[php] IE6 siet session als cookie ofzo?

Pagina: 1
Acties:

• void
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-12-2023
Ik gebruik dus de functies session_register en session_start om een aantal variabelen te registreren bij het bezoek van een site. Dit zijn variabelen die thema van de site bepalen. Dit blijft dan gedurende het hele bezoek gelijk.

Alleen nu doet zich het volgende probleem voor. Bij IE staan de privacy settings op medium. Ik surf naar de pagina en het gaat fout. Het juiste thema bestand kan niet worden gevonden. Onderin het window is het oogje mvan het privacy report te zien, die zegt dat IE cookies van de site geblokt heeft. Maar ik gebruik dus geen cookies maar sessions. Correct me if I'm wrong, maar ik dacht altijd, dat die serverside stonden.

Wat moet ik veranderen, wat doe ik fout?

Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Sessions slaan gegevens op dmv cookies ;)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als je browser geen cookies accepteert, kan je op je server ook geen sessions gebruiken....

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Beide bovenstaande De 2 bovenste posts hebben de informatie half goed :)

De echte DATA staat op de server z'n/der disk maar dan nog moet je de client herkennen .. dat gebeurt via een cookie .. maar kan ook gewoon via de url (zie docs voor hoe >:))

gorgi_19: ik zou de docs nog maar es lezen als ik jou was >:)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Op maandag 15 juli 2002 11:55 schreef Grum het volgende:
gorgi_19: ik zou de docs nog maar es lezen als ik jou was >:)
Beetje brak uitgelegd misschien. Op de manieren waarop ik sessions gebruik, is meestal serverside opslaan van tijdelijke gegevens.
If the client doesn't support cookies, however, the webserver will not be able to associate the requests with the session.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
eigenlijk is 't heel simpel:

't sessionId dat door de server gegeven wordt sla je op de client op als cookie.

De overige prut op de server

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Op maandag 15 juli 2002 12:10 schreef deepman het volgende:
eigenlijk is 't heel simpel:

't sessionId dat door de server gegeven wordt sla je op de client op als cookie.

De overige prut op de server
Of dus, zoals Grum (hee, hij is terug!) zei, gewoon via de URL. Dan wordt er bij de client helemaal geen cookie gemaakt.

• void
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-12-2023
Ik ben er inmiddels ook achter, dat de cookie geblokkerd werd omdat ik een gecloakte redirect gebruik. Hierdoor ziet IE het als externe cookie en word ie dus geblokkeerd. Direct naar de url surfen lost het probleem ook op (Tenminste voor medium privacy setting).

Ik ga het waarschijnlijk maar via de url doorgeven.

Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)

Pagina: 1