobo 1 256 dimm pikt..pikt hij er ook 3.. (768)
Heb ook type 2163Op maandag 15 juli 2002 13:20 schreef Jeroenvw het volgende:
Ik heb een Aptiva PII 400 Mhz (type 2163). volgens de specs ging er max 256 in, maar ik heb er 512 ingestopt en werkte prima.
Al het goeie.......
Ik kan met zekerheid zeggen dat er wel 512 erin kan.
dikzak
je hebt 3 sloten?
wat voor chipset heb je?
440BX? bij mij kon er in me p3 500 768Mb SDram...
wat voor chipset heb je?
440BX? bij mij kon er in me p3 500 768Mb SDram...
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Verwijderd
Lijkt me duidelijk dan!
Ik zou alleen wel ff die BIOS update doen als je die nog niet hebt.
Aptiva 2163 heeft 440BX
Aptiva 2163 heeft 440BX
offtopic:
[quote]
Op maandag 15 juli 2002 13:22 schreef MaxBurn het volgende:
[/quote]
sorry joh, maar dat is een beetje naief gedacht....
De Intel 815 chipset ondersteund zonder meer 3 SIMM banken, en ook makkelijk 256Mb simms... Maar het maximum geheugen wat er in kan is toch maar 512Mb.....
[quote]
Op maandag 15 juli 2002 13:22 schreef MaxBurn het volgende:
[/quote]
De Intel 815 chipset ondersteund zonder meer 3 SIMM banken, en ook makkelijk 256Mb simms... Maar het maximum geheugen wat er in kan is toch maar 512Mb.....
Maar die Aptiva zal waarschijnlijk een LX of een BX chipset gebruiken, en die moet dus zonder meer naar 384 kunnen.
sja k maar dies dan ook best buggy...die werdt instabiel met 3x 256 ...als ik me niet vergis..(dus max werd naar 2x 256 gegooid)Op maandag 15 juli 2002 13:35 schreef Croga het volgende:
offtopic:
[..]
Maar die Aptiva zal waarschijnlijk een LX of een BX chipset gebruiken, en die moet dus zonder meer naar 384 kunnen.
maar goed als je goed lees zie je ook dat ik zeg dat het meestal zo werkt(normaliter)..niet altijd.
Tja, als het een BX is, dan kan hij inderdaad 256MB dimms aan.. (wel dubbelzijdige, anders werkt het nog niet).
De BX kan maximaal 1GB aan geheugen adresseren, maar daarvoor moet je wel 4 sloten hebben.
De BX kan maximaal 1GB aan geheugen adresseren, maar daarvoor moet je wel 4 sloten hebben.
Verwijderd
Het IS een BXOp maandag 15 juli 2002 13:31 schreef Jeroenvw het volgende:
Lijkt me duidelijk dan!Ik zou alleen wel ff die BIOS update doen als je die nog niet hebt.
Aptiva 2163 heeft 440BX
Verwijderd
Op zich kunnen bijna alle mobo's (mijn oudste is uit 1996 en kan tot 386 mb) wel minimaal 386 mb ram aan. Als 'ie niet te oud is moet je het gewoon proberen en het geheugen weer terugbrengen naar de winkel als het niet lukt.
edit:
typo
typo
Er zit nu 2x 64 MB in. kan ik er dan gewoon 1 van 256 erbij prikken ? Heb nog 1 slot vrij.
Wat is het beste merk voor geheugen? Zag in Pricewatch diverse staan.
Wat is het beste merk voor geheugen? Zag in Pricewatch diverse staan.
Al het goeie.......
als die 256MB maar dubbelzijdig is
Gewoon overleggen met de winkel dat wanneer het niet werkt je het spul weer terug brengt. Als je daar regelmatig komt doen ze meestal niet zo moeilijk
[search=BX geheugen]
Voor merken, zie ook de search; elk merk voldoet.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()