naja, nadat er vandaag weer een HD gecrashed is wil ik toch eigenlijk wat meer zekerheid, ik wil nu mijn data constant back-uppen, maar daar moet je ook maar steeds aan denken, c.q. zin voor hebben. Dus was ik aant denken om een continu backup te creeeren, maar waarmee kan ik dat allemaal creeeren, is een RAID 1 hier een goede oplossing voor, snelheid maakt me nie veel uit.
En, voor welk RAID kaartje zou ik dan moeten gaan, want ik denk niet dat het slim is om die 2 HD's dan op 1 IDE kanaal op mijn moederbord te plaatsen en dan software RAID te gaan draaien in windows XP ofwel? kan ik gewoon de goedkoopste nemen.
Zijn er ook nog andere oplossingen die zorgen voor een vrijwel continu back-up, zonder dat je er iets voor hoeft te doen, of dat het superveel kracht van de HD's wegvreet, want de PC moet constant gebruikt worden, ook als ie dus aant backuppen is.
En verlies ik snelheid als ik voor RAID 1 kies, zo jah, is dat erg veel?
En, voor welk RAID kaartje zou ik dan moeten gaan, want ik denk niet dat het slim is om die 2 HD's dan op 1 IDE kanaal op mijn moederbord te plaatsen en dan software RAID te gaan draaien in windows XP ofwel? kan ik gewoon de goedkoopste nemen.
Zijn er ook nog andere oplossingen die zorgen voor een vrijwel continu back-up, zonder dat je er iets voor hoeft te doen, of dat het superveel kracht van de HD's wegvreet, want de PC moet constant gebruikt worden, ook als ie dus aant backuppen is.
En verlies ik snelheid als ik voor RAID 1 kies, zo jah, is dat erg veel?