Blowholes in case: Dremel of gatenzaag?

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 22:00
Ik wil een paar blowholes maken in m'n kast (http://www.brunssum.net/~strypbam/got/mijn_kast_volgens_got.jpg, die achterste zit er al in).
Moet ik speciaal hiervoor een dremel kopen, of kan dat ook met een 7-gatenzaag? (zo'n ding die je op je boormachine zet) Ik vind 120 euro namelijk wel erg duur, en echt veel zal ik die dremel dan toch niet gebruiken. Een 7-gatenzaag hebben we hier wel al liggen thuis, dus als dat even goed werkt kan ik me die 120 euro lekker uitsparen.
Dus, kan je met een 7-gatenzaag ook mooie blowholes uitzagen? En daarna met schuurpapier of zo de randjes bijwerken neem ik aan he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35965

Als je een goede gatenzaag hebt moet het geen probleem zijn... Je hebt ook nog van die verstelbare gatenzagen (met 2 beitels erop) schijnen het ook goed te doen...

Ik heb trouwens afgelopen zaterdag een Black & Decker dremel clone gekocht bij de Kwantum, was daar voor 40 Euro klaar, met een stuk of 40 tools erbij!! Helaas geen koffer erbij gehad, maar daar koop ik wel zo'n Curver ding voor.

Kan dus een stuk goedkoper dan die 120 Euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 13:44
De grootste bladen van een 7 gaten zaag zijn toch nooit zo groot als je fan? Ik zou het gewoon met de decoupeerzaag doen.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
Op maandag 15 juli 2002 12:54 schreef robje het volgende:
De grootste bladen van een 7 gaten zaag zijn toch nooit zo groot als je fan? Ik zou het gewoon met de decoupeerzaag doen.
Komt een decoupeerzaag door dat alu heen dan? Da's ook een optie misschien ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er was laats bij de aldie ook een dremel cloon. Je moet alleen w88 totdat hij weer langs komt als je hem wil kopen. Ik heb trouwens mijn blowholes gemaakt met een decoupeerzaag en later bijgeschuurd. Suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 22:46
Even voor de duidelijkheid: een 7 gatenzaag is bedoeld voor hout of een ander model voor steen. Je sloopt dus gegarandeerd je gatenzaag ermee. En ik zag ook iemand spreken over een verstelbare met 2 beitels erop, die beitels zijn nog veel zachter en als je grovere pakt zijn ze weer niet echt precies te noemen

Een dremel kopen is ook wat overdreven, kunt het als je een beetje een vaste hand hebt ook goed met de decoupeerzaag doen en als je die niet zelf hebt huren bij iedere bouwmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 21:02
Ik heb het ook met een gatenzaag gedaan :) . gaat prima ,alleen wel RUSTIG boren.

- Aftekenen
- Af plakken voor eventuele beschadegingen te voorkomen.
- In het middenpunt van de circel eerst een gaatje boren zodat je strax in 1x goed boor met de gatenzaag.
- Leg onder het te be boren deel van je pc een stuk hout , dit ter versteveging en vernueken van je case te voorkomen.
- Zagen maar.

SIm-PEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSaNiTy_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-10-2011
Op maandag 15 juli 2002 12:59 schreef navyseal44 het volgende:
Even voor de duidelijkheid: een 7 gatenzaag is bedoeld voor hout of een ander model voor steen. Je sloopt dus gegarandeerd je gatenzaag ermee. En ik zag ook iemand spreken over een verstelbare met 2 beitels erop, die beitels zijn nog veel zachter en als je grovere pakt zijn ze weer niet echt precies te noemen

Een dremel kopen is ook wat overdreven, kunt het als je een beetje een vaste hand hebt ook goed met de decoupeerzaag doen en als je die niet zelf hebt huren bij iedere bouwmarkt.
dan kan je toch netzogoed een dremel huren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Op maandag 15 juli 2002 12:59 schreef navyseal44 het volgende:

FOUT! ,je kan ook gatenzagen kopen voor metaal en ijzer bij de betere doe het zelf zaak .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35965

Over die gatenzaag met beitels: de beitels zijn meestal van gehard staal, voordeel van dit ding is dat je de diameter zelf kan instellen, anders zit je vast aan de standaard diameter van een normale gatenzaag. Je hebt ook gatenzagen om Alu of staal mee te bewerken, zit van dat fijne grit op, werkt goed!

