Toon posts:

[winme] trage internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb drie computers op een edimax router staan. eentje met win98 en goede internetverbdingin, eentje met Xp en ook goed internetverbdingin en eentje met winme en die heeft een super trage internet verbding. Zelfs als de winme alleen aan staat en download is de verbidning erg traag en hall ik max 6 kb. Dit vergeleken met de 64kb die ik moet hebben is het dus traag. Kan iemand me vertellen wat ik kan doen. Ik denk dat het misschien de netwerk drivers zijn omdat ik telkens een realtek driver krijg maar volgens mij zit dat er niet in. Iemand een idee om er achter te komen welke chipset ik wel heb met een proggie of hoe ik die verbdingin moet ophogen...
PS als ik een pcanywhere draai van xp naar de winme is de verbding ok traag...soms wel 50 bits per sec.....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Check de instellingen van de NIC in Me. Met name snelheid en duplex. Zet die beide eens vast op de goede waarde.

Welke netwerkakart je hebt: kijk op het doosje / de rekening. Kijk op de kaart zelf of er iets staat, bijvoorbeeld een serienummer. Als het een goedkoop kaartje is (en dat lijkt me een goede gok), klinkt realtek niet bepaald onlogisch.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
tja bonnetje..we hebbe het hier over en opgewaarder 450 mhz penitum 3 ..uit het jaar 1999 of zoiets....denk niet ehct dat ik het bonnetje nog heb maar ik kijk wel evven

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

[forum=11] --> [forum=19]

Verwijderd

Topicstarter
het heeft ook met WINDOWS DRIVERS TE MAKEN LULLETJE!!!!...sorry....maar het kan in beide ja..ik heb deze gekozen omdat eht netwerk verder goed werkt en het dus een probleen is in winme

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op maandag 15 juli 2002 12:48 liep nighttiger te flamen
Kan dat even wat netter?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 15 juli 2002 12:48 schreef nighttiger het volgende:
bah iew hmz kon hij niet in Windows blijven, nou, oke me netwerk doet het wel goed.
lama slaap net wakkerr
[

Instaleer gewoon een andere WIndows.. @ een 450Mhz ken je makkelijk Xp draaien :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
okay never mind...netwerkkaart vervangen..had nog wat liggen...en het is de computer van me mammie...en die moet winme hebben ...waarom weet ik niet...als het aan mij lag ..was dat ding al lang overgeklokt naar een 1 ghz...en met Xp erop...maar goed dient nu als severtje van winmx...

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 14:57

MikeWazowski

Look into my eye

ThaNetRunner:
Instaleer gewoon een andere WIndows.. @ een 450Mhz ken je makkelijk Xp draaien :)
Ja, das een lekker makkelijk antwoord: het voldoet niet, dus koop maar nieuw. |:(

Ik heb een identiek probleem op mijn machine: Win2K vliegt, maar WinME dus absoluut niet. Dual-boot, dus zelfde computer en zelfde hardware ... go figure. :?
Helaas ook (nog) geen oplossing. NIC instellingen staan goed. Ben benieuwd of iemand het weet ...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 15 juli 2002 12:48 schreef nighttiger het volgende:
het heeft ook met WINDOWS DRIVERS TE MAKEN LULLETJE!!!!...
Kan jij ff dimmen? Je krijgt in ieder geval een officiele waarschuwing.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• KSR
  • Niet online

KSR

Had hetzelfde probleem.
Maar na een regpatch was het probleem verholpen. Zal ff kijken of ik het nog kan vinden, stond ergens ook een stuk van op inet.

Be Stronger Than Your Excuses

Pagina: 1