Toon posts:

outlook krijgt geen mail van exchange 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier draait een SBS 2000.

Alle mail dat naar de server gestuurd wordt wordt doorgestuurd naar de provider. Of als het naar een intern adres gestuurd wordt naar een mailbox van de betreffende user.
Als ik een user intern een mail stuur dan komt ie niet aan. Ook alle externe mail dat naar binnenkomt komt niet aan bij de users.
Het verzenden van de mail werkt wel! Het ophalen dus niet. Hoe kan dat? Heeft iemand een oplossing?

Verwijderd

Recipient Policy oke?

Werkt POP3 ophalen wel? :? Log es in met telnet op je Exchangemailbox.

Geen PNS trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
alle pop3 mail komt inderdaad binnen. Heb net via webmail gecheckt of er nog wat staat. Veel mensen hebben ook gezegd dat ze mail hebben gestuurd naar ons adres. Het moet dus ergens in de exchange server staan, alleen outlook krijgt het niet binnen. Ook interne mail komt niet aan!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dit klinkt heel erg alsof je Outlook clients tegen de POP3 server van de provider aanpraten en daar hun mail verwachten, terwijl die juist is opgehaald door de POP3 downloader van je server. Als je nu eens begint met je Outlook clients voor POP3 te verwijzen naar je server ipv naar de provider. Dat geeft je de tijd om iemand te zoeken met verstand van zaken; die kan regelen dat je Outlook clients MAPI gaan praten tegen je server

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Werkt de SMTP service wel.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn clients praten al met de exchange server. Ze versturen nl. hun mail via de exchange server. In outlook staan de accounts ook verwezen naar de exchange server.

Ik denk dat het in de exchange server zelf zit, mar kan gewoon niet vinden waar.

Verwijderd

Als een mailtje verstuurd wordt naar een client met Outlook (welke deze dus niet binnen wil halen), krijgt de sender dan ook een bericht na x tijd dat het bericht undeliverable was? Als je in Exchange System Manager in de queue's kijkt, staat het bericht daar wel tussen?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in de queues kijk dan zie ik alleen "enumerate messages from the queue node" staan. :?

Nee ik krijg geen bericht dat ie undeliverable is.

Verwijderd

Maar draait de SMTP service nou wel ? (moet je ff kijken bij Computer Management)

Want als deze niet werkt, dan wordt er geloof ik geen geen mail verzonden (Interne mail)

Externe mail wordt afgehandeld door de MTA. Deze doet het blijkbaar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

bedankt. Na verwijzingen van jullie en ook zelf nog eenbeetje zoeken.

werkt alles inmiddels weer!!

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 13:58 schreef Odessey het volgende:
Mensen,

bedankt. Na verwijzingen van jullie en ook zelf nog eenbeetje zoeken.

werkt alles inmiddels weer!!
Wat was het nou dan?

Verwijderd

Da's lekker, niet ff vertellen waar het nou aan lag? :?

Weten we nog nix.

Verwijderd

wat is het probleem noudan... kep namelijk het zelfde probleem hier ook en kom er niet uit..
Pagina: 1