Als je nou naar een goedkope oplossing zoekt:

teken de diameter af m.b.v. een rond object, boor een gat, gebruik een figuurzaag met een metaalzaagje. Als het gat te veel naar het midden zit kan je altijd nog een decoupeerzaag gebruiken (huren?)...

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Koop gewoon een dremeltje... kost tegenwoordig niet veel
meer en je gaat er echt plezier van hebben. Gegarandeerd!

Even over je opstelling: je wilt 2x120mm intake maken
en 2x80mm outtake, da's niet echt verstandig, want zo
zuig je meer lucht naar binnen dan dat je afvoert en
MOCHT dat warm worden dan heb je nada aan je airflow.

In ieder geval die outttake bovenop 120 maken ipv 80
en misschien eens overwegen om die tweede 120mm (rechts-zijkant)
in het frontje te doen. Dit gaat heel mooi met een
dremel en NIET met een decoupeerzaag of gatenzaag!

Mocht je je frontje niet willen vernaggelen dan moet je
misschien eens overwegen om maar 1x 120mm intake recht
boven je processor/mobo te doen ofzo en die 2e gewoon
weg te laten...

Just my 2 eurocents :+

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
Op maandag 15 juli 2002 13:05 schreef Galaxis het volgende:
Ik heb het ook met een gatenzaag gedaan :) . gaat prima ,alleen wel RUSTIG boren.

- Aftekenen
- Af plakken voor eventuele beschadegingen te voorkomen.
- In het middenpunt van de circel eerst een gaatje boren zodat je strax in 1x goed boor met de gatenzaag.
- Leg onder het te be boren deel van je pc een stuk hout , dit ter versteveging en vernueken van je case te voorkomen.
- Zagen maar.

SIm-PEL
Gaat dat echt zo? Want navyseal44 zegt van niet, en ik heb geen zin om de gatenboor van me pa te mollen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Op maandag 15 juli 2002 13:12 schreef RuuddieBoy het volgende:

[..]

Gaat dat echt zo? Want navyseal44 zegt van niet, en ik heb geen zin om de gatenboor van me pa te mollen :P
Zo heb ik het dus gedaan ,Heb je wel gatenzaag voor ijzer/metaal ?? Want als je er eentje voor hout heb of iets anders dan zou ik er maar niet aan beginnen. en als je het doet [ als je dus een ijzer/metaal zaag heb ] zet een veiligheidbril op *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
Op maandag 15 juli 2002 13:11 schreef Mujo het volgende:
Koop gewoon een dremeltje... kost tegenwoordig niet veel
meer en je gaat er echt plezier van hebben. Gegarandeerd!

Even over je opstelling: je wilt 2x120mm intake maken
en 2x80mm outtake, da's niet echt verstandig, want zo
zuig je meer lucht naar binnen dan dat je afvoert en
MOCHT dat warm worden dan heb je nada aan je airflow.

In ieder geval die outttake bovenop 120 maken ipv 80
en misschien eens overwegen om die tweede 120mm (rechts-zijkant)
in het frontje te doen. Dit gaat heel mooi met een
dremel en NIET met een decoupeerzaag of gatenzaag!

Mocht je je frontje niet willen vernaggelen dan moet je
misschien eens overwegen om maar 1x 120mm intake recht
boven je processor/mobo te doen ofzo en die 2e gewoon
weg te laten...

