Heb hier een collermaster 80x80 casefan liggen en is het mogelijk om deze in mijn voeding te zetten in plaats van de origineele veels te veel geluid makende fan ? en blijft de voeding dan nog wel c00l genoeg houd ie het dan vol ?
ik heb de mijne op 7V draaien... moet je natuurlijk niet te veel zwaar spul in je bak hebben maar het is allemaal mogelijk.
als de fan past dan past ie, en kwa CFM zal het ook wel goed zitten.
als je dit doet vervalt wel je garantie dusss
o,ja uitkijken met de condensatoren, die kunnen nogal eens een lading afgeven
als de fan past dan past ie, en kwa CFM zal het ook wel goed zitten.
als je dit doet vervalt wel je garantie dusss
o,ja uitkijken met de condensatoren, die kunnen nogal eens een lading afgeven
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb laatst ook mijn voeding fan vervangen.
Gewoon voeding open maken, chip eruit roppen, checken aan de onderkant welke soldeerpunten van de fan zijn (onthoud de min/plus kant. Rop dan de electrische draadjes van de fan van de chip en soldeer de nieuwe draadjes aan de onderkant eraan.
Ik heb nu een fan erin zitten vna 25dB
Gewoon voeding open maken, chip eruit roppen, checken aan de onderkant welke soldeerpunten van de fan zijn (onthoud de min/plus kant. Rop dan de electrische draadjes van de fan van de chip en soldeer de nieuwe draadjes aan de onderkant eraan.
Ik heb nu een fan erin zitten vna 25dB
SRK35ZS-W
Het moet gewoon goed te doen zijn. Maar kijk (zoals in bovenstaande post(S) ) goed uit dat je geen condensatoren raakt en zorg dat je geen metalen voorwerpen in je voeding laat vallen.
Dit topic is gesloten.
![]()