Just my 2 eurocents :+
Is maar 1x 120mm intake. Die andere zou eerst ook 120 worden, maar hier op GoT zeiden ze al dat dat beter 80mm kon zijn. Ennuh, die outtake is nix mis mee denk ik. In 't frontje past nix. (bagger kast |:()

Ennuh, dremel niet zo duur? Ik heb bij de Hubo en de Praxis gekeken, daar kost een Dremel (geen fakie) met 40 onderdelen 120 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Het ideaalste zou zijn om hem uit te zagen met een decoupeerzaag en daaran afwerken met dremel :)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
Op maandag 15 juli 2002 13:22 schreef Devil het volgende:
Het ideaalste zou zijn om hem uit te zagen met een decoupeerzaag en daaran afwerken met dremel :)
Ja, uiteraard. Maarja, om dan 120 euro uit te geven voor wat afwerking |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:52
pureoptical kan goede gatzagen leveren voor weinig.. prijs is 18 euro voor houden en 10-20 euro voor zaag. heb ik ook gebruikt en hijs nog perfect.. je mag hem anders van mij wel lenen (ik heb 80mm) maar dan moet je hem wel halen en brengen (emmen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Op maandag 15 juli 2002 13:17 schreef RuuddieBoy het volgende:

[..]

Is maar 1x 120mm intake. Die andere zou eerst ook 120 worden, maar hier op GoT zeiden ze al dat dat beter 80mm kon zijn. Ennuh, die outtake is nix mis mee denk ik. In 't frontje past nix. (bagger kast |:()

Ennuh, dremel niet zo duur? Ik heb bij de Hubo en de Praxis gekeken, daar kost een Dremel (geen fakie) met 40 onderdelen 120 euro :(
Dan kijk je misschien niet goed (no offence).

www.kijkshop.nl --> DHZ Klussen --> Combitools:

http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_list.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Combitools&category%5Fpath%5Fsegment=DHZ+Klussen

Ferm FCT-400 + flexarm voor 54 Euro, heb ik zelf ook, reuzetevreden mee, past
alles van Dremel ook gewoon op.

Wil je nog minder uitgeven dan koop je de
Ferm FCT-300, die is maar 35 Euro

En wil je per se een Dremel dan gaat dat je 54 Euro
kosten...

Houdt er wel rekening mee dat je nog wat piekjes kwijtbent
aan een extra setje Fiberglass Reinforced Cutting Wheels
van Dremel... kgeloof nummer 426 maar weet niet zeker...
Die schijfjes kan je meestal gewoon bij de Praxis/Gamma halen... Succes

120 Eurootjes vind ik dan ook wat overdreven...

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41473

Ben dus hetzelfde van plan alleen nou een iets andere vraag laten jullie al je spullen in de kast zitten mobu etc ? of halen jullie deze eruit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
Op maandag 15 juli 2002 13:49 schreef FragZ0r het volgende:
Ben dus hetzelfde van plan alleen nou een iets andere vraag laten jullie al je spullen in de kast zitten mobu etc ? of halen jullie deze eruit ?
Normaal kan je de zijkant van je kast eruit halen he, en het bovenstuk vaak ook (bij mij iig).
Op maandag 15 juli 2002 13:47 schreef Mujo het volgende:

[..]

Dan kijk je misschien niet goed (no offence).

www.kijkshop.nl --> DHZ Klussen --> Combitools:

http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_list.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Combitools&category%5Fpath%5Fsegment=DHZ+Klussen

Ferm FCT-400 + flexarm voor 54 Euro, heb ik zelf ook, reuzetevreden mee, past
alles van Dremel ook gewoon op.

Wil je nog minder uitgeven dan koop je de
Ferm FCT-300, die is maar 35 Euro

En wil je per se een Dremel dan gaat dat je 54 Euro
kosten...

Houdt er wel rekening mee dat je nog wat piekjes kwijtbent
aan een extra setje Fiberglass Reinforced Cutting Wheels
van Dremel... kgeloof nummer 426 maar weet niet zeker...
Die schijfjes kan je meestal gewoon bij de Praxis/Gamma halen... Succes

120 Eurootjes vind ik dan ook wat overdreven...
W00t, dat zijn pas prijzen :)
Zou dat bij de Hubo en de Praxis dan in guldens zijn aangegeven of zo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41473

w8 ik zal het ff wat beter uitleggen wil dus een blow-hole in me voorkant gaaan maken he ;)
Pagina: 1